Gå til innhold

Langt fint hår... Men har alltid den samme frisyren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker om meg selv. Syns håret mitt er helt ålreit, det er ikke tynt og pistrete, men skulle ønske jeg kunne fått til litt mere fall eller volum. Noen som har tips til å få til det? Jeg kan ikke å tupere, men vet at man kan kjøpe en slags børste/kam, men er usikker på hvilken type. Bruker å krølle det innimellom, men begynner å bli litt lei av det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker føner og rundbørste til volum. Setter det øverste i en klemme/klype og begynner nederst med å føne litt fuktig (ikke vått) går innover (eller utover om du vil) med en stor rund børste. Tar ned litt mer hår og gjør det samme osv. Bruk gjerne litt mousse eller varmebeskyttende spray med litt hold i på det håret du jobber med om du har lagt og tungt hår.

Det er begrenset hvor mye volum du får i et langt hår der alt er klippet rett over, så kanskje du kan vurdere å klippe det litt opp for å få litt mer fart i sakene? Om du ikke allerede har oppklippet hør da.

Ellers kan du jo kjøpe noen store hårruller som du ruller opp håret på. Bruk klemmer til å holde dem på plass i langt, glatt hår. Gjør samme nytten som rundbørste, men holder gjerne litt lenger og gir litt mer spenst i krøllene (noen ganger litt mye, så det må temmes etterpå).

Skrevet

Jeg bruker føner og rundbørste til volum. Setter det øverste i en klemme/klype og begynner nederst med å føne litt fuktig (ikke vått) går innover (eller utover om du vil) med en stor rund børste. Tar ned litt mer hår og gjør det samme osv. Bruk gjerne litt mousse eller varmebeskyttende spray med litt hold i på det håret du jobber med om du har lagt og tungt hår.

Det er begrenset hvor mye volum du får i et langt hår der alt er klippet rett over, så kanskje du kan vurdere å klippe det litt opp for å få litt mer fart i sakene? Om du ikke allerede har oppklippet hør da.

Ellers kan du jo kjøpe noen store hårruller som du ruller opp håret på. Bruk klemmer til å holde dem på plass i langt, glatt hår. Gjør samme nytten som rundbørste, men holder gjerne litt lenger og gir litt mer spenst i krøllene (noen ganger litt mye, så det må temmes etterpå).

Litt usikker på hva du mener med rund børste. Er det en slik tynn greie med tagger på? For jeg har noe slikt faktisk, men aldri brukt det. Og er det bare det nederste jeg skal bruke børsten på? Har ikke så tungt hår, det er heller lett vil jeg si, og det er ikke oppklippet. :)

Skrevet

Rund børste er en ganske stor børste som er rund :)

De finnes i masse forskjellige størrelser og på langt hår er de aller største best.

http://bloggfiler.no/mallo88.blogg.no/images/319920-12-1320510902161.jpg

(Ps.. de som har naturbust er best for håret)

Du begynner nederst og tar det nederste håret først, så fortsetter du å føne mens du ruller håret rundt børsten lag for lag. Tar ikke så lang tid som det kanskje høres ut som og lager fint volum i langt hår, både fra hodebunnen og en liten vipp nederst i spissene.

Skrevet

Rund børste er en ganske stor børste som er rund :)

De finnes i masse forskjellige størrelser og på langt hår er de aller største best.

http://bloggfiler.no/mallo88.blogg.no/images/319920-12-1320510902161.jpg

(Ps.. de som har naturbust er best for håret)

Du begynner nederst og tar det nederste håret først, så fortsetter du å føne mens du ruller håret rundt børsten lag for lag. Tar ikke så lang tid som det kanskje høres ut som og lager fint volum i langt hår, både fra hodebunnen og en liten vipp nederst i spissene.

Okei, da skjønner jeg! Har en liten en, men kjøper en stor så fort jeg får tid :) Tusen takk! :)

Skrevet

Se om du får tak i en børste med "hår" på. Plast fungerer fint, men metalltagger bør du ligge unna.

Slike børster får du gjerne tak i i dagligvarebutikker, men det er bedre utvalg (og gjerne børster) i frisørsalonger eller parfymerier. De som jobber der vil kanskje være behjelpelige med å finne en god en som passer til håret ditt også.

Den lille børsten kan du bruke på det ytterste håret om du ønsker litt mer definerte krøller der f.eks. men mest sannsylig er den for liten til å føne volum i håret med.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...