AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Hva gjør jeg nå? Vi har vært sammen i 8 år. Har to barn sammen... Barnet er 9 år. Bor i Sverige (svensk mamma). Har betalt privat bidrag i alle år. Hva gjør jeg nå?!Anonymous poster hash: c8503...cf9
Påfugl Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Du trenger vel ikke å gjøre noen ting? 3
lillemeg90 Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Hvorfor har han holdt det hemlig for deg? 7
Sillicious Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Det ville jeg også hatt svar på.. hvorfor han ikke har sagt det før?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Fordi han først fikk vite om ungen etter at hun hadde bestemt seg for å beholde ungen. Fordi han aldri kom til å ha samvær medd barnet (barnet har en stefar som han anser som far). Fordi det aldri kom et passende tidspunkt å si det. Fordi forholdet til moren var kort og overfladisk. Fordi han visste dette ville ødelegge for oss. Fordi både han og moren hadde blitt enige om at ingen skulle få vite det.... Husker ikke alt som ble sagt/forklart. Anonymous poster hash: c8503...cf9 1
Nita Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Hvor skulle dette ødelegge for dere? Kan skjønne at tillit kan bli et problem fordi han ikke har sagt det før nå, men skjønner ikke hvorfor han skulle tro at det ville bli et problem sånn i utgangspunktet? 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Stakkars barn. Anonymous poster hash: 02c31...122 2
kisskissbangbang Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 For meg hadde det vært et gigantisk problem, og det hadde definitivt rokket ved vårt forhold. En mann som bare har lagt bort ungen sin og later som om det ikke eksisterer er ikke en mann for meg. 32
Silfen Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 For meg hadde det vært et gigantisk problem, og det hadde definitivt rokket ved vårt forhold. En mann som bare har lagt bort ungen sin og later som om det ikke eksisterer er ikke en mann for meg. Nemlig. 1
Amarinda Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Om dette var mannen min hadde han hatt et enormt forklaringsproblem om det hadde dukket opp noe sånt. Ærlighet og tillit er nøkkelpunkter i forholdet vårt, så hvis han hadde løyet om noe så viktig hadde jeg nok hatt problemer med å stole på han etterpå. Hadde nok også forandret hvordan jeg hadde sett på han som person. Så forstår at forholdet ditt er rystet. Hva du gjør videre, må dere finne ut av sammen. 3
super-s Skrevet 28. desember 2013 #11 Skrevet 28. desember 2013 For meg hadde det vært et gigantisk problem, og det hadde definitivt rokket ved vårt forhold. En mann som bare har lagt bort ungen sin og later som om det ikke eksisterer er ikke en mann for meg. Enig. 1
Arlea Skrevet 28. desember 2013 #12 Skrevet 28. desember 2013 For meg hadde det vært et gigantisk problem, og det hadde definitivt rokket ved vårt forhold. En mann som bare har lagt bort ungen sin og later som om det ikke eksisterer er ikke en mann for meg. Enig her. Jeg skjønner at situasjonen på overflaten kan virke mer komplisert. Han ønsket sikkert ikke å bli far, forholdet til moren var ikke noe særlig ect. ect. ect. men bottom line er jo at han har vært med på å sette et barn til verden, og har holdt det skjult for sine nærmeste. Unnskyldningen for å ikke si noe til deg er også helt lavmål. Dette angår jo i høyeste grad både deg og de felles barna dere har sammen, ungene dine har jo et søsken som han har holdt borte fra dem. Har du spurt samboeren din om hva planen hans egentlig var? ikke si noe og heller vente til barnet blir såppas stort at det selv kan oppsøke dere? Hele situasjonen reflekterer dårlig på hans respekt for både barnet i sverige og familien dere har sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Alt dette betyr er at han hadde sædsprut i en svensk kvinne for 9 år og ni måneder siden. Dette er noe vi alle menn ønsker, uten å måtte betale i 18 år etter. Anonymous poster hash: a96a4...d5a
Gjest Gresshoppesang Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Hvordan kom dette fram, egentlig?
Teethgrinding Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Det er veldig enkelt for en mann å fraskrive seg et farskap. Et reellt farskap handler om den innsatsen man legger i barnet, ikke nødvendigvis biologisk tilhørighet. Det er annerledes for en kvinne, som tross alt må føde barnet. Menn kan ganske lett bare stikke av etter en time under dyna. (Hvorfor noen damer overhodet velger å beholde et barn med en far som ikke er tilstede er over min fatteevne. Men det er en digresjon.) Derimot er det helt klart at han har holdt partneren sin utenfor sannheten! La det dog ikke handle om gutten. Det er ikke så fælt som man skal ha det til at man har et ekstra barn. Mange har dét. La det handle om at han har løyet. At hans verdi som familiemann skal forringes av at han har blitt lurt av en gal eks er moralsk dårlig stil. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Stakkars barn.Anonymous poster hash: 02c31...122 Tror barnet har det helt fint... Personen det kaller far er ikke mannen som befruktet mor , so? Barnet slipper å reise til og fra foreldrene og leve livet som mange andre barn med løssluppen foreldre som produserer barn med Gud og enhver mann. Og far har valgt å utføre den eneste formen for "abort" som han mulighet for: nemlig å ikke ha noe med barnet å gjøre... ( en helt ærlig sak når mor velger å bære frem et uønsket barn (fra fars side)) Det eneste offer her er ts, som burde fått vite det.. Selv om det høres overfladisk ut så er det økonomisk dette har betydning- og det ER vesrntlig.. alt de to bygger opp kan rives bort fra henne om det skulle skje noe med mannen osv.. Ts: jeg vil anbefale deg å si til gubben din at hjemme deres må stå i ditt navn, slik at barna deres og du slipper å selge hjemmet om mannen din dør.. Dette kan høres skummelt ut for mannen din, MEN: det er han som har satt familien sin i denne situasjonen, en situasjon du TS burde visst om før du eventuelt etablerte et hjem med han.. Han har laster fra fortiden som gjør deg dårligere stilt en han.. Med et pennestrøk så snus denne situasjonen, og det er rettferdig då det er han som har gjort brøleren..Anonymous poster hash: bcaf6...a86 2
Annie70 Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 Tror barnet har det helt fint... Personen det kaller far er ikke mannen som befruktet mor , so? Barnet slipper å reise til og fra foreldrene og leve livet som mange andre barn med løssluppen foreldre som produserer barn med Gud og enhver mann. Og far har valgt å utføre den eneste formen for "abort" som han mulighet for: nemlig å ikke ha noe med barnet å gjøre... ( en helt ærlig sak når mor velger å bære frem et uønsket barn (fra fars side)) Det eneste offer her er ts, som burde fått vite det..Anonymous poster hash: bcaf6...a86 I alle dager? Ja, veldig heldig dette barnet som slipper å reise for å møte sin far... Er du klar over hvor mange barn det finnes rundt i verden som gjerne hadde fått til fots milevis for å kunne kjenne sin far? Hvordan de daglig sliter med dårlige tanker om seg selv fordi far har valgt de bort? Uansett hvordan man vrir og vender på det vil slike saker alltid ha ett offer og det er barnet. TS er da ikke noe offer her. At han har løyet om dette i alle år og at dette helt klart vil gjøre noe med forholdet er en ting, men det er forskjell på voksen og barn her. Hadde jeg vært i dette forholdet ville jeg helt klart gått noen runder med meg selv for å se om forholdet hadde livets rett, men ville ikke følt meg som noe offer. Om man bør sette et barn til verden etter en ons er en helt annen sak...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #18 Skrevet 29. desember 2013 I alle dager? Ja, veldig heldig dette barnet som slipper å reise for å møte sin far... Er du klar over hvor mange barn det finnes rundt i verden som gjerne hadde fått til fots milevis for å kunne kjenne sin far? Hvordan de daglig sliter med dårlige tanker om seg selv fordi far har valgt de bort? Uansett hvordan man vrir og vender på det vil slike saker alltid ha ett offer og det er barnet. TS er da ikke noe offer her. At han har løyet om dette i alle år og at dette helt klart vil gjøre noe med forholdet er en ting, men det er forskjell på voksen og barn her. Hadde jeg vært i dette forholdet ville jeg helt klart gått noen runder med meg selv for å se om forholdet hadde livets rett, men ville ikke følt meg som noe offer. Om man bør sette et barn til verden etter en ons er en helt annen sak... Som det står så HAR barnet en person det kaller far, at dette ikke er mannen som sprøytet sæd i moren betyr ingenting for barnet ..Anonymous poster hash: bcaf6...a86
IngenIdé Skrevet 29. desember 2013 #19 Skrevet 29. desember 2013 Haddedet vært min samboer det hadde vært snakk om hadde jeg igrunn blitt rimelig irritert. At han har et barn er en ganske stor sak, selvom de ikke har noe med hverandre og gjøre. Jeg hadde sett på det som en løgn fra min samboers side :-)
kareen Skrevet 29. desember 2013 #20 Skrevet 29. desember 2013 Han har altså holdt noe så stort hemmelig for deg i 8 år? Jeg hadde gått på flekken, denne mannen er ikke ærlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå