Maetzii Skrevet 15. mai 2004 #1 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg skal slanke meg ca 8-10 kg, helst før juli begynner - men det haster egentlig ikke kjempemasse. Jeg vet jeg klarer å slanke meg, men det har tidligere gått utrolig treigt - på ca 1,5 år har jeg gått ned 12-13 kg, og da har jeg prøvd å passe på hva jeg spiser omtrent konstant, og i tillegg trent flere ganger i uka.. Nå har det seg sånn at jeg de siste dagene har vært litt ekstra "flink" og plutselig gått ned to kg på litt over en uke. Som jeg synes er kjempebra. Hovedsaklig ved å trene MYE hver gang jeg trener, 2-3 ganger i uka, og spise litt mindre enn vanlig.. Har drukket kjempemye vann så tror nok iallefall litt av det var reelt vekttap. Det jeg lurer på da er: er det greit at jeg fortsetter på denne måten (gå ned 1-2 kg i uka) noen uker til jeg ca når idealvekt - siden jeg uansett har en god vane med å trene relativt mye? Eller blir det skadelig uansett? Er så myyyye lettere å fortsette å være flink når man ser resultater på vekta fra uke til uke - ikke bare en umerkelig endring annenhver måned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 15. mai 2004 #2 Del Skrevet 15. mai 2004 Mister du mer enn en kg i uka mistert du mye muskler i tilegg til fett. Det beste er å gå ned 0,5 -1 kg i uka. Pass på at du ikke spiser så lite at du kommer på sparebluss, under 800 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pamella (ikke innlogget) Skrevet 15. mai 2004 #3 Del Skrevet 15. mai 2004 Det kommer helt ann på hvor overvektig du er! Hvis du ikke er ekstremt overvektig holder det med 0,5 -1 kg i uka, men hvis du er veldig overvektig kan du gå ned litt mer, opp til 2 i ika. Det var iallefall det jeg lærte på grethe rhode kurset... Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg har som mål å ikke spise mer enn 1500 kcal om dagen, har èn dag de siste to månedene der jeg har vært under 1000 og ligger ellers på 1000-1700 (og innimellom - spesielt om vekta har stått stille lenge - bare gir jeg opp og stapper i meg altfor mye i flere dager, det er jo det jeg prøver å unngå nå ved at jeg SER forandring og derfor blir motivert videre), så at jeg spiser for lite blir ikke noe problem. Er vel heller at jeg evt kan trene for mye (?)... Har en BMI på 26, så ikke kjempeovervektig men noen kilo for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #5 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis du trener mye og spiser mindre (!!!) enn 1000 kcal om dagen, så forbrenner kroppen muskler, mens fettet som er vanskeligere å forbrenne blir sittende. Du sier du trener mye..da bør du ikke gå under 1500 kcal om dagen, selv om også det er lite. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor dere er så opptatt av vekt, finn frem et målebånd! Det er vel hvordan du ser ut som er viktig, ikke vekten? Og en ting til, selv om vekten står helt stille, er det meget mulig at du har fått en strammere og finere kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor dere er så opptatt av vekt, finn frem et målebånd! Det er vel hvordan du ser ut som er viktig, ikke vekten? Og en ting til, selv om vekten står helt stille, er det meget mulig at du har fått en strammere og finere kropp. Jada, jeg har fått en strammere og finere kropp. Men jeg siden jeg begynte å slanke meg har jeg altså gått ned 12-13 kg, mens med målebånd er endringen: overarm: ingen bryst: ingen mage: omtrent 1 cm mindre rumpe: omtrent 2 cm større lår: ingen Altså påstår målebåndet at jeg har akkurat den samme kroppen nå som jeg hadde da jeg begynte å slanke meg, og om ikke DET er motivasjonskiller så vet ikke jeg om noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #7 Del Skrevet 15. mai 2004 Herregud. Det er akkurat dette jeg snakker om. Du har gått ned 13 kilo, men målebåndet viser ingen forskjell. Da har du mistet muskler..desverre. Det skjer når du spiser så lite som du gjør. Fett veier mindre enn muskler, men vises desto mer på målebåndet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mai 2004 Herregud. Det er akkurat dette jeg snakker om. Du har gått ned 13 kilo, men målebåndet viser ingen forskjell. Da har du mistet muskler..desverre. Det skjer når du spiser så lite som du gjør. Fett veier mindre enn muskler, men vises desto mer på målebåndet. Ehm, dette finner jeg isåfall veldig merkelig, siden jeg iløpet av de 1,5 årene jeg har slanket meg hele tiden har trent styrke ved et treningssenter og jeg idag klarer dobbelt så tunge - og på noen maskiner opptil fire ganger så tunge - vekter, i tillegg til at jeg har fått mye bedre kondis... Har også hørt at dersom man slanker seg bare en kg i måneden skulle dette være laaaangt innenfor akseptabelt... Så tror ikke helt på den teorien din der altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. mai 2004 #9 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis du har trent mye styrke, kan det være at du har mistet fett, men økt muskelmassen. og da er det ikke sikkert du går ned like mange centimeter. Tror du skal prøve å holde deg på 0,5 - 1 kg vekttap i uken. siden du trener er du nesten nødt til å få i deg mer kalorier enn 1000, og det du mister fort kommer ofte fort på igjen Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #10 Del Skrevet 15. mai 2004 Tap av 13 kilo fett skal være veldig godt synlig, så jeg tror fortsatt at du har minket muskelprosenten. Styrketrening har lite effekt om man ikke får i seg nok næring, da mister du faktisk muskler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. mai 2004 #11 Del Skrevet 15. mai 2004 Tap av 13 kilo fett skal være veldig godt synlig, så jeg tror fortsatt at du har minket muskelprosenten. Styrketrening har lite effekt om man ikke får i seg nok næring, da mister du faktisk muskler... Alle som slanker seg mister muskler, det er ikke å unngå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2004 #12 Del Skrevet 15. mai 2004 Alle som slanker seg mister muskler, det er ikke å unngå.. Selvsagt, men man vil vel helst forbrenne mer fett enn muskler..håper jeg. Lavkalori-slanking gjør akkurat det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2004 #13 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er helt fint å ligge mellom 1200-1700, når du trener så mye som du gjør bør du nok legge deg på minst 1300-1400 kcal pr dag.Det er tull at du har mistet "bare muskler", når man spiser såpass lite og trener så mister man fett også, det er uunngåelig.Og som lilleputt sier, man mister muskler uansett når man slanker seg.Når du bare har ligget under 1000 kcal en eneste dag er det ingen fare. Det ser ut som om du gjør dette på en bra måte.Selvsagt skal man ikke spise for lite, men man må heller ikke gå for langt den andre veien-om en dame holder seg på rundt 1800-2000 kcal om dagen må hun trene mye, og hun vil gå ned i vekt veeeeldig sakte, og det er dårlig for motivasjonen. Pass på å ta deg en spisedag innimellom, der du spiser noe av det du "savner" ellers.Men ikke fråts, noen anbefaler at man spiser alt man orker, men dette er ikke noe sunt rent psykisk-du kan ende opp med å venne deg til å fråtse, og før du vet ordet av det fråtser du 4 dager i uken og slanker deg i 3..det er sånn man blir overvektig, det. Du er flink! Og vær forsiktig med å ta i mot alle råd du måtte få her inne (mine egne inkludert;).Det er ingen ernæringseksperter her inne og folk mener så mye rart og tror at de har peiling.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå