Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et nylig samlivsbrudd. Det vil si det har nå gått ca 5 uker siden jeg flyttet ut.

Før jeg flyttet ut var min eks veldig sjalu, jeg kunne ikke ha noe særlig kontakt med vennene mine, da det ble sjalusi og mye stygge ord sendt ut både muntlig og via sms. Etter et år med dette og bare forverrelse valgte jeg å flytte ut (Ligger mer bak, men det er en lang historie og det skal jeg ikke gå innpå her).

Nå etter jeg har flyttet ut er det bare blitt verre. Han har kjørt rundt og letet etter hvor jeg er osv. Sender om lag 20-40 pr dag. Jeg har valgt å ikke svare på disse meldingene. Svarer selvfølgelig på saklige ting, som avtale om å hente flyttelass o.l.

Han beskylder meg i disse meldingene for å være utro, snakke stygt om han osv. Dette stemmer ikke! Jeg har valgt å holde munn om alt å ikke fortelle noe til noen om han, bare at det er slutt å ikke fungerte.

De siste ukene har det bare blitt verre å verre, han truer med at viss jeg ikke svarer så skal han være jævlig å det blir verst for meg. Kjenner jeg egentlig blir til tider litt redd, spesielt når jeg er helt alene hjemme.

I dag fikk jeg melding pga av at jeg slettet han fra min facebook konto. Det vil si jeg fikk 9 mld på en halv time. I disse står det altså at jeg er stygg med han som sletter han fra facebook, og at viss jeg ikke bruker vet fremover så skal han fortelle ting, at jeg ber om bråk, at jeg skjuler noe, at jeg er lite frekk så behandler han sånn å at han skal ringe mine foreldre å fortelle ting.

Jeg ringte han for å prøve å få en slutt på det. Det var nå jeg fikk hjerte i halsen. Det han menerer at han skal ringe å fortelle min far er en familiehemmelighet som det er få i familien som vet, pga. at dette er noe som kommer til å ødelegge min far helt.

Han sier han ikke skal si noe viss vi kan være venner, men hvordan skal jeg klare vær venn med en som truer med noe sånn?

Jeg sitter skjelvene og er livredd for at dette skal komme ut for det kommer til å knekke min far helt. Dette er grusomt! Vett virkelig ikke hva jeg skal gjør lengre, det blir bare verre å verre...

Anonymous poster hash: 080f8...827
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off det der hørtes veldig fælt ut.

Jeg hadde også en psyko ex som jeg var redd for veldig lenge, jeg gjorde ingenting med det og jeg ble sittende å vente på at han skulle lete etter meg eller værste fall komme å drepe meg i 2 år etter forholdet tok slutt.

Slike ting kan gå veldig innpå deg og håper ikke det er noe som vil sitte inni deg lenge slik som med meg.

Jeg ville faktiskt tatt kontakt med politiet og gitt dem beskjed, han truer deg,forfølger deg og får deg til å føle deg redd, deg er ikke riktig.

Du kan gi beskjed til eksen din at du kommer til å kontakte politiet neste gang han tar kontakt med deg eller plager deg.

Veldig godt du kom deg bort fra han der sykingen. Du trenger ikke være venn med han, og du er ikke utro om du ser andre menn, du har gjort det slutt med han.

Om han ikke slutter å plage deg eller forfølge deg etter du eller gjerne din mor har truet med å kontakte politiet så ville jeg kontaktet dem.

Han virker ikke helt riktig skrudd sammen.

Skrevet

Er på en måte i samme situasjon nå bare at jeg faktisk bor med han enda. Jeg tør ikke å gå fordi han har truet meg flere ganger, banket meg og sagt han skal ødelegge livet mitt. Er så redd for hva han kan finne på å gjøre + jeg er flau over hele situasjonen og er redd for at han skal si masse stygt til folk om meg, spre rykter, osv ..

Føler med deg ts .. STOR klem til deg :hug:

Anonymous poster hash: cf8bb...a1a
  • Liker 1
Skrevet

Ring han å si at du anmelder han til politiet ! For en idiot ! Har hvert i lignende situasjon å jeg truet med å kontakte politiet. Var så heldig at jeg slapp det. Han kontaktet meg ikke mer.

Jeg forstår du er redd, men ring han å si at du skal ringe til politiet hvis han ikke gir seg, og deretter skifter du nummer. Aaah! Blir så provosert av udugelige menn/kvinner som ikke lar noen være etter et avsluttet forhold.

Og til AB over her . Du må komme deg vekk! Er det verdt å være i et forhold pågrunn av noen rykter ? Jeg ga rett og slett blaffen til slutt å gikk . Har funnet en mann som behandler meg veldig bra, og i dag har jeg null kontakt med eksen . Snakk med familie/venner prøv å komme deg unna . Jeg vet akkurat hvordan det er og det er vanskelig, men du bare må prøve . Og om du har mulighet så prøv å gjemme unna beviser eller en dagbok hvor du skriver ned når de vonde hendelsene skjer. Dette kan brukes senere hvis du skal anmelde han.

Anonymous poster hash: 12bf6...925
Skrevet

Du kan anmelde eksen for sjikane og trusler, og skaffe besøksforbud. Dette kan eskalere og bli stygt.

TA VARE PÅ SMSene

• Liker 3
Skrevet

Anmeld han!

Jeg skjønner at det kan være vanskelig, fordi det er et stort skritt å ta, å anmelde noen. Men det er ikke greit å true andre. Uansett.

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...