AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hei dere. Min samboer og jeg føler oss dratt mellom to forskjellige situasjoner. Vi har i utgangspunktet avtalt med er vennepar av oss at vi skal feire nyttårsaften der. Vi har barn som går i samme barnehage og tilbringer fritiden sammen. Vi bor for tiden hos min samboers familie da vi pusser opp huset ( hans mor og hans bestefar) Hans mor vil til noen venner på nyttårsaften og feire der, og mener vi skal være her sammen med bestefaren til min samboer. Dette fordi de er snille og lar oss bo her mens vi pusser opp. Og siden vi har en liten jente så får vi uansett ikke festet. For oss og i alle fall for min del kjenner jeg at det er veldig lite fristende da jeg ser frem til en kveld med våre venner. Min samboers bestefar har et vennepar han pleier å være sammen med og har muligheten til det. Vi har vært inne på tanken å ta med bestefaren, men vi skal sove over og ha førstedags frokost sammen, noen bestefar ikke vil. Og vi synes det er litt rart om han skal ta taxi hjem alene fordi han vil hjem. Vi har tenkt at vi kan innvitere de andre hit, men da blir det problemer for dem. De får også en mor og en annen bror på besøk. Pluss at deres datter ikke sover borte Vi føler det blir feil uansett hva vi gjør og føler det ikke er vår oppgave å passe på bestefar fordi datteren hans vil feste. Hva tenker dere andre her ? Anonymous poster hash: 89ee3...921
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Jeg mener dere kan være hjemme og feire en koselig nyttårsaften med bestefaren til samboeren din. Hvor ofte får moren hans være med venner å feire? Tror du ikke bestefaren setter pris på en rolig og koselig nyttårsaften? Dere kan ha en fin kveld med venneparet deres en annen gang, og dere kan avtale tidlig neste år at dere skal feire med dem, men at bestefaren også blir tatt hånd om og ikke føler seg til bry. Anonymous poster hash: b9955...a7d 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 tror jeg ville tenkt at jeg kunne feire andre nyttårsaftener med venneparet fremover, mens de gamle vet man ikke hvor lenge man har Anonymous poster hash: ecb78...660 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg ser poengene deres og det er dette vi synes er vanskelig. For vår del føler vi at vi har prøvd å inkludere uten hell. Det som gjør at vi ikke vil være her er fordi svigermor tok det som en Selvfølge at vi skulle være her. Selv om hun er ute ofte Med venninner Anonymous poster hash: 89ee3...921
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Men er bestefar noe særlig interessert i å "feire" nyttårsaften da? Jeg ser for meg at feiringa består i å se nyttårskavalkaden på TV eller noe. Altså, er ikke "nyttårsfeiring" egentlig noe mest unge mennesker er opptatt av? Hadde det enda vært snakk om julaften - men nyttårsaften klarer nok bestefar å kose seg hjemme alene? Anonymous poster hash: f41d1...b0a
Molte Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Litt trassig, men for bestefarens skyld, hadde jeg nok feiret sammen med han, så han ikke satt alene på nyttårsaften. Men skjønner det er kjipt når dere hadde avtalt med et vennepar å feire der med overnatting og nyttårsfrokost. Men han har ikke mulighet å bli med til venneparet som din samboers mor(hans datter?) skal til da? Siden dere allerede har lagt planer for nyttårsaften? Hvis ikke så feir med bestefaren så han ikke blir sittende alene.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Men er bestefar noe særlig interessert i å "feire" nyttårsaften da?Jeg ser for meg at feiringa består i å se nyttårskavalkaden på TV eller noe.Altså, er ikke "nyttårsfeiring" egentlig noe mest unge mennesker er opptatt av?Hadde det enda vært snakk om julaften - men nyttårsaften klarer nok bestefar å kose seg hjemme alene? Anonymous poster hash: f41d1...b0a Nei, det er det han ikke er. Vi var her på julaften og førstedag. Han er sliten og lei jula. Dette går på at han ikke skal være alene. Anonymous poster hash: 89ee3...921
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Litt trassig, men for bestefarens skyld, hadde jeg nok feiret sammen med han, så han ikke satt alene på nyttårsaften. Men skjønner det er kjipt når dere hadde avtalt med et vennepar å feire der med overnatting og nyttårsfrokost. Men han har ikke mulighet å bli med til venneparet som din samboers mor(hans datter?) skal til da? Siden dere allerede har lagt planer for nyttårsaften? Hvis ikke så feir med bestefaren så han ikke blir sittende alene. Han vil ikke være med oss. Det blir liksom mas for han. Selv om det er en eldre dame der og. Hun skal hjem etter fyrverkeri. Anonymous poster hash: 89ee3...921
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 ofte sier jo eldre mennesker at de godt kan være alene, kanskje for ikke å være til bry Anonymous poster hash: ecb78...660 1
Molte Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Han vil ikke være med oss. Det blir liksom mas for han. Selv om det er en eldre dame der og. Hun skal hjem etter fyrverkeri.Anonymous poster hash: 89ee3...921 Hadde det vært mulig og kombinere da? Spist middagen ilag med han, og møtt vennene senere på kvelden? Siden han ikke virker så interesert i å feire nyttårsaften. Kankje han synes det er godt å få litt ro og fred og se på tv istedet? Noen som har spurt hva hans ønsker er på nyttårsaften? Om han ønsker å ha noen der eller om han kunne tenkt seg en rolig kveld og bare se på tv? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 ofte sier jo eldre mennesker at de godt kan være alene, kanskje for ikke å være til bry Anonymous poster hash: ecb78...660 Vi vet. Og han ville ikke vært til bry om han ble med oss heller. Ville vært koselig Anonymous poster hash: 89ee3...921
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 Jeg ser poengene deres og det er dette vi synes er vanskelig. For vår del føler vi at vi har prøvd å inkludere uten hell. Det som gjør at vi ikke vil være her er fordi svigermor tok det som en Selvfølge at vi skulle være her. Selv om hun er ute ofte Med venninner Anonymous poster hash: 89ee3...921 Da forklarer dere til svigermoren din hva dere føler på måten hun tar dette som en selvfølge. Bestefaren må holdes utenfor dette. Men jeg ville uansett feiret sammen med bestefaren, han setter nok kjempe stor pris på det selv om han liker å sitte i stolen å se på tv. Lag til god mat, se på morsomme komedier på tv, spill og kos dere! Dere kan feste sammen med vennene deres en annen gang. Anonymous poster hash: b9955...a7d 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Vi vet. Og han ville ikke vært til bry om han ble med oss heller. Ville vært koselig Anonymous poster hash: 89ee3...921 Du sier jo han er lei julen, sliten og ønsker ta det rolig. Selvsagt vil han ikke reise bort på nyttår da, og attpåtil sove over. Han kommer til å bli sliten, og da blir han automatisk til "bry". La stakkars mannen få være hjemme, feir sammen med han og nyt tiden dere har sammen. Anonymous poster hash: b9955...a7d 5
Salmonella Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Jeg ser poengene deres og det er dette vi synes er vanskelig. For vår del føler vi at vi har prøvd å inkludere uten hell. Det som gjør at vi ikke vil være her er fordi svigermor tok det som en Selvfølge at vi skulle være her. Selv om hun er ute ofte Med venninner Anonymous poster hash: 89ee3...921 Den synes jeg var ganske tynn, at dere ikke vil være hjemme fordi svigermor ser ut til å forvente det. Så skal dere altså på trass ikke bli hjemme, noe som går utover en tredjepart som ikke forventer at dere skal være være hjemme.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Jeg ville valgt å være med familien, dvs bestefaren. Kan bli superkoselig, det, og en rolig kveld. Vennene vil være der også senere, mens bestefaren ikke lever evig. Å vurdere å la han sitte alene er hjerterått.Anonymous poster hash: ea0d1...b5d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Kvifor ikkje invitere venneparet til dykk, så kan de alle feire saman med svigermors far? Tipper litt god-stemning vil påvirke han positivt! Anonymous poster hash: 2488c...100 2
Gjest Morgun Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 Nå kan du lære ungene dine i praksis at familiemedlemmer tar vare på hverandre. Det vil sikkert komme deg til gode en vakker dag. 2
Cata Skrevet 29. desember 2013 #18 Skrevet 29. desember 2013 Har noen spurt bestefar hva han vil? Ser han sier han er sliten og lei jula. Kan det tenkes at han er sliten av å ha to (antatt) aktive unger rundt seg i romjula, pluss diverse andre selskapeligheter? Kan det tenkes han faktisk foretrekker å ha nyttårsaften med stua for seg selv og kunne slumre i godstolen foran TV'n uten unger som leker og snille slektninger som "maser" om at nå er det mat og nå er det kaffe og skal vi se det eller det programmet på TV? Husk, den eldre generasjon har gjerne litt andre ønsker og behov enn de som er yngre. Spør ham rett ut, kanskje vil dere bli forbauset over svaret. (Jeg forutsetter nå at han er rimelig fysisk og mentalt frisk så han ikke trenger noen som passer på ham den kvelden.) 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #19 Skrevet 29. desember 2013 Hei dere. Vi har snakket med han og han vil ikke være med. Vi straffer ikke han fordi svigermor sier eller synes en annen ting. Han har sagt han vil sitte i stolen og se tv og slappe av. Nå blir svigermor hjemme pga sykdom,men er sur fordi hun mener vi skal Feire med dem. Anonymous poster hash: 89ee3...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå