Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen har tilsynelatende hatt et par dates med min kone, og sagt noe virkelig heftigt til henne på julebordet, men hun vil ikke fortelle meg hva der blev sagt der berørte henne så dybt, hun kom gråtende hjem. Dette gjelder en noe eldre kollega på jobben hennes, han bor alene, og jeg tænker fælt på å kontakte han for å høre om han kanskje kan hjelpe.

Men, dette er jo livsfarligt, så jeg vet ikke helt hva ellers jeg kan gjøre.

Endret av Cascade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke ordentlig hva du mener, vet du at hun har vært på date med en annen? Er det samme person som fikk henne til å gråte? Har dette vært vennskaplige dates du viste om eller har hun gått bak ryggen din?

Jeg kom gråtende hjem fra fest en gang fordi han jeg var utro med "slo opp" med meg.. en annen gang kom jeg gråtende hjem fra fest fordi en person jeg trodde var en venn oppførte seg som en drittsekk mot meg. Det kan bety hva som helst liksom, gråt er ikke lik utroskap heller.. :P Litt rart at hun ikke vil fortelle men kan jo være det var noe hun synes er flaut.

Anonymous poster hash: 14fd5...923
Skrevet (endret)

Ja, det er samme personen, og ja, jeg reiste bort på en annen jobb et par måneder i sommer, var da hjemme hver fjortende dag. Dagen etter jeg dro første gangen var de sammen, jeg var da hjemme i helgen etter fjorten dager og dagen etter jeg dro igjen var de sammen igjen, jeg ringte henne da på kvelden men da hadde hun "noe for" og kunne ikke prate med meg. Dette kan være som venner, de er jo kollegaer. Tror ikke noe har skjedd, men jeg oppdaget først dette nå, etter julebordet. Da var hun svært beskyttende overfor mobilen plutselig. Hun er som regel ganske lett å lese når hun lyver eller vil skjule noe.

Hun vet hvor sjalu jeg blir når jeg blir mistenksom og ikke får alt på bordet så jeg kan skjønne tegningen.

Ja, hun sagde han var litt en drittsekk, kanskje pga alkohol. Jeg så en melding der han beklaget om hun syntes han hadde misbrukt henne, men han var ikke klar for noe forhold. Hun svarte at det berørte henne dybt det han hadde sagt og at hun nå var usikker og forvirret og trengte tid for å komme over det. Jeg lurer bare fælt på hva der blev sagt der såret hennes integritet så mye.

Hun har innrømmet der var en liten "fling" imellom de to.

Jeg har ikke fortalt henne at jeg vet om de to "dates", jeg har bare sagt at det er greit hun besøker andre menn, bare jeg vet om det.

Endret av Cascade
Skrevet

Utro uten tvil.

Skrevet

Kommer vel frem i meldingene du har sett at hun har vært utro. Din kone trodde tydeligvis at det var mer enn bare sex, og dermed kom hun gråtende hjem, hun følte seg lurt når han ikke var interessert i noe mer enn sex.

Skrevet (endret)

Ja, jeg ser jo det, derfor hadde jeg en fotball i magen i over en uke, kunne ikke sove eller spise. Har hat tre samtaler med henne, sagde jeg ville flytte om ikke sannheten kom på bordet og hun fortalte hva der blev sagt. Hun har ikke fortalt det dog. I den siste samtalen avslørte jeg at jeg visste hvem han var, hun blev meget overrasket for meldingene fra han var jo slettet på telefonen. (Det går dog fortsatt an å se mesteparten av de, men det vet hun ikke hvordan man gjør.)

Han skrev jo at de hadde vært sammen et par ganger på forsommeren men at han ikke var klar for noe forhold. Han hadde ligget lavt siden da, det trodde han hun forsto.

Hun skrev også at hun hadde brukt sterke ord som hun angret på. ( hun hadde sagt hun hatet han på festen).

Tror bestemt ikke hun tilbrakte natten hoss han og tror ikke sex er inne i bildet, hun liker ikke sex faktisk, hun kunne fint leve uten, motsatt meg.

Men, jeg er ikke interessert i å flytte selvom jeg har truet med det, skulle jeg kontakte gubben? De er jo kollegaer, forteller han til henne at jeg har kontaktet han er det sikkert henne der flytter fordi hun blir så flau og fly forbannet...

Vi har vært sammen i 21 år.

Endret av Cascade
Skrevet

Ja, jeg ser jo det, derfor hadde jeg en fotball i magen i over en uke, kunne ikke sove eller spise. Har hat tre samtaler med henne, sagde jeg ville flytte om ikke sannheten kom på bordet og hun fortalte hva der blev sagt. Hun har ikke fortalt det dog. I den siste samtalen avslørte jeg at jeg visste hvem han var, hun blev meget overrasket for meldingene fra han var jo slettet på telefonen. (Det går dog fortsatt an å se mesteparten av de, men det vet hun ikke hvordan man gjør.)

Han skrev jo at de hadde vært sammen et par ganger på forsommeren men at han ikke var klar for noe forhold. Han hadde ligget lavt siden da, det trodde han hun forsto.

Hun skrev også at hun hadde brukt sterke ord som hun angret på. ( hun hadde sagt hun hatet han på festen).

Tror bestemt ikke hun tilbrakte natten hoss han og tror ikke sex er inne i bildet, hun liker ikke sex faktisk, hun kunne fint leve uten, motsatt meg.

Men, jeg er ikke interessert i å flytte selvom jeg har truet med det, skulle jeg kontakte gubben? De er jo kollegaer, forteller han til henne at jeg har kontaktet han er det sikkert henne der flytter fordi hun blir så flau og fly forbannet...

Vi har vært sammen i 21 år.

Det er vel ikke tvil om at hun har gjort noe hun ikke skal? Om hun har hatt sex eller ikke ville ikke vært så viktig for meg i din situasjon. Det kan nesten heller virke som om hun har blitt emosjonelt knyttet til denne personen? Forelsket seg, kanskje trodd de skulle bli kjærester? Denne form for utroskap er i manges øyne enda verre enn sex.

Ja, hva skal du gjøre nå? Er vel ikke annet å gjøre enn å kreve samtaler hos familievernkontoret, kartlegge muligheten for å fortsette som par og hva dere skal gjøre for å klare dette. Du må vise storhet og raushet for at hun har hatt en liten utenomekteskapelig affære, og hun må fortstå din skuffelse og dine bekymringer for at det fortsetter eller skjer igjen. Det er hard jobb og ikke morsomt i det hele tatt, men det er mange som har funnet tilbake til hverandre igjen etter en slik situasjon som dere er i.

Ikke kontakt han kollegaen hennes, da blir det bare bråk og alle ser på deg som han gale mannen hennes som hun må se å komme seg bort fra!

Anonymous poster hash: 74e6f...a21

Skrevet

Takker for svar.

Der er ikke sjangs i livet hun går med til å diskutere forholdet med andre, det klarer hun overhodet ikke. Hun er veldig opptatt av hva andre mener om henne.

Etter hver samtale vi har hatt mener hun det nå er et avsluttet kapitel og hun vil ha ro.

Vi har hus, bil og har nylig investert i leilighet i Spania, hun gleder seg til vi skal sitte der om noen år sammen.

Jeg ønsker ikke bråk med kollegaen hennes, tvertom. Hadde tenkt å spørre han i en melding om jeg kunne prate med han under fire øyne (via meldinger på telefonen), om han ikke ønsker det vil jeg gjerne han glemmer jeg har kontaktet han.

Men ja, jeg kommer ikke videre med dette, må leve som det hun har gjort meg til og det er ikke morsomt. Hun har meg i lommen, jeg er alltid der, det vet hun men jeg har mistet respekten for henne som det er nå.

Kanskje om leiligheten byr seg kan jeg konfrontere henne med at jeg vet hvilke datoer de var sammen, vi får se.

Der kommer til å gå lang tid før jeg får ro.

Skrevet

Ønsker hun ikke samtale med familievernkontoret, må du kreve at hun er 100% ærlig med deg på tomannshånd. Greit at det er et avsluttet kapittel for henne, men det er det ikke for deg. Her er det hun som har vist deg og forholdet deres total mangel på respekt, og hun må gjøre som du krever hvis dere skal komme dere videre. Fortell henne alt du vet og krev svar. Du skriver at du ikke vil gå fra henne, men kan du leve med henne hvis du ikke får svar på dette??

Ikke bland han inn i dette. Dette er mellom deg og henne. Hvordan skal du kunne stole på at han forteller sannheten? Det bør være hennes ønske å gjenoppbygge tilliten dere i mellom, og dermed også hennes jobb å fortelle sannheten...

Anonymous poster hash: 54bd8...d33
Skrevet

Takker for svar.

Der er ikke sjangs i livet hun går med til å diskutere forholdet med andre, det klarer hun overhodet ikke. Hun er veldig opptatt av hva andre mener om henne.

Etter hver samtale vi har hatt mener hun det nå er et avsluttet kapitel og hun vil ha ro.

Vi har hus, bil og har nylig investert i leilighet i Spania, hun gleder seg til vi skal sitte der om noen år sammen.

Jeg ønsker ikke bråk med kollegaen hennes, tvertom. Hadde tenkt å spørre han i en melding om jeg kunne prate med han under fire øyne (via meldinger på telefonen), om han ikke ønsker det vil jeg gjerne han glemmer jeg har kontaktet han.

Men ja, jeg kommer ikke videre med dette, må leve som det hun har gjort meg til og det er ikke morsomt. Hun har meg i lommen, jeg er alltid der, det vet hun men jeg har mistet respekten for henne som det er nå.

Kanskje om leiligheten byr seg kan jeg konfrontere henne med at jeg vet hvilke datoer de var sammen, vi får se.

Der kommer til å gå lang tid før jeg får ro.

Det at hun ikke vil snakke med andre om det som har skjedd eller noe mer med deg om det, gjør at det kan være vanskelig for dere å komme gjennom dette. Denne episoden vil for alltid ligger i forholdet, som en råtten frukt. Skal dere få det fint sammen, må hun snakke med deg. Krev at hun kommer med på samtaler. Du trenger ikke å være redd for å sette ned foten nå, hvis det gjør at hun går fra deg hadde hun gått før eller siden allikevel. Fortell henne med en gang at du vet en del om forholdet hun har hatt/har. Hun kan godt vite alt du vet slik at hun kan dempe løgnenen litt.

Du kommer nok ikke til å få ro før hun har vist deg at det er deg hun vil ha og at forholdet til kollegaen er over. Og hvordan vet du at det er over? Det vet du ved at hun viser deg det. Kan hun bytte jobb? Kan dere flytte til et annet sted? Kan dere fornye ekteskapsløftene?

Skrevet

Det er sikkert en helvetes periode du er inne i nå, men ærlig talt.

Uten selvrespekt forblir du en dørmatte.

Skrevet

"hun liker ikke sex faktisk"

Er du virkeligen sikker på dette? Eller er det slik at det er svært lang tid siden hun tente seksuelt på deg, og at sex faktisk er grunnen til at hun var utro? (Så må mange kvinner lure seg selv at kåt er lik forelsket)

Skrevet

"hun liker ikke sex faktisk"

Er du virkeligen sikker på dette? Eller er det slik at det er svært lang tid siden hun tente seksuelt på deg, og at sex faktisk er grunnen til at hun var utro? (Så må mange kvinner lure seg selv at kåt er lik forelsket)

Dette tror jeg nok kan være riktig. Menn som er utro sier at kona er frigid, at hun ikke liker sex lenger. Men så fort de er skilt, finner hun seg en ny mann som hun tenner skikkelig på. Det er jo dessverre sånn (og de fleste i par tenker ikke på det) at man må jobbe med den seksuelle tenningen også, ellers går flammen ut....

Skrevet (endret)

Vi er ikke gift.

Hadde egentlig skrevet et laaangt brev som jeg tenkte å bruke først i denne tråden, med masse bakgrunn osv., men tenkte det blev litt for mye å lese, så jeg endret det.

Kan jo kanskje legge det ut når jeg kommer hjem.

Vi hadde en episode for 7 år siden hvor en gubbe løb etter henne, han var vilt forelsket, skrev breve, gav henne cd`er med musikken hun likte osv., han inviterte henne på middag i huset sitt, og hun tenkte det var for å prate da de var landsmenn, men jeg skjønte jo med en gang hva han ville.

En kveld sagde hun hun skulle hjelpe en elev der hadde det vanskeligt, jeg kjørte senere forbi huset hans og der var bilen hennes, lagde en lapp på dashen at hun hadde knust hjertet mitt. Hun kom hjem litt senere og jeg var illsint.

Jeg var sykmeldt en uke, vi pratet og pratet, jeg ville ha sannheten, og den fikk jeg, og det hjalp veldig. Vi flyttet da fra sttedet kort tid etter pga manglende utfordringer for henne.

Hun fortalte om episoden til hennes mamma, sagde hun hadde lært en lekse der...

Da uken var gått hadde vi et par dager med den beste sexen vi noen gang har hatt, glemmer det aldrig.

Det har vi ikke hatt denne gangen.

Jeg elsker å pusle om henne, massere føttene hennes, langt forspill osv, hun vil det skal gå fortest muligt og gjør det fordi jeg fortjener det. Så ja, men sånn har det alltid vært, det er ikke noe nytt. Hun har vært nonne i et par år faktisk!

De siste 3 årene har der vært opp til 3-4 måneder imellom sexen, hun er alltid trøtt og må tidlig opp, jobber jo 10-11 timer dagen pluss diverse.

Det er jeg der lager mat, handler inn, vasker og vedlikeholder alt, ordner nettbank osv. Hun bruker en del penger hver måned på å se fin ut, fin hud, negler, hår osv., elsker koplimenter.

Da vi hadde den første praten nå her spurte hun meg om jeg virkelig trodde hun var så dum at hun ville gjøre det hun gjorde igjen og miste alt vi hadde bygget opp sammen. Nei, det tror jeg ikke, men jeg tror hun ikke helt vet hva hun gjør med menn noen ganger og at hun ikke skjønner at om man leker med ilden kan man brenne seg....

Mannen det gjelder er en relativt godt kjent person i Norge. Min samboer er 53 år, han er 62 og bestefar. Vi har selv ingen børn.

De andre meldinger på telefonen var banale, bare sånn "boken heter det og det", "kos deg på turen" osv., og der har bare vært 2-3 meldinger fra august til julebordet, og et par telefoner.

Må se...jeg er sikkert født som en tøffel...

Endret av Cascade
Skrevet

Vi er ikke gift.

Hadde egentlig skrevet et laaangt brev som jeg tenkte å bruke først i denne tråden, med masse bakgrunn osv., men tenkte det blev litt for mye å lese, så jeg endret det.

Kan jo kanskje legge det ut når jeg kommer hjem.

Vi hadde en episode for 7 år siden hvor en gubbe løb etter henne, han var vilt forelsket, skrev breve, gav henne cd`er med musikken hun likte osv., han inviterte henne på middag i huset sitt, og hun tenkte det var for å prate da de var landsmenn, men jeg skjønte jo med en gang hva han ville.

En kveld sagde hun hun skulle hjelpe en elev der hadde det vanskeligt, jeg kjørte senere forbi huset hans og der var bilen hennes, lagde en lapp på dashen at hun hadde knust hjertet mitt. Hun kom hjem litt senere og jeg var illsint.

Jeg var sykmeldt en uke, vi pratet og pratet, jeg ville ha sannheten, og den fikk jeg, og det hjalp veldig. Vi flyttet da fra sttedet kort tid etter pga manglende utfordringer for henne.

Hun fortalte om episoden til hennes mamma, sagde hun hadde lært en lekse der...

Da uken var gått hadde vi et par dager med den beste sexen vi noen gang har hatt, glemmer det aldrig.

Det har vi ikke hatt denne gangen.

Jeg elsker å pusle om henne, massere føttene hennes, langt forspill osv, hun vil det skal gå fortest muligt og gjør det fordi jeg fortjener det. Så ja, men sånn har det alltid vært, det er ikke noe nytt. Hun har vært nonne i et par år faktisk!

De siste 3 årene har der vært opp til 3-4 måneder imellom sexen, hun er alltid trøtt og må tidlig opp, jobber jo 10-11 timer dagen pluss diverse.

Det er jeg der lager mat, handler inn, vasker og vedlikeholder alt, ordner nettbank osv. Hun bruker en del penger hver måned på å se fin ut, fin hud, negler, hår osv., elsker koplimenter.

Da vi hadde den første praten nå her spurte hun meg om jeg virkelig trodde hun var så dum at hun ville gjøre det hun gjorde igjen og miste alt vi hadde bygget opp sammen. Nei, det tror jeg ikke, men jeg tror hun ikke helt vet hva hun gjør med menn noen ganger og at hun ikke skjønner at om man leker med ilden kan man brenne seg....

Mannen det gjelder er en relativt godt kjent person i Norge. Min samboer er 53 år, han er 62 og bestefar. Vi har selv ingen børn.

De andre meldinger på telefonen var banale, bare sånn "boken heter det og det", "kos deg på turen" osv., og der har bare vært 2-3 meldinger fra august til julebordet, og et par telefoner.

Må se...jeg er sikkert født som en tøffel...

Du må nok lære deg å sette ned foten og si at dette tolererer du ikke. Hvis ikke vil hun fortsette å gjøre som hun har lyst, og du går og håper at det er bare deg hun vil ha....

Gjest Vevila
Skrevet

Oi... Denne dama vandrer rett over deg og respekterer deg ikke overhodet! Du må sette deg i respekt eller forlate henne ellers kommer du til å utslette deg selv helt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja, har fortsatt ikke fått løst dette, har i laang tid nå prøvd å ta meg sammen til en prat, men jeg er livredd. Redd pga. hun helt sikkert vil bli sint, og jeg vil stå igjen som den dumme faen der maser og maser.

Fungerer dårlig på jobben, er på gråten hele tiden, selvom jeg sikkert ikke har grunn til det. Når jeg kommer hjem føler jeg meg som i en godtebutikk, men at jeg ikke kan røre noe, veldig frustrerende, klarer ikke det lenger. Skal se om jeg kan ta meg sammen en av dagene.

Beklager stavefeil, er ikke norsk.

Skrevet

Ja, har fortsatt ikke fått løst dette, har i laang tid nå prøvd å ta meg sammen til en prat, men jeg er livredd. Redd pga. hun helt sikkert vil bli sint, og jeg vil stå igjen som den dumme faen der maser og maser.

Fungerer dårlig på jobben, er på gråten hele tiden, selvom jeg sikkert ikke har grunn til det. Når jeg kommer hjem føler jeg meg som i en godtebutikk, men at jeg ikke kan røre noe, veldig frustrerende, klarer ikke det lenger. Skal se om jeg kan ta meg sammen en av dagene.

Beklager stavefeil, er ikke norsk.

:( Lykke til

Anonymous poster hash: 18527...8a5

Skrevet

TS, du unnskylder mye av hennes handlinger og hennes behov for oppmerksomhet og bekreftelse fra andre menn, du er redd for hennes sinne, men du er også sint og fortvilet over hennes makt og din avmakt.

Jeg synes faktisk det virker som om du ikke egentlig er født som tøffel, det er derfor du reagerer så kraftig. Kanskje du for din egen helses skyld skal hoppe i det og si henne det du føler og tenker om hennes behandling av deg. Å lide som du gjør - over tid - er rett og slett helsefarlig, det tror jeg. Det er grenser for hva du skal tåle og akseptere (prøve å akseptere..)

Hvis du tror hun vil gå fra deg om hun ikke får gjøre mer eller mindre som det passer henne, er jo spørsmålet hva det vil gjøre med deg å ha et forhold basert på slike premisser. Kanskje det er en bedre strategi å konfrontere henne og si i fra at det er grenser for hva du kan tåle? Kanskje hun får respekt for deg hvis du nå sier at nok er nok, og sånn vil du bare ikke ha det?

Det første du kan gjøre for å komme i gang med samtalen er å be henne om å fortelle deg hva hun selv synes om alt som har skjedd, og hva hun tror dette gjør med deg. Og hvordan hun ser for seg at dere skal leve fremover. Det forplikter henne mer, og er uansett en fin inngang til videre kommunikasjon. La henne "avsløre" sine tanker først, så kommer du ikke i en situasjon der du føler at du "maser" og hun kanhende manipulerer samtalen dithen at du kommer helt på defensiven, atter en gang.

Jeg håper ikke jeg har fornærmet deg med det jeg har skrevet her, det er ikke så lett å formulere seg bestandig. Jeg heier i hvertfall på deg. Lykke til, uansett hva du gjør.

Anonymous poster hash: 4b313...7b6
Skrevet

Takk for svar, du har ikke fornermet meg, setter pris på svaret ditt.

Der er noen løse tråder, de var sammen et par ganger ja, men det kan ha vært på kaffebar for alt jeg vet, men jeg vil vite det!

Hun har ikke angret på noe, ikke beklaget, bare bortforklart og neglisjert.

Jeg var hjemme der etter fjorten dager, og dagen etter jeg reiste møttes de, hun vet ikke at jeg vet det, hun vet ikke at selvom man sletter mekdinger kan noe av meldingen fortsatt ses...

Jeg ringte fra byen der jeg jeg jobbet, hun hadde ikke tid å prate med meg, hadde noe for, men på det tidspunktet jeg ringte satt hun sammen med han. Den byens navn der jeg var vil alltid bety noe dårligt for meg inntil jeg vet hva skjedde, sånn er det bare.

De jobber jo samme sted, det synes jeg er vanskeligt, inntil videre hvertfald, inntil jeg vet hva skjedde.

Innrømmet, jeg blir paranoid og sjalus, men bare pga jeg ikke får svar, der er bare en ting værre enn å vite, det er å ikke vite.

Jeg må ta meg sammen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...