AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Sønnen min fortalte meg i dag at en mannelig nabo i gata for to år siden lokket han med i en skog og ba han kle av seg. Sønnen min er nå så engstelig at han ikke tørr gå ut. Hva gjør jeg nå? Er det for lenge siden til å anmelde det? Anonymous poster hash: 53521...aed
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Litt usikker på hvilken paragraf i straffeloven som gjelder her, det kommer litt an på hva som har skjedd. § 67. Fristen for foreldelse er: 2 år når den høyeste lovbestemte straff er bøter eller fengsel inntil 1 år, 5 år når den høyeste lovbestemte straff er fengsel inntil 4 år, 10 år når den høyeste lovbestemte straff er fengsel inntil 10 år, 15 år når tidsbestemt straff inntil 15 år kan idømmes, 25 år når fengsel inntil 21 år kan idømmes. Anonymous poster hash: d8f40...6e8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 Nå vet jeg ikke hvordan loven er med tanke på anmeldelse, men tror ikke det er forsert å anmelde en sånn sak uansett alder. Det burde ikke vært det. Når det er sagt, kan man spørre seg hvorfor gutten er redd for å gå -nå- etter 2 år? Har det skjedd noe med denne naboen igjen nylig? Vet du hvem det er? For all del følg godt med denne naboen din!Anonymous poster hash: a5207...965 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Nå vet jeg ikke hvordan loven er med tanke på anmeldelse, men tror ikke det er forsert å anmelde en sånn sak uansett alder. Det burde ikke vært det. Når det er sagt, kan man spørre seg hvorfor gutten er redd for å gå -nå- etter 2 år? Har det skjedd noe med denne naboen igjen nylig? Vet du hvem det er? For all del følg godt med denne naboen din!Anonymous poster hash: a5207...965 Det kan hende at sønnen nå først turte å fortelle det til mor, og at først nå angsten kom. Sønnen har nok fortrengt dette i 2 år og prøvd å leve som normalt... Husker jeg ble misbrukt som barn av en fremmed mann som lokket meg inn i huset hans, jeg var 7 år og ville ikke, men jeg turte ikke si imot han og jeg var vel redd for hva som ville skje om jeg sprang fra han. Da jeg slapp ut av huset var jeg livredd for hva foreldrene mine kunne si, så jeg holdt det skjult helt til jeg sprakk da jeg var 21 år og falt helt sammen. Da kom alt opp og jeg turte å føle på følelsene mine. Anonymous poster hash: 1c804...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #5 Skrevet 28. desember 2013 Det skjedde på nyttårsaften. Han er engstelig for at det skal skje igjen på samme dag..Anonymous poster hash: 53521...aed
Ciara Skrevet 28. desember 2013 #6 Skrevet 28. desember 2013 Anmeld det! Jeg synes ikke slikt skal få passere. Han kan jo også være en trussel for andre barn. All medfølelse til din sønn og deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Litt usikker på hvilken paragraf i straffeloven som gjelder her, det kommer litt an på hva som har skjedd. § 67. Fristen for foreldelse er: 2 år når den høyeste lovbestemte straff er bøter eller fengsel inntil 1 år, 5 år når den høyeste lovbestemte straff er fengsel inntil 4 år, 10 år når den høyeste lovbestemte straff er fengsel inntil 10 år, 15 år når tidsbestemt straff inntil 15 år kan idømmes, 25 år når fengsel inntil 21 år kan idømmes. Anonymous poster hash: d8f40...6e8 Når det gjelder (seksuelle) overgrep mot barn, finnes det særregler som gjør at foreldelsesfristen ikke begynner å løpe før barnet blir myndig. Altså først om mange år i din sønns tilfelle. Det er leit å høre om det som har skjedd med sønnen din. Jeg oppfordrer til å anmelde det - og gjerne også komme i kontakt med noen som kan snakke med sønnen din om frykten hans hvis du føler det blir vanskelig å hjelpe (eller som du kan få tips fra). Anonymous poster hash: 0eca9...ad5
ablaze Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Ja anmeld! Hva om han misbruker andre barn jevnlig? Ikke la ham slippe unna - få ham i det minste inn i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå