Transelise Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Noe som jeg har undret meg over. Om ett barn i muslimland som ikke har hørt om kristendomen dør ungt. Kommer det til til den omtalte himmelen eller er det fortapt? Barnet hadde ikke en nubbesjangse til å komme til den kristne tro. Er selv ateist.
Tarsan97 Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Hehe, det spørsmålet har jeg hørt før, og det er jo ett godt ett. Det finnes flere videoer på youtube om hard core muslimer i muslimske land som får seg en nær døden opplevelse og får møte en mann de ikke skjønner hvem er med det samme, der de svever i en annen dimensjon. Så skjønner de att det er Jesus. For man kommer nemilig ike inn i himmelen utenom han ; i følge han selv da. Her er noen videoer til sterk ettertanke mr. ateist. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=798752 1
Silfen Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Hehe, det spørsmålet har jeg hørt før, og det er jo ett godt ett. Det finnes flere videoer på youtube om hard core muslimer i muslimske land som får seg en nær døden opplevelse og får møte en mann de ikke skjønner hvem er med det samme, der de svever i en annen dimensjon. Så skjønner de att det er Jesus. For man kommer nemilig ike inn i himmelen utenom han ; i følge han selv da. Her er noen videoer til sterk ettertanke mr. ateist. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=798752 Måtte være fra Stord. Mange kristengærninger der nede. 2
Tarsan97 Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Måtte være fra Stord. Mange kristengærninger der nede. Jeg er ikke spesiellt kristen, men heller det enn grunn og uopplyst ateist. Det er innteressant hvordan dere stempler i stedet for å svare. "Kristengærninger" f.eks. Da stempler man noen som gærninger og slipper å bruke intellektet for å svare ett bittelitt mer gjenomtenkt spørsmål. Man skal kansje ikke gå så langt som å kreve en IQ test for å la folk bruke ett forum, men slike svar er litt skuffende. Noen få bruker tiden sin på å kommunisere med berme som ikke kan tenke. Slik virker det i allefall. Kom med ett svar, er min utfordring til deg. 1
Silfen Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kom med en påstand. Det er evt du som må komme med svaret. Det gjorde du ikke. Ergo venter jeg. 1
Skvaldersjura Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Noe som jeg har undret meg over. Om ett barn i muslimland som ikke har hørt om kristendomen dør ungt. Kommer det til til den omtalte himmelen eller er det fortapt? Barnet hadde ikke en nubbesjangse til å komme til den kristne tro. Er selv ateist. Vi er igjen tilbake til spørsmålet om dom og evig fortapelse. Og igjen er svaret at det er jeg så glad for at jeg ikke har noe med. Gud i sin nåde og tilgivelse kan avsi dom i alle de tilfeller der urett er gjort på den som blir stående uten mulighet til å tro, eller til og motta tro, eller komme til tro. Barn har som regel en forrang i vår tankegang, fordi Jesus en gang ble harm på sine dissippler fordi de hindret noen unger i å komme bort til ham. Idet Han sa; la de små barn komme til meg, og hindre dem ikke....(osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå