Gjest Estrela Skrevet 15. mai 2004 #1 Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke for å være hysterisk, men sønnen min på 15 mnd vil ikke spise ordentlig mat. Vanligvis spiser han godt, også når han har feber. Men ikke denne gangen. Jeg lar ham få ha en tutkopp med vann som han bærer med seg overalt og tømmer i seg av med jevne mellomrom. I sted når han ikke ville ha lunsj, satte jeg frem en liten skål til ham med et par grove kjeks og noen tørkede aprikoser i; småsnask som jeg vet at han liker. Da ville han spise. Han er hverken undervektig eller svakelig. Regner med at matlysten tar seg opp igjen når feberen går ned. Noen som har gode tips til mer "feber-mat"? Har fått samboeren til å stikke innom butikk etter jobb og kjøpe appelsinsaft til ham også, sånn i små bokser med sugerør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2004 #2 Del Skrevet 15. mai 2004 Det viktigste er at han får i seg rikelig med væske når han har feber. Et febersykt barn har ofte dårlig matlyst. Ved ferber som varer utover 3 dager, ved utslett eller nakkestivhet, hvis barnet ikke drikker, ved rykninger i kroppen eller hvis barnet får dårlig allmenntilstand bør du kontakte lege. Virker jo som gutten din fungerer bra til tross for feberen. Drikke og kjærlighet er nok beste medisin for han nå. La han ha på lette klær og evt ha laken istedet for varm dyne når han sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 15. mai 2004 #3 Del Skrevet 15. mai 2004 Alle unger mister matlysten når de har feber,de blir litt slappere av feberen så få i barnet nok å drikke. jus,vann,saft,is. Legen vil si det samme. Barna har også reserver å gå på når de blir syke. Tenk når sola kommer og det blir skikkelig varmt i været om sommeren,da har heller ikke unga den samme matlysten fordi det er så varmt ute. Det er kanskje om kveldene før leggetid at de hiver innpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estrela Skrevet 15. mai 2004 #4 Del Skrevet 15. mai 2004 Nå har han spist en del av en gulrot også. Håper samboeren kommer med appelsinsafta snart. Is ja, det var smart! Har jo noen mini-saft-iser liggende i frysen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 15. mai 2004 #5 Del Skrevet 15. mai 2004 Ingen grunn til å lure mat i ungen så lenge han har feber. Barn er såpass intelligente at de styrer det der selv. Jenta mi hadde feber i en uke. Jeg laget en del måltider som normalt, og hun spiste kanskje en munnfull eller så. Ellers sørget jeg for at hun alltid hadde drikke i koppen sin. Jeg for min del stoler på at barna styrer det der selv. Is er jo selvfølgelig en mulighet, men da ville jeg laget is selv av saft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå