Gjest bustyvel Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 … har enkelte av dere mistet helt grepet…? Aller først - jeg har ikke barn selv. Men jeg undres på om barn og butikk er en skrekkelig dårlig kombinasjon? Er det greit at unger river ned innhold i hyller? Fyller poser med smågodt (uten lov fra foreldre) som de etterpå sprer over halve butikken? Legger den halvspiste McD-burgeren sin i klemetinhylla i frukta? Bæsjer på gulvet på kundetoalettet? Tisser på gulvet i butikken? Kaster søppel to meter foran søppelkassen? Fester tyggisen sin på handlevognen? Knekker og ødelegger isen i isdisken? Banner og skriker til de ansatte? For å nevne noe…! Jeg er deltidshjelp i butikk, og trodde helt ærlig jeg så syner når jeg så slik oppførsel første gangen. Men det baller på seg, og lista blir bare lenger og lenger. Og hva er det verste? Jo, stressa mor/far står bare der, setter IKKE avkommet på plass, og er det riktig hyggelige setter de snarere de ansatte på plass. En mor skulle saksøke meg fordi jeg snakket til poden hennes som klatret i reolene.. Halleluja. Dagens hjertesukk fra meg, og en oppfordring til dere foreldre: En (mat)butikk er ingen barnepasstjeneste….. (PS. Masse snille, søte, høflige og flinke barn innom også, altså. Men er gjerne de i andre enden av skalaen som brenner seg fast i minnet). 16
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Nei det er ikke greit. Jeg har barn, men de har aldri fått lov til å oppføre seg slik på noen butikker. Aldri. Anonymous poster hash: 9a3c0...2d3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Nei, ikke greit. Jeg bruker å snakke til barn som oppfører seg slik i butikker o.l. Har barn selv, ja.Anonymous poster hash: f4628...954
lykketrollet11 Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Nee..eei å min 2åring får ikke lov å oppføre seg sånn! om min gutt hadde begynnt med sånn oppføresel hadde jeg gått rett ut av butikken , ja han har sikkert skreke i butikkene når han var baby! men det er jo noe annet,,, jeg har ikke sett slik oppførsel noen gang hos noen barn og foreldre slik du beskriver å det er jeg glad for
makkapakka Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Nei det går jo an å organisere det sånn at barna ikke mer med i butikken. Hvis de ikke har mulighet til det, så har jeg litt sympati hvis de må handle når de har barna med. Men det jeg gjorde var å rydde opp etter mitt barn som sjelden har gjort noe galt i butikker. Jeg er alene med han og måtte stå i med trøtt og sliten unge og lange køer og huske alt mens jeg var i butikken.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Lurer på hvorfor foreldrene til de barna aldri svarer i slike tråder? Ingen her har jo barn som oppfører seg sånn..... Anonymous poster hash: 02b5e...117 6
whoppii Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Mitt barn kan være drit vanskelig nå spes etter at han slutta å sove kvilen sin i bh. å ta han med på butikken etter en kang dag i bh er so å skyte seg selv i foten... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå