AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Hei, jeg er kommet i en noe kinkig situasjon. Jeg leier nå en leilighet som jeg må være ute av veldig snart. Har fått startlån av husbanken på 1 800 000, men greia er den at jeg sitter i rullestol så jeg må ha såpass stort bad at jeg kommer inn med den, 1 etg evt heis. Og da har man ikke mange alternativene her i Oslo. Jeg selv vet at jeg vil klare å betjenne et lån på opptil 2300 000. Derfor lurer jeg på om det er mulighet for å få en annen bank til å låne meg 500 000? De må da godta å ha 2. prioritet i lånet.. Er det noen som har gjort dette? HVilken bank brukte dere? Takker for svar! Anonymous poster hash: a87f2...249
Alison Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Her ser det ut som du har fått fullfinansiering av husbanken. Hvis det stemmer har de sett at dette er din totale låneramme, og de vil sannsynligvis ikke godta at du har andre boliglån i tillegg. Dessuten vil ingen vanlige banker godta 2. prioritet i dette tilfellet. Så her må du finne deg en bolig innenfor de rammene du har fått, eventuelt høre om det finnes noen mulighet for å få høyere startlån. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg har lån i SPK (Statens pensjonskasse) og i en annen bank. Der må bank 2 godta å være andreprioritert tror jeg. SPK har førsterett. Anonymous poster hash: a0ce3...289
Alison Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg har lån i SPK (Statens pensjonskasse) og i en annen bank. Der må bank 2 godta å være andreprioritert tror jeg. SPK har førsterett. Anonymous poster hash: a0ce3...289 Dette blir ikke relevant. SPK legger seg som 2. prioritet. Jeg jobber i bank ser ofte brevene fra SPK om dette da de ber om at det foranstående pantet må nedkvitteres i forbindelse med at SPK skal ha 2. prioritet.
nojac Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Dette blir ikke relevant. SPK legger seg som 2. prioritet. Jeg jobber i bank ser ofte brevene fra SPK om dette da de ber om at det foranstående pantet må nedkvitteres i forbindelse med at SPK skal ha 2. prioritet Dette stemmer. SPK tar 2. prioritet så lenge de holder seg innenfor 80 % av boligens verdi. Men det er irrelevant i denne saken.TS kan neppe ha så mye egenkapital at det vil være rom for noe 2. prioritet med tilstrekkelig sikkerhet for noen bank. Så kommunen er nok eneste mulighet. Endret 27. desember 2013 av nojac
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Samboer hadde boliglån i Sparebanken Møre med 2.prioritetAnonymous poster hash: 94e69...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå