Gjest tuppesjura Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Vi har vært 3 ganger i Tyrkia nå. De første gangene reiste vi i slutten av mai, sist i juni. Siste dagene har på alle turene vært relativt varme, og temperaturen har vært høyere for hver tur siden vi har reist senere. Vurderer nå å reise i begynnelsen av juli. Kommer vi til å krepere av varme der nede? Hvordan er det i Side i juli?
Pusemamma Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Det er veldig varmt i Tyrkia hele sommeren så du vil nok svette godt ja.
MissStiles Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har vært i Tyrkia to ganger. En gang i Bodrum i august. Og en gang i Alanya i juli. Synes faktisk det var litt varmere i august enn i juli.
Gjest tuppesjura Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Joda, vet det er varmt hele sommeren. Spørsmålet er egentlig om det er levelig der i juli i det hele tatt. Tenker å reise tidlig i juli, antakelig første uka. Sist kom vi hjem 20.juni, og da slet jeg de siste dagene fordi det var for varmt, samtidig kunne jeg godt vært lengre....
Gjest Morgun Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Det er som å være i en bakerovn. Helt grusomt.
Anglofil Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Det kan bli fryktelig varmt i juli. Jeg er egentlig ikke så glad i så høye temperaturer som jeg har opplevd i Tyrkia, men fordi jeg har omtrent bodd i vannet har jeg overlevd. I 2010 var jeg der i 3 uker, de to første i juni og den siste uka i juli. Det steg fra omtrent 30-35 varmegrader i skyggen til godt over 45 varmegrader da vi reise derfra. Og det var altså i begynnelsen av juli. Mvh Yvonne Endret 30. desember 2013 av Yvonne
Annie70 Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Hva med å reise litt lenger nord? Der finner du mange fine steder med litt mer bris. Icmeler, Cesme, Kusadasi osv er ikke så hett som Side og Alanya. Selvsagt er det varmt, men med litt bris så føles alt mye bedre. Dessuten er aircondition et must. Ta et skikkelig hotel med aircondition slik at dere evt kan trekke dere litt tilbake på den varmeste tiden på dagen.
Gjest tuppesjura Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Aircondition er et must, ja. Vi pleier å reise til sunving anleggene i Side. Synes de er bra. Men er jo redd for at det skal bli så varmt at vi ikke klarer å kose oss skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå