Gå til innhold

Tyrkia i juli? For varmt?

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Vi har vært 3 ganger i Tyrkia nå. De første gangene reiste vi i slutten av mai, sist i juni. Siste dagene har på alle turene vært relativt varme, og temperaturen har vært høyere for hver tur siden vi har reist senere. Vurderer nå å reise i begynnelsen av juli. Kommer vi til å krepere av varme der nede? Hvordan er det i Side i juli?

Skrevet

Det er veldig varmt i Tyrkia hele sommeren så du vil nok svette godt ja.

Skrevet

Jeg har vært i Tyrkia to ganger. En gang i Bodrum i august. Og en gang i Alanya i juli. Synes faktisk det var litt varmere i august enn i juli.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Joda, vet det er varmt hele sommeren. Spørsmålet er egentlig om det er levelig der i juli i det hele tatt. Tenker å reise tidlig i juli, antakelig første uka. Sist kom vi hjem 20.juni, og da slet jeg de siste dagene fordi det var for varmt, samtidig kunne jeg godt vært lengre....

Skrevet

Det er som å være i en bakerovn. Helt grusomt.

Skrevet (endret)

Det kan bli fryktelig varmt i juli. Jeg er egentlig ikke så glad i så høye temperaturer som jeg har opplevd i Tyrkia, men fordi jeg har omtrent bodd i vannet har jeg overlevd. I 2010 var jeg der i 3 uker, de to første i juni og den siste uka i juli. Det steg fra omtrent 30-35 varmegrader i skyggen til godt over 45 varmegrader da vi reise derfra. Og det var altså i begynnelsen av juli.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hva med å reise litt lenger nord? Der finner du mange fine steder med litt mer bris. Icmeler, Cesme, Kusadasi osv er ikke så hett som Side og Alanya. Selvsagt er det varmt, men med litt bris så føles alt mye bedre. Dessuten er aircondition et must. Ta et skikkelig hotel med aircondition slik at dere evt kan trekke dere litt tilbake på den varmeste tiden på dagen.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Aircondition er et must, ja. Vi pleier å reise til sunving anleggene i Side. Synes de er bra. Men er jo redd for at det skal bli så varmt at vi ikke klarer å kose oss skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...