AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Tenker på innetemperatur, 21 grader er vel 21 grader, selv om man er i ulike hus? For nå har jeg sittet 3-4 dager hos min mor og hutret med ullsokker, tøfler, pledd og drukket te det jeg var god for, og ikke vært varm et sekund. Så kommer jeg til min far som også har 21 grader, og her kunne jeg tatt av meg genseren. Måtte måle med en ekstra målestokk bare for å være sikker på at det ikke var den det var noe tull med. Anonymous poster hash: 8afc9...838 1
Sunshine Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Fuktighet og isolasjon påvirker. Hvis det er gulvkaldt eller trekker mye virker det kaldere. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Fuktighet og isolasjon påvirker. Hvis det er gulvkaldt eller trekker mye virker det kaldere. Vet i alle fall det er godt isolert hos begge, men fuktighet vet jeg ikke. Men er jo merkelig det er så fuktig i betong og gips bygg? Eller? Hun har jo alt av dører igjen til soverom ol. likevel tar det lang tid å varme opp, til tross for at de har etterisolert og byttet vinduer hos henne. Har sjekket alt av vinduer og ventiler, men er like kaldt:\ Anonymous poster hash: 8afc9...838
Ellevill Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Måler temperatur med målestokk? Hvis du frøs så ille hos moren din var du kanskje syk? Endret 29. desember 2013 av Ellevill
Guybrush Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Luftfuktighet og trekk, samt at en bolig som har 21 grader 1-1,5 meter over gulvet kan fint ha 15 på gulvet. Her i Trondheim er det eksempelvis grusomt når det er fuktig og 5 minusgrader (noe det ofte er pga trondheimsfjorden), mens man fint kan dra på fjellet og gå rundt i 30 minus og det føles langt bedre.
skrue Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Hvor varmen kommer fra kan spille stor rolle. Oppvarming i gulvet har ofte mye å si for komforten og følt varme. Selvom man ikke har oppvarming i gulvet så kan det ha mye å si hva som befinner seg under gulvet. Kald kjeller eller oppvarmet rom. Typen gulvbelegg er heller ikke uten betydning. Laminat kan f.eks føles kaldere enn parkett Endret 29. desember 2013 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå