Gå til innhold

Stemor leser evangelieet for mitt barn! så sint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke kristen og gir f i hva stemora er, men jeg liker ikke at hun leser sånt tull for mitt barn. hvordan går jeg frem med dette? Jeg ønsker ikke at mitt barn skal få reigion tredd over hodet på seg. :-(

Anonymous poster hash: 0f41e...d0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med far og stemor.

Anonymous poster hash: 4ce6b...a31
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke kristen og gir f i hva stemora er, men jeg liker ikke at hun leser sånt tull for mitt barn. hvordan går jeg frem med dette? Jeg ønsker ikke at mitt barn skal få reigion tredd over hodet på seg. :-(

Hvor gammelt er barnet ditt? Bar dette preg av indoktrinering? Det er vel ikke verre enn at du forklarer barnet at dette er et slags eventyr, og at noen mennesker tror at dette har skjedd? Det kan jo være et fint utgangspunkt for en samtale om forskjellige religioner, moral og filosofi. Historien er jo vakker i seg selv, og en del av vår kulturarv. Jeg er definitivt ateist, men hadde jeg hatt egne barn ville jeg selvsagt sørget for at de fikk kunnskap om den kristne kulturarven.

Edt: Feirer dere jul for øvrig?

Endret av den grønnkledde
  • Liker 15
Skrevet

Vi fikk opplest evangeliet på skolen, vi hadde kristendom som fag. Vi hadde obligatoriske besøk i kirken med skolen ved høytider. Vi måtte be for maten på skolen, og be en bønn før vi fikk lov til å gå hjem for dagen.

Jeg er fremdeles ikke kristen. Tror neppe barnet ditt tar skade av det heller.

• Liker 24
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet ditt.
Så lenge hun er god og snill med barnet ditt så er det vel det som betyr noe?

• Liker 21
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet ditt.

Så lenge hun er god og snill med barnet ditt så er det vel det som betyr noe?

Fordi foreldre vil selv bestemme hvilket trosyn barnet deres skal vokse opp med, det er IKKE stemor sin oppgave.

• Liker 3
Skrevet

Men, men... dette er da ikke religionsfrieht - om mor ikke vil la barna engang høre om religioner?

Anonymous poster hash: f42ce...bfa
  • Liker 19
Skrevet

Hva mener far om dette? Og hva står i samværsavtalen deres angående religion? For hvis far synes dette er greit, og dere ikke har regulert dette i avtalen deres, så er dette helt ok.

Anonymous poster hash: e4954...7c6
  • Liker 6
Skrevet

Men, men... dette er da ikke religionsfrieht - om mor ikke vil la barna engang høre om religioner?

Aner du hva religionsfrihet er, egentlig? Du kan godt mene det er kritikkverdig at ikke TS ønsker at stemoren leser juleevangeliet for barnet, men det blir for enkelt å slenge begreper som "religionfrihet" rundt seg i en sådan sak.

Anonymous poster hash: 87b65...943

• Liker 7
Skrevet

Ta det opp med stemor på en høflig og ordentlig måte. Du er tross alt moren til barnet. Problem solved. Slår hun seg vrang, ta det opp med faren til barnet ditt.

Skrevet

Stemor er respektløs. Men i hennes øyne prøver hun vel å redde barnet ditt fra "helvete". Beklaglivis er dette hjernevaskende tøvet sosialt akseptert, så ikke mye du kan gjøre enn å si ifra.

Anonymous poster hash: afc45...397
  • Liker 1
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Fordi foreldre vil selv bestemme hvilket trosyn barnet deres skal vokse opp med, det er IKKE stemor sin oppgave.

Det er vel ikkje snakk om at trosynet til barnet ditt blir endra av at bestemor leser litt frå bibelen innimellom.

Ein får jo ikkje religion "tredd" over hovudet sitt av den grunn.

• Liker 6
Skrevet

Stemor er respektløs. Men i hennes øyne prøver hun vel å redde barnet ditt fra "helvete". Beklaglivis er dette hjernevaskende tøvet sosialt akseptert, så ikke mye du kan gjøre enn å si ifra.

Whaaat? For at hun bidrar til at barnet blir opplyst? Er det ingen av dere som feirer jul???

• Liker 6
Skrevet

Whaaat? For at hun bidrar til at barnet blir opplyst? Er det ingen av dere som feirer jul???

Den opprinnelige julen har ingenting med kristendom å gjøre. Opplyst? Hjernevaska heter det.

• Liker 8
Skrevet

Den opprinnelige julen har ingenting med kristendom å gjøre. Opplyst? Hjernevaska heter det.

Den opprinnelige "julefeiringen" er det svært lite igjen av på alle mulige måter. Dessuten har den endret seg oppigjennom tusener av år uansett.

• Liker 2
Skrevet

Det er akkurat så enkelt som dette:

Stemor leser juleevangeliet for barnet på julaften.

Du har 364 dager på å forklare at du ikke tror på dette.

Hvordan du skal gå fram?

Snakket med barnet ditt.

Lett som en plett, og du trenger ikke kaste bort energi på å være sint :)

Anonymous poster hash: b8c6b...bc4

• Liker 15
Skrevet

Mange som feirer jul ja, men de fleste kristne feirer egentlig kristmesse. Forskjell på jul og kristmesse.

Anonymous poster hash: f30b5...7ff

• Liker 1
Skrevet

Den opprinnelige "julefeiringen" er det svært lite igjen av på alle mulige måter. Dessuten har den endret seg oppigjennom tusener av år uansett.

Poenget var vel at eneste grunnen til at julen er "kristen" i dag er fordi kristne la feiringen over den gamle julefeiringa fordi den stod så sterkt i tradisjonene. Det er jo ingenting opprinnelig kristent med de dagene der.

• Liker 3
Skrevet

Man kan da ikke skjerme barna sine helt fra verden. Religion er en del av verden enten du liker det eller ikke.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...