Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Skjønner meg ikke på folk som liker øl. Øl: Smaker beskt, ekkelt og bittert Særlig ettersmaken Det bruser, så man raper Man blir ikke full (med mindre man inntar mengder!!!) Det lukter dritt Og, sist, men ikke minst; det er harry. Hvorfor liker folk øl? Har de defekte smaksløker? Er det kulturen? Er det tøft, som røyking, er det tøft "å drekka øll"? Sitter virkelig folk og drikker ølen sin på lørdagen og nyter smaken? Klarer ikke helt å forstå hva som er godt med det. Forklar!!! 5
Gjest Summers Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Det er flaut å være mann og ikke like øl, i tillegg er det det billigste med alkohol å drikke på utesteder. Så liker man ikke øl så venner man seg til smaken. 4
Gjest Vevila Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Blir vel på samme måte som røyk og kaffe. Jeg koser meg med øl, men ikke på samme måte som en bolle med kakerøre
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Det er vel svært få som liker øl de første gangene de drikker det? Det er vel noe man må venne seg til smaken på? Og joda, man blir da full av øl. Kjæresten min drikker som regel litt over 1 sixpack eller maks 2 sixpack'er og da er han ganske full. Men jeg er enig med deg i at det ikke er godt i det hele tatt Anonymous poster hash: e769c...d5e
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Det er flaut å være mann og ikke like øl, i tillegg er det det billigste med alkohol å drikke på utesteder. Så liker man ikke øl så venner man seg til smaken. Så du mener det er kulturelt, og at man drikker fordi det forventes (om man er mann) og så er det billig. Blir vel på samme måte som røyk og kaffe. Jeg koser meg med øl, men ikke på samme måte som en bolle med kakerøre ja-a.. Kan vel være noe av det samme. Hvordan koser du deg med øl da? Jeg er en av dem som ikke røyker, og ikke drikker kaffe (kaffe ja, et kapittel for seg selv), så forstår ikke helt sammenligningen joda, jeg er voksen. Men drikker ikke øl, røyker ikke og drikker ikke kaffe. :o 1
Gjest New_Girl Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Hvordan skal man forklare at man syns noe er godt? Du liker ikke smaken av øl, jeg syns det er veldig godt. Jeg blir forøvrig veldig fort full av øl, så om jeg bare vil nyte smaken holder det i massevis med bare en. Aldri sett på øl som spesielt harry? Det er da noe som drikkes i alle samfunnslag. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Det er vel svært få som liker øl de første gangene de drikker det? Det er vel noe man må venne seg til smaken på? Og joda, man blir da full av øl. Kjæresten min drikker som regel litt over 1 sixpack eller maks 2 sixpack'er og da er han ganske full. Men jeg er enig med deg i at det ikke er godt i det hele tatt Anonymous poster hash: e769c...d5e Hehe. Så de er bare vant til smaken, og drikker det fordi? Er det ikke bedre å drikke noe som smaker godt? Jg synes 1 sixpack er ganske mye væske, sammenlignet med hvor mye vin, mjød eller likør man må drikke for å bli full.
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Hvordan skal man forklare at man syns noe er godt? Du liker ikke smaken av øl, jeg syns det er veldig godt. Jeg blir forøvrig veldig fort full av øl, så om jeg bare vil nyte smaken holder det i massevis med bare en. Aldri sett på øl som spesielt harry? Det er da noe som drikkes i alle samfunnslag. Hva med smaken liker du? Du liker kanskje bitter mat og?
Alayne Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Øl er digg! Ikke all mat som passer med vin, men som er supert med øl. Typisk "pubmat" som burgere og pizza, eller salt mat som pinnekjøtt, da er det godt med øl til. Finnes jo også mange typer øl utover standard pilsen man som regel får servert i norske sammenkomster. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er dame og elsker øl. Drikker øl as we speak. Vidunderlig. Ingenting som slår en iskald pils. Anonymous poster hash: b9b3b...840 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 ok, så hvis man liker ting du ikke liker, da har man defekte smaksløker?Du verden for en innsikt du har Anonymous poster hash: dc073...44f 14
Gjest New_Girl Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Hva med smaken liker du? Du liker kanskje bitter mat og? Ikke spesielt glad i bitter mat, nei. Men jeg liker lyst øl da. Mørkt øl blir for mye smak. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Hehe. Så de er bare vant til smaken, og drikker det fordi? Er det ikke bedre å drikke noe som smaker godt? Jg synes 1 sixpack er ganske mye væske, sammenlignet med hvor mye vin, mjød eller likør man må drikke for å bli full. Jeg vil tro de fleste som drikker det synes det er godt Selv om de kanskje ikke syntes det var spesielt godt de første gangene. Kjæresten min syntes heller ikke det var spesielt godt de 2-3 første gangene, men nå synes han det er kjempegodt Det er ikke noe han drikker bare for å drikke liksom. Hadde han ikke likt det så hadde han drukket vin hver gang istedenfor Anonymous poster hash: e769c...d5e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Vanesak. Smaker du på lettsaltede insekter(sirisser feks) hver dag i 3 måneder. Så ville du merke at i starten smaker det ekkelt og på slutten ville du synes det var godt. Anonymous poster hash: 94cdb...a18
kråkefjas Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Greit vi bor i Norge der alt skal kontrolleres og overformyndes, men smakspreferanser? Nei gidd a 2
Lea2 Skrevet 28. desember 2013 #16 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kan til nød drikke et lite glass med iskaldt øl om det er veldig varmt ute.. men da må det være veldig lyst øl. For det første liker jeg ikke smaken.. og jeg har prøvd utallige ganger, for det andre blir jeg fryktelig oppblåst av øl og får mageknip dagen etter. De får drikke øl de som liker det... 1
Lucid Skrevet 28. desember 2013 #17 Skrevet 28. desember 2013 Jeg liker ikke vin, men det er mange som liker det, er det da noe galt med alle de som liker vin? Eller hva med grøt? Jeg liker ikke grøt, konsistensen er ekkel, det smaker veldig lite utover sukkeret og kanelet, og jeg synes det er kvalmende. Men det er mange som elsker grøt, er det da noe galt med det? Du kan ikke si at det er noe galt med noen bare fordi de liker noe som du ikke liker! Øl f.eks, jeg liker dahls, men ikke carlsberg. Dahls har en ganske mild og "rolig" smak, mens carlsberg er tyngre og har en mye sterkere smak, det er ingenting galt med meg bare for det. 3
Lea2 Skrevet 28. desember 2013 #18 Skrevet 28. desember 2013 Hansa øl er forresten det verste ølet jeg kan få servert. Synes det smaker som om noen har tilsatt en god slump Apfelkorn(!!) oppi glasset. 2
Gjest Inferno Skrevet 28. desember 2013 #19 Skrevet 28. desember 2013 Man venner seg til smaken. Jeg synes øl er godt. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2013 #20 Skrevet 28. desember 2013 Jeg har vendt meg til smaken av mye opp igjennom. F.eks likte jeg ikke vin i det hele tatt. Æsj ... Liksom. Har lært det nå. Men norsk drita kjedelig pils kan du ha for meg. Jeg er derimot glad i mørke øl - og det er ikke fordi jeg har underutviklede smaksløker. Jeg liker også kaffe. Og single malt whiskey. Jeg pleier aldri kalle det andre drikker for harry - unntatt hvis de drikker hjemmebrent eller fra medbrakt lommelerke på restaurant. Eller det er vel egentlig ikke harry som er rett ord for sistnevnte, men bondetamp oppførsel. Tyskere og belgiere lager skikkelig god pils, der ikke kullsyren dreper all smak. Men - som nevnt - det er de mørke ølene uten kullsyre som er best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå