Gå til innhold

Hasvik kommune

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bodd eller bor der? Hvordan er det? Hvordan blir tilflyttere tatt imot? Mange unge folk(20-30 år) der? Vanskelig å komme seg til større steder, feks Alta og Hammerfest? Er det noe uteliv og butikker der?

Mange spørsmål fra en mulig tilflytter på 24 år :)

Anonymous poster hash: 34cf6...bac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender veien til Hammerfest blir stengt pga vær. Koselig sted, har noen butikker og stor OBS. Få utesteder, men et hotell med bar. Svømmehall og koselig barnemiljø.

Anonymous poster hash: 1649a...4e4
Skrevet

Vist man bor på sørøya er det lettest å komme seg til Hammerfest kontra Alta. Og da med båt, så veien er ikke noe å tenke på med mindre du bor innerst på en plass som begynner på B (men husker ikke helt navnet:p)

Man kan komme seg til Alta også, men det er litt lengere vei og det går ikke båt dit.

Jeg har en venninne som bor der, og hadde du tilfeldigvis møtt på henne så hadde det nok gått bra. Men for å si det på den andre måten, jeg hadde aldri flyttet dit! De fleste unge som er igjen bruker narkotika, og her er det IKKE snakk om bare hasj. Dette er tung narkomane. Og den eneste plassen de samles på er den eneste puben på plassen hvor det fort blir et sabla ståhei. Men hva annet skal de finne på? Det er ingen fritidstilbud for unge, bortsett fra en liten turn gruppe for barn. Det er ingen shopping muligheter.

Nei huff ts, hvorfor vil du flytte dit?

Skrevet

Tenkte på å flytte pga et jobbtilbud, meget bra lønn, men skjønner jo hvorfor :P

Skrevet

Jaa, de fleste må ha god lønn for å bli :ler:

Går vel kanskje for en periode?

Nå ble jeg faktisk kjempe nysgjerrig, det eneste jeg vet de mangler er lege og politi.. Men så vet jo ikke jeg alt da!:P

Skrevet

Vist man bor på sørøya er det lettest å komme seg til Hammerfest kontra Alta. Og da med båt, så veien er ikke noe å tenke på med mindre du bor innerst på en plass som begynner på B (men husker ikke helt navnet:p)

Man kan komme seg til Alta også, men det er litt lengere vei og det går ikke båt dit.

Jeg har en venninne som bor der, og hadde du tilfeldigvis møtt på henne så hadde det nok gått bra. Men for å si det på den andre måten, jeg hadde aldri flyttet dit! De fleste unge som er igjen bruker narkotika, og her er det IKKE snakk om bare hasj. Dette er tung narkomane. Og den eneste plassen de samles på er den eneste puben på plassen hvor det fort blir et sabla ståhei. Men hva annet skal de finne på? Det er ingen fritidstilbud for unge, bortsett fra en liten turn gruppe for barn. Det er ingen shopping muligheter.

Nei huff ts, hvorfor vil du flytte dit?

Høyres ut som surmaga tante-sladder!

Men forresten; viss det er sant så er det jo ei flott utfordring for ein ung og entusiastisk lege eller politi! :P

Anonymous poster hash: 2f778...1a0

Skrevet

Er nok en av de stillingene ja ;) Men er som sagt usikker..

Skrevet

Er nok ikke bare surmaga tante sladder :ler:

Jeg kjenner INGEN der i fra som ikke har måtte rømme noen år til Alta/Hammerfest for å unngå å bli narkomane. Tror de er en vennegjeng på 3 stk som ikke bruker der ute, men de omgås med de andre til tross. Ellers så hadde det vært utrolig ensomt.

Men joda, høres jo ut som en grei utfordring:p Selv om ingen har lyktes der før..

Lykke til med valget ts!

Skrevet

Fin mulighet til å få avskrevet litt studielån?

Anonymous poster hash: 1649a...4e4
Skrevet

Fin mulighet til å avskrive studielån, men har fått tilbud i Alta og Hammerfest også, må undersøke litt mer ;)

Skrevet

Vist du har fått tilbud i Alta, så vil jeg anbefale det.

Har bodd hele livet i Alta, og 3 år i Hammerfest. Mange som trives i Hammerfest også, men så må du tenke på at dette er 8000 kontra 20 000. Tilbudene er ikke så store der heller.

Det er vel en uteplass i Hammerfest til dagsdato, og i Alta er det fem. Pluss at Alta har 2 festivaler i året. Miljøet er også litt røffere i Hammerfest.

Ellers har de et ikke så ille senter i Hammerfest, hvor man kan finne stortsett det man trenger. Alta har også to senter og andre småbutikker i gågata.

Er du glad i å gå tur i skog og fjell er Alta definitivt på førsteplass av de to. I Hammerfest finnes det ikke trær. De har en liten skog i en skråning på 20x20 m2. Det blåser noe sinnsykt der, så er vel likegreit at ikke trærne faller på folk og fe.

Alta er også start og stopp for finnmarksløpet, og det er jo spennende å få med seg hvert år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...