Gå til innhold

Hjelp- kløe i øyet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det ene øyet klør noe helt vanvittig, jeg klarer ikke å sitte stille, klarer ikke å tenke på noe annet- det klør så voldsomt at det nesten gjør vondt. (spesielt i øyekroken). Har tatt ut alt som heter kontaktlinser og dryppet som en gal med saltvann, men det hjelper like lite.

Hadde vært utrolig takknemlig hvis noen av dere på KG kan fortelle meg hva dette kan være (kan det være et symptom på f.ek øyebetennelse?) og hva jeg evt. kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Du har ikke fått "sti" på øyet da? Det klør noe helt sykt... da må du til legen for å få salve og dråper, men det hjelper med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Det kan godt være en begynnende øyekatarr. Har hatt det selv flere ganger, og det du beskriver virket kjent... I så fall bør du fukte bomullsdotter med kokt vann og tørke fra ytterkanten mot innerkanten av øyet (altså, fra ytre øyekrok mot indre)

Om det begynner å væske gult må du sikkert til legen og få dråper/salve til å ha på øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er at det er pollenallergi. Det kan gi kløe i øyet.

Om du ikke har hatt pollenallergi før, så er det noe som gjerne dukker opp når en er i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En mulighet er at det er pollenallergi. Det kan gi kløe i øyet.

Jeg tenkte også allergi, om ikke pollen, så kunne det vært rensevæsken til kontaktlinsene, sminke, sminkefjerner etc. Men er det mulig at allergi bare gir utslag på et av øynene??

Sånn sett høres det mer logisk ut med "sti" på øyet eller øyekatarr. Får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
Gjest Silje

Jeg og klør noe så sykt på øyet. Det gjør litt vodt også. I dag satt eg på jobb og var helt rld og hovent på øye. Får ikke sove nesten heller..Noen ganger orker eg ikkje og ta av sminken når eg legger meg.. Kan hende derfor også atveg har fått ein betennelse på øye. Mab kan få det av og få såpe på øyet når man dusjer også. Og støv + rusk som kan ligge igjen nedunder på øye.. Håper dette går fort over. Begynner og irritere meg noe enormt. Jente 19 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg og klør noe så sykt på øyet. Det gjør litt vodt også. I dag satt eg på jobb og var helt rld og hovent på øye. Får ikke sove nesten heller..Noen ganger orker eg ikkje og ta av sminken når eg legger meg.. Kan hende derfor også atveg har fått ein betennelse på øye. Mab kan få det av og få såpe på øyet når man dusjer også. Og støv + rusk som kan ligge igjen nedunder på øye.. Håper dette går fort over. Begynner og irritere meg noe enormt. Jente 19 år

Gammel tråd her, men jeg kan jo svare deg fordi.

Du må være flink å fjerne sminke hver kveld. Kjøp deg gode sminkefjerningsservietter da går det raskere. Jeg liker veldig godt Simple sin grønne pakke. De fra First Price osv er ikke milde nok for meg. På apoteket kan du kjøpe (reseptfritt) allergiøyedråper. Tror den heter Spersallerg. Men det kan du høre med de på apoteket om. Prøv den. Det kan også lønne seg for deg å bruke en dyrere mascara. De er ofte mer allergivennlig. Gå på et parfymeri og kjøp der. Jeg og min mor har erfart at Kanebo sine er veldig allergivennlige. De har også en type som forsvinner ved varmt vann over 38 grader, så du slipper å gnikke med alt mulig sminkefjerningsstyr. Før 38 grader er den vannfast.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg er det viktig at du vasker alt av sminkekoster og svamper som du bruker i ansiktet. Selv om de ikke er i direkte kontakt med øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg har vært plaget med intens kløe i øyekrokene i en periode på over ett år. Jeg har vært hos øyelege uten resultater. Jeg har byttet ut sminke og vasket koster uten resultater.

Det er ikke noen smerte, bare intens kløe.

Det jeg fant ut for en ukes tid siden er at jeg drikker alt for lite vann. På jobb går det stort sett i kaffe. Nå har jeg erstattet kaffe med vannflaske, og utrolig nok har kløen gått betraktelig tilbake.

Mitt råd er altså- drikk rikelig med vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...