Gå til innhold

vskemiddel,skyllemiddel,tøymykner

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er så forskjellen med alle disse?? vil gjerne ha klærne mine myke,men de blir hardere for hver vask! bruker omo vaskepulver og tøymykner flytende fra et annet merke. men blir bare verre.ikke noe deilig å tørke seg med harde håndklær etter en deilig varm dusj

tips??

Anonymous poster hash: 0b761...ac3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få håndklær ordentlig myke bør du nok bruke tørketrommel..

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hatt trommel, men elsker heller ikke myke håndkler.

Det jeg merker er at når håndklene begynner å bli noen år gamle, så blir de stive og ekle. Da bytter jeg de bare ut når det er salg.

Mine håndkler rullerer hele tiden.

Skrevet

Uansett hvor mye tøymykner du bruker, vil tøyet føles stivt når de har hengt til tørk på tørkesnor.

Gamle håndklær blir verre og verre, mens nye håndklær holder seg relativt myke i et par-tre år.

Ønsker meg tørketrommel på samme basisgrunnlag; jeg hater å tørke meg med noe som kjennes ut som bølgepapp. Og så fjerner tørketrommelen all kattepelsen fra nyvaska klær. Her hos oss ser jo klærne skitne ut allerede før de kommer ned fra snora pga pelsballene våre.

Skrevet

Jeg bruker ikke skyllemiddel (bortsett fra på kattetepper fordi det er antistatisk), og har ikke tørketrommel. Og har merkelig nok ikke problemer med stive håndklær? Vasker håndklær og sengetøy når det er pent vær, og tørker mesteparten utendørs.

Skrevet

Jeg tror også det har noe med selve håndklestoffet. Vi har ikke tørketrommel, men vi har 2 stk håndklær kjøpt på Kid (litt dyre) som er myke etter vask, selv om vi ikke bruker tøymykner (allergisk), men så har vi også noen andre kjøpt på typ Europris e.l. som kan stå av seg selv når de er tørre.
Personlig syns jeg harde håndklær er helt fantastisk, skikkelig kroppsskrubb xD Men det er bare meg!

Skrevet

Viktig å helle skyllemiddel/tøymykner i riktig "rom" i vaskemaskinen.

Bruk så lite vaskepulver som mulig, og halver dette. Minst.

Kjør gjerne en ekstra kald skylling med en ny dose skyllemiddel.

Selv foretrekker jeg skyllemiddelfrie håndklær. Føler at håndklær med tøymykner bare skyver vannet rundt på kroppen min, mens ordentlig knekkebrødstive frottéhåndklær suger bedre enn eksen...

• Liker 5
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Selv foretrekker jeg skyllemiddelfrie håndklær. Føler at håndklær med tøymykner bare skyver vannet rundt på kroppen min, mens ordentlig knekkebrødstive frottéhåndklær suger bedre enn eksen...

:skratte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...