AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Min mor har en pus boende hos seg (sammen med vår pus) over en periode på noen måneder. Jeg har vært der de siste dagene siden lillejulaften (er dratt igjen nå) og virker som om at pusen har blitt veldig glad i meg. Har møtt pusen i noen dager før, så pusen kjente meg fra før da. Han følger etter meg overalt, til og med på do. Og så skal han absolutt sitte inne på soverommet når jeg sover. Dette gjør han ikke med noen andre. Han legger seg også ved siden av meg på sofaen, noe han heller ikke gjør med andre. Så har jeg oppdaget noe skikkelig rart de siste dagene. Begynte med at han absolutt skulle stryke seg på pc'n min, og det har han nå gjort med alle tingene mine. Bagen min, veska mi, en gave jeg pakket inn, klærne mine osv. Dette gjør han ikke med noen andre. Så jeg hørte at noen katter gjør dette for å legge igjen lukta si. Om det er sant: hvorfor gjør han det akkurat på meg og mine ting? Tror katta at han eier meg eller noe sånt? Eller er det bare fordi han er glad i meg? Anonymous poster hash: 5312b...61b
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Jeg mener å ha lest at når en katt stryker seg inntil beina dine er det fordi han anser deg som sin eiendom og det er godt mulig at katter anser dine ting som sin eiendom også når han/hun stryker seg til det. Det gir jo fra seg en viss lukt. Husker jeg hadde kost katten min hjemme og han hadde gnidd seg i hendene mine og på genser-armene mine, når jeg da senere skulle kose katten som er hos mamma og pappa begynte han å frese og knurre mot meg og han gikk til angrep. Så byttet jeg genser og da var alt fint igjen.
Minya Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Katten har duftkjertler bak ørene/ved nakken, langs sidene og bakerst ved halen, så det er for å indikere eierskap over tingene og for å få deg til å lukte mer som seg selv. Det kan diskuteres i det lange vide og brede om katten gjør det fordi den er glad i deg eller om den gjør det fordi den føler eierskap over deg, men den indikerer ihvertfall at du tilhører den og den tilhører deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå