Gå til innhold

Hva gjør du med skrotet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste blitt helt gal av alle de unødvendige tingene jeg har.

Føler meg egentlig ganske innestengt med alle disse tingene og jeg vil bare ha det bort. Hvor gjør du av det?

Gir du det bort eller selger du?
Eller hiver du det bare opp på loftet, eller ned i kjelleren og tenker at du får bruk for det en vakker dag?

Anonymous poster hash: c114e...cea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter det i garasjen. Og etter noen år så fyller jeg hengeren og kjører alt til fyllinga.

Skrevet

Jeg er også i ferd med å bli gal!

Jeg gir bort til veldedige organisasjoner og på finn.no, selger på finn.no og til venner/familie, resirkulerer/kaster og lagrer selvfølgelig en del (sorterer og pakker vekk det som er helt og pent).

Har holdt på i lang tid, men det er en stor jobb. Har tømt flere skap og har blitt kvitt masse, men har masse igjen som må gås gjennom!!

Skrevet

Jeg har en opprydding av klær og ting to ganger i året.

Ødelagte ting blir reparert eller kastet.

Brukbare ting blir merket, og pakket bort på loftet. Det jeg ikke har hatt bruk for, eller savnet, på ett år, blir sendt til loppemarked til inntekt for en lokal organisasjon.

Jeg tar aldri vare på ting i tilfelle jeg får bruk for det, og jeg kjøper heller ikke ting for en gangs bruk.

Da låner eller leier jeg det fra andre.

Skrevet

Jeg bruker om igjen det jeg kan bruke. Resten gir jeg bort, selger på finn.no, eller gir til naboene i blokka.

Anonymous poster hash: 45bb0...ef7
Skrevet

Og ting jeg vet ikke vil bli brukt av meg eller andre går til fretex eller i søppelet.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Selger, gir bort, gir til Fretex, eller kaster. Kommer an på gjennbruksverdien og kvaliteten.

Skrevet

Men, det er jo så vanskelig å kaste .. :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Om det er faktisk skrot så går det i søpla. Om det er ting som er fullt brukende og som jeg bare ikke bruker/liker så pakker jeg det sammen i poser og setter det av på nærmeste gjennbruksbutikk. Noens skrot er andres nye kjøkkenting. :) Tenker aldri at "det kan jeg få bruk for" om ting og beholder bare slikt som har sentimental verdi. Om jeg skulle trenge en pastamaskin om 5 år så får jeg heller gå og kjøpe en ny.

Og så er det så fint når det er ryddig hjemme. :strix:

Har samlet en pose nå etter jul. ting som skal ut av skapene for å få plass til nye som jeg faktisk bruker.

Skrevet

Jeg bruker dette rådet:

1. Alt jeg virkelig elsker legges i den haugen

2. Alt jeg må ha fordi jeg bruker det hver dag eller minst noen ganger i måneden, legges i denne haugen.

3. Alt jeg har bare fordi jeg ikke greier å bestemme meg, legges i denne haugen.

4. Alt jeg ikke bruker, legges her.

Så hiver jeg, gir bort eller hva som passer best, haug nummer 4. Så ser jeg sakte igjennom hver ting i haug nummer 3 og forsøker å avgjøre hvilken haug den egentlig hører hjemme i. Etter en tid har gjerne noen av tingene blitt en klar og tydelig haug nr 4. Og da kvitter jeg meg med det.

Noen ganger tar jeg også en lek med meg selv. Jeg leker kast eller behold, og prøver å kjenne på hvilken følelse jeg får dersom jeg tenker seriøst på å kaste tingen eller å ødelegge den. Jeg har fått meg noen overraskelser da, og oppdaga at jeg lett kunne kaste den tilslutt.

Det er fint uten mange ting :) Og mange ting kan erstattes med noen få ting som er bedre enn det jeg hadde før. Og får du solgt tingene = ekstra lommepenger til noe du virkelig ønsker deg.

• Liker 2
Skrevet

Stiller meg selv følgende spørsmål: Ville jeg kjøpt denne tingen brukt hvis jeg trengte den?

Hvis svaret er ja, gir jeg tingen til loppemarked eller gjenbruks-butikk.

Hvis svaret er nei, er neste stopp søppeldunken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...