Gå til innhold

Jeg vet om ei utro dame. Hater å ikke kunne si ifra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner til ei som er utro hver helg, har vært utro med forskjellige menn gjennom deres 8-9 år lange forhold.

De er forlovet, han er sterk økonomisk. Hun bryter ikke ut kun pga pengene.

Han investerer så mye i forholdet, både kjøpt dem nytt hus og en bil til henne det siste året. Han kjøpte henne en svindyr ring, og slike gaver får hun ofte.

Han oppriktig elsker henne, og tror på dem som et par. Hun har dratt ut gifteplanene en god stund pga dette.

Jeg kjenner ikke han, har truffet henne et par ganger. De bor et stykke unna, og jeg er i et godt forhold så er på ingen måte interessert.

Det er så utrolig irriterende at dette ikke

"skal være noe jeg bør bry meg med". Jeg blir sjokkert og sint på hans vegne. Men på den andre siden, så vet jeg at det ikke er opp til meg. Det at hun er utro hver helg omtrent blir vel oppdaget til slutt, skal vel ikke være mulig å skjule dette over så lang tid?

Håper sannheten kommer frem for ham en dag.

Etter jeg flyttet så kommer jeg ikke til å treffe på noen av de overhodet, og hun er såvidt en fjern bekjent. Frister så veldig å fortelle ham...

Du ville holdt deg unna deres liv?

Anonymous poster hash: 70f05...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig dilemma... Synes oppriktig synd på fyren. Samtidig, hvordan kan han ikke merke noe hvis hun er utro hele tiden? Kjenner du noen som kjenner henne bedre?

Anonymous poster hash: cc3be...3e4

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg kjenner til ei som er utro hver helg, har vært utro med forskjellige menn gjennom deres 8-9 år lange forhold.

Han investerer så mye i forholdet, både kjøpt dem nytt hus og en bil til henne det siste året. Han kjøpte henne en svindyr ring, og slike gaver får hun ofte.

Han oppriktig elsker henne, og tror på dem som et par. Hun har dratt ut gifteplanene en god stund pga dette.

Jeg kjenner ikke han, har truffet henne et par ganger. De bor et stykke unna, og jeg er i et godt forhold så er på ingen måte interessert.

"skal være noe jeg bør bry meg med". Jeg blir sjokkert og sint på hans vegne. Men på den andre siden, så vet jeg at det ikke er opp til meg. Det at hun er utro hver helg omtrent blir vel oppdaget til slutt, skal vel ikke være mulig å skjule dette over så lang tid?

Etter jeg flyttet så kommer jeg ikke til å treffe på noen av de overhodet, og hun er såvidt en fjern bekjent. Frister så veldig å fortelle ham...

Du vet utrolig mye om disse menneskene du ikke kjenner, TS.

• Liker 21
Skrevet

Du ville holdt deg unna deres liv?Anonymous poster hash: 70f05...4b9

Skal man si fra når man er vitne til et tyveri, bedrageri eller underslag? Eller er det etisk holdbart å forholde seg passiv fordi man ikke kjenner den "fornærmede", og strengt ikke vet om han har samtykket til det som tilsynelatende er et bedrageri. Slik jeg ser det, er svaret ganske opplagt - særlig fordi det er vanskelig å se hvordan et anonymt tips kan gjøre noen skade i det (helt usannsynlige) tilfellet at mannen har akseptert oppførselen.

Anonymous poster hash: bda04...480

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Skal man si fra når man er vitne til et tyveri, bedrageri eller underslag? Eller er det etisk holdbart å forholde seg passiv fordi man ikke kjenner den "fornærmede", og strengt ikke vet om han har samtykket til det som tilsynelatende er et bedrageri. Slik jeg ser det, er svaret ganske opplagt - særlig fordi det er vanskelig å se hvordan et anonymt tips kan gjøre noen skade i det (helt usannsynlige) tilfellet at mannen har akseptert oppførselen.

Så langt jeg kan klare å se så er da ikke TS hverken vitne eller noe annet beviselig troverdig i denne instansen?

Hva er hennes interesse i denne saken som omhandler to mennesker hun sier hun ikke kjenner?

• Liker 6
Skrevet

Hvordan kan du vite så mye om folk du ikke kjenner? Du vet at hun har vært utro mange ganger, men har bare truffet henne et par ganger og mannen kjenner du ikke. Du bor også langt unna. Kan det være at sladdernesen din har antenner som har fått for mye lading?

• Liker 2
Skrevet

Du vet utrolig mye om disse menneskene du ikke kjenner, TS.

Så vidt jeg kan se, går det ikke noe skarpt etisk skille mellom typen av holdepunkter man har for sin kunnskap eller antakelse. Selvsagt skal man avstå fra spekulative eller sjikanøse "anmeldelser", men jeg synes knapt det er noen unnskyldning for passivitet at man ikke har sett det med egne øyne (forutsatt at man ellers har solid belegg).

Skrevet

Når en mann er utro, så er alle rådene et samlet hylekor om å få avslørt drittsekken. Hvorfor er det så mange damer som sliter med å likestille kjønnene? Når en dame gjør noe galt, vil det også være like galt om mannen gjør det vice a versa. Om du vet dette her, om du har håndfaste bevis - så skal og bør de legges frem for denne mannen. Han vet tydeligvis ikke noe om at damen han elsker desverre er en hore da hun kun er med ham for pengene sin del :/

Anonymous poster hash: fb510...f84

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Irrlys, mod.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så vidt jeg kan se, går det ikke noe skarpt etisk skille mellom typen av holdepunkter man har for sin kunnskap eller antakelse. Selvsagt skal man avstå fra spekulative eller sjikanøse "anmeldelser", men jeg synes knapt det er noen unnskyldning for passivitet at man ikke har sett det med egne øyne (forutsatt at man ellers har solid belegg).

Har man ikke førstehånds kjenneskap til hendelsene, og ei heller førstehånds kjennskap til de interne regler og rammer dette parte har i sitt forhold så er all annet rene rykter.

Og spredning av rykter kan bokstavelig talt drepe et menneske.

Så står man altså fritt til å måtte bære børen av å ha drept et annet menneske ved sin videreformidling av rykter, eller å innse at man ikke er tildelt rollen som Gud og hersker over andres liv.

Jeg har selv fått lide meg igjennom 7 smertefulle år psykisk som fysisk grunnet slik 'velment' spredning av antagelser uten konkret belegg. Jeg vil på det sterkeste advare mot å drive slik spredning av løse antagelser og kjerringsnakk.

• Liker 4
Skrevet

har du sett det med egne øyne?

nå er jeg ikke for å være utro, men man skal være litt forsiktig med å sladre om sånt om man ikke er 100% sikker. Jeg har selv en kamerat som fortalte meg at han har hatt sex med ei felles venninne, som har kjæreste. Men jeg orker ikke si det til folk. For alt jeg veit kan fyren ha tulla med meg.

Anonymous poster hash: 64d61...a3a
Skrevet

Jeg har selv fått lide meg igjennom 7 smertefulle år psykisk som fysisk grunnet slik 'velment' spredning av antagelser uten konkret belegg. Jeg vil på det sterkeste advare mot å drive slik spredning av løse antagelser og kjerringsnakk.

Jammen kjære deg da. Har TS fortalt hvordan hun vet dette? Inntil det er på det rene at det er spekulasjoner fra TS sin side blir også dine spekulasjoner også nettopp dét.

Jeg kjenner flere tilfeller der par har utroskap fra en av partene. Blant annet et som bare jeg og et par andre vet om. Jeg vet det fordi jeg observerte det selv. Bokstavelig talt, jeg åpnet døren. Med mindre TS avslører sine kilder kan du ikke avskrive det hele som ville spekulasjoner. Det kan godt tenkes at hun faktisk har belegg for å hevde at det stemmer.

Kjenner jeg blir så sliten av dere damer på forumet noen ganger. Er dere en egen type mennesker som rett og slett tenker jævelig teit?

• Liker 4
Skrevet

Kanskje de har et åpent forhold?

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jammen kjære deg da. Har TS fortalt hvordan hun vet dette? Inntil det er på det rene at det er spekulasjoner fra TS sin side blir også dine spekulasjoner også nettopp dét.

Jeg kjenner flere tilfeller der par har utroskap fra en av partene. Blant annet et som bare jeg og et par andre vet om. Jeg vet det fordi jeg observerte det selv. Bokstavelig talt, jeg åpnet døren. Med mindre TS avslører sine kilder kan du ikke avskrive det hele som ville spekulasjoner. Det kan godt tenkes at hun faktisk har belegg for å hevde at det stemmer.

Kjenner jeg blir så sliten av dere damer på forumet noen ganger. Er dere en egen type mennesker som rett og slett tenker jævelig teit?

Du har observert, - det er en helt annen sak.

TS sier jo at hun ikke kjenner ham, men vet utmerket godt at han elsker henne høyt./ref. HI/

Hun har svært liten omgang med kvinnen hun mener bedriver utroskap, men har kun perifert møtt henne et par ganger. Alikevel påstår hun seg å vite at kvinnen bedriver utroskap på ukentlig basis.

/ref. HI/

Så, om du leser HI så vil du, som jeg, se at mine såkalte spekulasjoner er bestraktelig mye mer solide enn TS underlag for å springe med rykter.

TS kjenner ikke dette partes rammer og interne regler, ref. informasjon i HI.

På dette utgangspunkt skal hun altså påta seg rollen som Gud og dommer....

- det er særdeles interessant.

Jeg nevner noen mulige kosekvenser på generell basis da jeg ikke kjenner paret, og ei heller vet om de eksisterer andre steder enn i TS fantasi.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet altfor mye om folk jeg aldri har hilst på en gang. Ja, mye kan være falskt, men det er fortsatt visse ting jeg vet med 100 % sikkerhet. Ja, mange ting har jeg sett selv. Men har aldri hatt en eneste samtale med personene det gjelder.

Men, jeg ville ikke ha sagt noe om det jeg vet til dem. Rett og slett fordi jeg ikke kjenner dem. TS, du burde nok ikke si noe siden du ikke kjenner dem. De kan ha åpent forhold, han kan være en like stor jævel. Men, la folk som kjenner dem avsløre han.

Anonymous poster hash: 509e3...108
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser det blir spekulert i fakta og kilder.

Skulle gjerne hatt pc for å svare "skikkelig", for å skrive fra mobilen blir ikke like oversiktelig nok synes jeg.

Jeg vet med 100% sikkerhet at dette ikke er rykter eller sladder, ettersom jeg fikk vite dette fortrolig gjennom 2 pålitelige ledd. Kjenner hverken mannen eller kvinnen, men kjenner veldig godt mine kilder i denne saken.

Jeg har selv observert kvinnen flørte "grovt" med ham hun nå står i med, men nei har ikke sett de hatt sex. (!)

Har ingen personlige interesser for å involvere meg, hvis man ser bort i fra atjeg reagerer sterkt på utroskapen og at det er så irriterende urettferdig ovenfor ham at flere vet om dette, mens han ikke vet. Mistanker må han nesten ha om han har øyne og noe mellom ørene.

Husker ikke noen svar på hva du ville gjort, husker bare spekulasjoner rundt hvorfor jeg visste så mye om to ukjente, hvorfor jeg skulle tenke på å bry meg. Synes dette ikke er noe morsomt å vite, for å si det sånn. Har lest noen tråder om lignende tema, og jeg ser meningene for og imot er like delte som en oppkuttet tomat..

Mange mener man er egoistisk hvis man sier ifra (kommer dette fra utro folk?), mens andre mener det er uetisk å ikke fortelle...

Jeg tror jeg ikke blir å si noe mtp at dette er noe denne kvinnen har fortalt i fortrolighet til vår felles venn. Lager nok bare bråk der. Det fortjener ikke min venn, men denne kvinnen er tross alt den skyldige. Vanskelig.

Tenker ikke over denne saken hele tiden jeg, så det er nok dessverre heller ikke for å lufte egen samvittighet om jeg skulle fortalt. Er mer den bedratte parten jeg føler med, er sjokkert over at det er mulig å være så blottet for moral.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste også noe pusen skrev som jeg må kommentere i full fart. Førstehånds informasjon mot rykter. Jeg skjønner du har vond erfaring med noe lignende, men jeg er så sikker på at

dette er håndfast fakta at det som skulle blitt ødelagt, ikke ville blitt det pga usannhet men sannhet.

Jeg bor et godt stykke unna nå fordi jeg har flyttet.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...