AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hei Jeg har tykt mørkt tørt hår og en hodebunn som alltid er tørr. Knusk tørr. Bare jeg tar på ett hårstrå drysser det hvit pulverisert hodebunnrester ut av håret. Sitter jeg ved et mørkt bord ser det ut som jeg linet opp flere striper kokain. Det er helt sykt og jævlig irriterende .Klør gjør det også, og hvis jeg klør det så klør det dobbelt så mye tilbake.. Okei, med unntak av noen små overdrivelser om hvordan det er så stemmer alt helt på en prikk. Jeg har til og med prøvd å ta olje i håret etter en dusj og slik at håret blir fettete, men det etter 10-15 timer så har det blitt helt tørt og ufettete igjen. Trenger hjelp Anonymous poster hash: 4686d...868
heiduderborte Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 bli svett, og ikke vask håret, da blir håret mer fuktig..
Erazor Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Mange av shampooene man får i dagligvarehandelen, inkludert de som reklamerer for å være anti-flass, er svært sterke. Det kan være verdt å prøve å bytte shampoo. Kjøp en fra frisørsalong som er spesifikt laget for sensitiv hodebunn. Bruk den eksklusivt i minst en måned, det kan ta tid før hodebunnen normaliserer seg. Dersom du har forsøkt dette uten hell, kan du prøve å få en henvisning til hudlege som kanskje kan hjelpe, spesielt siden det klør og er ubehagelig for deg.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Redken sin sjampo førr flass og tørr hodebunn er den beste på markedet! Den er også så mild at du kan bruke den hver dag, Fungeral fra apoteket skal ikke brukes hele tiden fordi den er så sterk at man kan bli immun mot den hvis man bruker den for mye. I tillegg blir håret utrolig trått/ flokete av den..Anonymous poster hash: 8bb5d...8c2
Surriball Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Mange synes det hjelper å bare vaske håret med balsam, siden det er mye mildere mot hodebunnen enn sjampo. Google balsammetoden, det er verdt et forsøk! Og husk at du må gi det noen uker hvis du bestemmer deg for å prøve.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har slitt med samme problemet og har også vært plaget med kløe og sår. Det eneste som har hjulpet meg er Wella SP serien mot tørr hodebunn, jeg bruker både hodebunnsmaske, sjampo og en slags "krem" leave in produkt som jeg bruker lokalt når det klør, som jeg hiver med i veska for å unngå å klø som en idiot i offentlighet. Serien er dyr i salong, men hos feelunique får du sjampoen til under 100-lappen! Merker også at en mer fuktig hodebunn også gir et friskere hår. Dusjer kun håret 2 ganger i uka og passer på at vannet ikke er for varmt, også tuller jeg ALDRI håret i en slags turban, men er nøye med at hodebunnen får luft og lar håret henge fritt og lufte av seg selv. Bruker også å massere hodebunn, i stede for å klø da jeg har hørt at det stimulerer til mer talgproduksjon uten at jeg vet så mye om det, vet bare at det er bedre enn å bruke neglene i alle fall Her er hele balance scalp serien til wella: http://www.feelunique.com/brands/wella-sp/balance jeg bruker alt for uten om serum. Jeg bruker ikke balsam i hodebunn, men wella sp hydrate i tuppene som jeg lar være i samtidig som jeg bruker maske i hodebunn. Produktene inneholder SLS, så visst du finner ut at du reagerer på det, noe jeg trodde først, så jeg turte ikke prøve wella produktene, men som ikke var tilfelle test ut John master organic serie. Dette ble langt å rotete, men har vært plaget mye med dette, så føler med deg! Og bare spør hvis du lurer på noe,så kan jeg prøve å hjelpe med det jeg kan! Anonymous poster hash: d66f1...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå