Gå til innhold

Er jeg for prippen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har chattet litt med menn på nettet, og blitt litt forundret over hvor lite sofistikerte de er i språket. Jeg krever ikke stort, bare normal rettskriving, intelligent tiltale(typ hei, hallo), og et minimum av interessante tema.

Tidligere i dag ble jeg kontaktet av en som startet samtalen med "Bø!"... andre varianter kan være "hoppfallera", "tittei", og det noenlunde akseptable "hei og hopp."

Et annet tilfelle var da jeg selv innledet en samtale som gikk slik:

Jeg: Hei. Hvordan går det?

Han: Går hver gang.

Hva skjer? Hvor forventer han at samtalen skal gå derfra? Tror han det er sjarmerende?

Er det virkelig for mye forlangt å forvente at man skal kunne ha en noenlunde sivilisert samtale? Eller er dette noe jeg bare bør godta og heller slutte å være så "prippen"?

Anonymous poster hash: 68fe5...af0
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har chattet litt med menn på nettet, og blitt litt forundret over hvor lite sofistikerte de er i språket. Jeg krever ikke stort, bare normal rettskriving, intelligent tiltale(typ hei, hallo), og et minimum av interessante tema.

Tidligere i dag ble jeg kontaktet av en som startet samtalen med "Bø!"... andre varianter kan være "hoppfallera", "tittei", og det noenlunde akseptable "hei og hopp."

Hva skjer? Hvor forventer han at samtalen skal gå derfra? Tror han det er sjarmerende?

Er det virkelig for mye forlangt å forvente at man skal kunne ha en noenlunde sivilisert samtale? Eller er dette noe jeg bare bør godta og heller slutte å være så "prippen"?

Desverre så er det slik at nettet gjør det mulig for folk som kjeder seg til å ha det morro. Ofte på andre menneskers bekostning. I tillegg så er det jo også slik at man noen ganger lettere er seg selv og viser sine negative sider for å ikke måtte "late som om man er noen man ikke er".

Det som har skjedd med mange etter å ha blitt avvist er at de blir bittre og får en "Ta meg som jeg er, eller gi faen.." holdning. Dette fører også til at menn og kvinner som egentlig er flotte i bunn, er ekstremt negative og skal "ta" verden.. de skylder på alle andre og vil ikke se på seg selv..

Bare overse slike meldinger og let heller etter noen som kan være noe for deg. Noen synes kanskje du er prippen, men det har ikke noe betydning, for du vil jo ikke ha noen som oppfører seg sånn uansett :)

Skrevet

Man har full rett til å velge hvem man ønsker å bruke tid på. Nå skal det sies at mange er usikre på hvordan de kan initiere en samtale for eksempel på en nettdatingside. Uansett hvilken vri man velger, kan man ende opp med å plumpe uti det, nettopp fordi folk reagerer forskjellig på forskjellige ting. Noen synes kanskje at et «bø» er bedre enn en lengre avhandling om vedkommendes fortid, fremtid og drømmer. Andre vil ha mer kjøtt på beinet enn bare et uformelt «hei og hopp».

Jeg tror at det kan være en fordel å se gjennom profilen til vedkommende. Er det noe der som virker interessant, så kan du prøve å se bort fra en litt snål start på samtalen og se hvordan det utarter seg. Man oppdager for øvrig fort om man har noe å snakke om, eller om meldingene dør ut av seg selv - det er ikke noe poeng i å holde i gang en samtale som er like behagelig som å trekke tenner. Men da har man i alle fall tatt gitt det en sjanse fremfor å avfeie alt bare fordi åpningsreplikken var dårlig.

Skrevet

Hoppfallera? Haha, så lo jeg godt.

Høres mindre intelligent ut..

• Liker 3
Skrevet

Nå husker jeg hvorfor jeg ble så oppgitt over svært mange av dem som tok kontakt med meg på Nettby... Nei, du er ikke prippen! Heldigvis finnes det oppegående menn som det går an å prate med også!

• Liker 3
Skrevet

Eller "giggity giggity goo".....

Anonymous poster hash: 5379b...458

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er faktisk ikke lett å finne på hva man skal si til jenter på nettdating. Men hvorfor ikke ta kontakt selv så slipper du problemet med barnehagehilsner?

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

En slik jente hadde jeg akseptert LETT!

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg synes din innledning også er ganske ubehjelpelig, jeg. Hva skal man liksom svare en totalt fremmed på det? Det er like teit som å spørre "Hva skjer?", så ikke klatre opp på en altfor høy hest, du ;)

Anonymous poster hash: a8272...952

• Liker 3
Skrevet

Ikke døm boken etter omslaget...

Kan si meg enig i at det er ganske mange trøstesløse introer der ute, men gi det nå en sjanse først. Mange aner rett og slett ikke hva de skal skrive, eller er usikre på om de får "napp". Er visst ganske så mange der ute som ikke engang gidder å ta seg bryet med å svare og da er det vanskelig å by mye på seg selv i første innlegget. Tenker bare at de sonderer terrenget jeg.

Uansett er poenget mitt at jeg har blitt kjent med en veldig bra mann på nettet, men hans hilsen til meg var "hei.."

Ha ha, ikke det mest fengende, men så lenge det viser seg å være litt substans der likevel så er det vel egentlig ikke så farlig?

Anonymous poster hash: 5e1cd...f8b

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk ikke lett å finne på hva man skal si til jenter på nettdating. Men hvorfor ikke ta kontakt selv så slipper du problemet med barnehagehilsner?

Du kommer langt med et enkelt "hei". Hvorfor skal det være så vanskelig?

• Liker 1
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes din innledning også er ganske ubehjelpelig, jeg. Hva skal man liksom svare en totalt fremmed på det? Det er like teit som å spørre "Hva skjer?", så ikke klatre opp på en altfor høy hest, du ;)

Anonymous poster hash: a8272...952

TS

Nå misforsto du meg. Dette er mennesker jeg allerede har snakket med noen ganger. Jeg ville ikke sagt det til en jeg aldri hadde snakket med før. Jeg synes at et "hvordan går det?" viser interesse for personen man snakker med, og jeg mener at det er veldig mye bedre enn "giggity giggity goo" :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ikke døm boken etter omslaget...

Kan si meg enig i at det er ganske mange trøstesløse introer der ute, men gi det nå en sjanse først. Mange aner rett og slett ikke hva de skal skrive, eller er usikre på om de får "napp". Er visst ganske så mange der ute som ikke engang gidder å ta seg bryet med å svare og da er det vanskelig å by mye på seg selv i første innlegget. Tenker bare at de sonderer terrenget jeg.

Uansett er poenget mitt at jeg har blitt kjent med en veldig bra mann på nettet, men hans hilsen til meg var "hei.."

Ha ha, ikke det mest fengende, men så lenge det viser seg å være litt substans der likevel så er det vel egentlig ikke så farlig?

Anonymous poster hash: 5e1cd...f8b

Jeg synes "hei" høres helt perfekt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HAHA!!! Er det mulig?

Anonymous poster hash: 418c2...35f

Skrevet

Vil vel ikke kalle det "prippen"?

Uansett, jeg lurer på hvordan profilen din lyder/ser ut? Hvis man har en litt kjedelig, kort eller standardisert profil så får man som regel mer apekatter etter seg. Menn må også ha en bakgrunn for å sende en mer detaljert melding.

AnonymBruker
Skrevet

Vil vel ikke kalle det "prippen"?

Uansett, jeg lurer på hvordan profilen din lyder/ser ut? Hvis man har en litt kjedelig, kort eller standardisert profil så får man som regel mer apekatter etter seg. Menn må også ha en bakgrunn for å sende en mer detaljert melding.

Synes jeg får enda flere av den sorten etter meg nå som jeg har skrevet mer utfyllende i profilen, og understreket at jeg er seriøs..

Anonymous poster hash: 30113...4fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...