AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 For en uke siden eller så kjentes det for første gang ut som om jeg ikke hadde skylt ut shampo eller balsam skikkelig fra håret mitt, det var ekkelt å ta på rett etter hårvask. Jeg trodde jo forklaringen lå i skyllingen og var ekstra nøye neste gang, men det kjentes like ille ut, og sånn har det fortsatt å være selv om jeg til slutt brukte 45 minutter på å skylle, vasket håret med shampo 3 ganger og var skikkelig nøye. Siden jeg har ekstremt tjukt hår, antok jeg til slutt at håret mitt var blitt så tjukt at jeg ikke fikk vasket det skikkelig uansett hvor hardt jeg prøvde. Klippet mitt laaaaaaange hår skulderkort i håp om at det skulle løse problemet, men det har det ikke gjort! Jeg er helt fortvilet, kan ikke gå rundt og se ut som om jeg ikke har vasket håret skikkelig, og det kjennes så ekkelt ut. Frisøren jeg var hos hadde ingen annen forklaring enn den jeg hadde kommet frem til selv, men hvorfor hjalp det ikke å klippe det? Noen her som har noen formening om hva dette kan være? Jeg bruker vanlig shampo fra butikk, er det verdt å kjøpe noe dyrere fra frisør? Anonymous poster hash: 04915...194
Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Hvis du har brukt samme shampo lenge så vile jeg aller først byttet shampo, og også byttet til en shampo med bedre kvalitet enn den fra matbutikken. Hår har, så langt jeg har fått med meg, faktisk godt av å bytte shampo innimellom.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har prøvd forskjellige typer shampo, men bare av de typene som selges i matbutikkene. Jeg kan absolutt ingenting om sånt, så om jeg skulle kjøpt noe annet, aner jeg ikke hva jeg skulle valgt. Anonymous poster hash: 04915...194
Aldrisur Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Mange shampooer er tilsatt silikon som legger seg som et belegg utenpå håret. Selv tar jeg ca. en teskje zalo i vått hår, for deretter å vaske og skylle det grundig - og håret blir "som nytt igjen". Jeg fikk dette tipset fra min frisør, men vil du ikke bruke zalo, finnes det helt sikkert produkter som er beregnet for fjerning av silikon.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Jeg kan godt prøve zalo i håret, nå er jeg desperat så jeg prøver hva som helst. Regner med du skyller ut zaloen før du har balsam i? Anonymous poster hash: 04915...194
Aldrisur Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Jeg kan godt prøve zalo i håret, nå er jeg desperat så jeg prøver hva som helst. Regner med du skyller ut zaloen før du har balsam i? Anonymous poster hash: 04915...194 Ja, du må vaske håret med zaloen som om det skulle ha vært shampoo. Skyll godt ut før du tar i balsam. Og du, det skader ikke håret å gjøre dette en gang i mellom. Som sagt fikk jeg rådet av en frisør som selv brukte å gjøre dette en gang i blant. Fortell hvordan det går da!
The Kitten Skrevet 28. desember 2013 #7 Skrevet 28. desember 2013 Du kan også prøve med eddik. Det reagerer i hvert fall håret mitt veldig positivt på. Vask håret normalt med shampo og balsam først. Så skyller du med eddik. Jeg har tykt hår (eller som frisøren sier "veldig mange små hårstrå") så jeg bruker circa en kvart kopp. Bland det ut i vann og hell over håret. Deretter skal du IKKE skylle håret! Eddiklukten forsvinnner når håret tørker.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Ja, du må vaske håret med zaloen som om det skulle ha vært shampoo. Skyll godt ut før du tar i balsam. Og du, det skader ikke håret å gjøre dette en gang i mellom. Som sagt fikk jeg rådet av en frisør som selv brukte å gjøre dette en gang i blant. Fortell hvordan det går da! Det virket! Du aner ikke hvor lettet jeg er nå. Håret mitt er mykt og lett og glatt og deilig igjen. Tuuuuuuusen takk for tipset! Anonymous poster hash: 04915...194 4
heiduderborte Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Anbefaler å innvestere i en god shampoo og balsam. Den trenger ikke være den dyreste, men kvalitet skal det være. Gå til frisør og spør om hårprodukter for ditt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå