Cho Kon It Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 Nå får noen andre rette på meg her, men er det ikke mulig å avbestille tjenester og varer som har blitt solgt på denne måten innen 30 dager fra de ble solgt? Du har kun angrerett når du har kjøpt et produkt på nettet, altså "usett". Er det kjøpt i butikk er du prisgitt butikkens eventuelle angreregler.
Gjest Mr. Toad Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Feil post. Endret 27. desember 2013 av Mr. Toad
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #23 Skrevet 27. desember 2013 Du har kun angrerett når du har kjøpt et produkt på nettet, altså "usett". Er det kjøpt i butikk er du prisgitt butikkens eventuelle angreregler. Vel, har kjøpt det "usett" da! For de hadde ikke maskina på lager.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #24 Skrevet 27. desember 2013 Elkjøp har 30 dagers åpentkjøp. Hev kjøpet og tilhørende forsikring og kjøp ny. Evt. snakk med kundeservice om dette kan gjøres på en enklere møte.Anonymous poster hash: 9b412...d0b 3
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #25 Skrevet 27. desember 2013 Elkjøp har 30 dagers åpentkjøp. Hev kjøpet og tilhørende forsikring og kjøp ny. Evt. snakk med kundeservice om dette kan gjøres på en enklere møte.Anonymous poster hash: 9b412...d0b Gjelder dette når produktet er kjøpt på salg?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #26 Skrevet 27. desember 2013 Gjelder dette når produktet er kjøpt på salg? Ja, det vil jeg tro. Anonymous poster hash: 9b412...d0b 1
Guybrush Skrevet 27. desember 2013 #27 Skrevet 27. desember 2013 Slike forsikringe har noe for seg under følgende forutsetninger: - hvis du ikke har du superforsikring hjemme som dekker alt og ikke har noen egenandel - bhspiler og ting som glemmes i lommer som kan ødelegge maskinen (dette dekkes ikke av hverken garanti eller reklamasjon) - om det blir lekkasje på maskinen som igjen skaper skader på badet (da dekker forsikringen egenandelen på innboforsikringen for eksempel - som gjerne er på 4000) Skadeprosenten er langt høyere på pcer, mobiler og tver enn vaskemaskin. Om du virkelig angrer ville jeg bare kontaktet selger og angret på kjøpet. Er det elkjøp har vel de 30 dagers åpent kjøp også.
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #28 Skrevet 27. desember 2013 Meh, lar heller dette bli en dyr lekse, også er vi jo dødsforsikra nå Ble jo 4700,- for forsikring og vaskemaskin Gleder meg til å få den i hus 1
Tiarra Skrevet 27. desember 2013 #29 Skrevet 27. desember 2013 Du kan avbestille hele vaskemaskinen uten videre innen 14 dager. Har gjort de opptil flere ganger hos Elkjøp selv. Fikk pengene tilbake på konto dagen etter. Så jeg anbefaler at du gjør det om det er billigere for deg. Altså om ny vaskemaskin ikke koster mer enn hva du betalte tilsammen for den andre. 1
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #30 Skrevet 27. desember 2013 Du kan avbestille hele vaskemaskinen uten videre innen 14 dager. Har gjort de opptil flere ganger hos Elkjøp selv. Fikk pengene tilbake på konto dagen etter. Så jeg anbefaler at du gjør det om det er billigere for deg. Altså om ny vaskemaskin ikke koster mer enn hva du betalte tilsammen for den andre. Vaskemaskinen koster 3995 og er på romjulssalg nå. Lar bare forsikringen være, så gjør jeg ikke det neste gang. Nå er vi jo forsikra herfra til månen, så hvis noe går galt går det bra
#Sunrise Skrevet 27. desember 2013 #31 Skrevet 27. desember 2013 Hvor lenge varer forsikringa? Vis du ødelegger maskina før fristen har gått ut vil du få en ny:) jeg har kjøpt denne forsikringa på kamera og tlf og alltid fått en ny vare ofte mye bedre:) For noen mmd siden mista jeg kameraet mitt i gulvet og linsa ble skeiv, derfor kunne jeg få et nytt kammera:)
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #32 Skrevet 27. desember 2013 Hvor lenge varer forsikringa? Vis du ødelegger maskina før fristen har gått ut vil du få en ny:) jeg har kjøpt denne forsikringa på kamera og tlf og alltid fått en ny vare ofte mye bedre:) For noen mmd siden mista jeg kameraet mitt i gulvet og linsa ble skeiv, derfor kunne jeg få et nytt kammera:) Fem år!
Gjest Mr. Toad Skrevet 27. desember 2013 #33 Skrevet 27. desember 2013 Vaskemaskinen koster 3995 og er på romjulssalg nå. Lar bare forsikringen være, så gjør jeg ikke det neste gang. Nå er vi jo forsikra herfra til månen, så hvis noe går galt går det bra Foreslår at du kjører en syklus med murstein på 90 grader, for å se hva som skjer. Gjerne mens du dokumenterer på film og viser oss her senere. Du har jo likevel superforsikring, og kan når som helst levere inn maskinen igjen?
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #34 Skrevet 27. desember 2013 Foreslår at du kjører en syklus med murstein på 90 grader, for å se hva som skjer. Gjerne mens du dokumenterer på film og viser oss her senere. Du har jo likevel superforsikring, og kan når som helst levere inn maskinen igjen? Hahaha, neeei, det gidder jeg ikke! Da blir vi jo fri :o
#Sunrise Skrevet 27. desember 2013 #35 Skrevet 27. desember 2013 Fem år! Da vet du hva du har og gjøre i 2018;) ødelegger du maskina da vil du få en ny helt gratis:)
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #36 Skrevet 27. desember 2013 Da vet du hva du har og gjøre i 2018;) ødelegger du maskina da vil du få en ny helt gratis:) DA kan jeg kjøre mursteinen 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #37 Skrevet 27. desember 2013 Forsikringen som kan kjøpes med, kan være kjekk å ha hvis du ikke er flink til å ta vare på maskinen din. Garanti er 0-2 år, reklemasjon er fra 2-5 år. Forkjellen er at slitedeler ikke dekkes på reklemasjon. Hvis man skal kjøpe denne forsikringen så er det smart å ha den på vaskemaskinen eller oppvask maskinen eller tørketrommelen. Disse kan du som bruker fort klare å ødelegge (med uhell hvis du glemmer å rense filter og ikke tar vare på den slik som bruksanvisningen sier) f.eks: Komfyr, topp, kjøleskap, ventilator er det ikke noe du som bruker klarer å ødelegge så lett. Dette er ikke vert å kjøpe forsikringen på. Det meste dekkes på garanti og reklemasjon. Ting du kan gjøre for å ungå å kjøpe forsikringen på vaskemaskin: vaske belgen (mellom dør og gummi ring rundt døren) og ta bort fremedlegeme som blir liggende. Huske å tømme lommene før du setter på en maskin. Rense lofilteret så ofte som du orker, jo oftere jo bedre med tanke på at det kun trengs 1 vask for at noe skal komme ned i filterert. kjøre maskin rens på maskin lukke døren forsiktig og ikke slå den igjen. Hvis du har betalt 800 kr for forsikringen og uhellet faktisk er ute, så har du spart masse penger. Si at du har fått noe i pumpen og den blir ødelagt. så har du et ca pris på rep: 2100,- for å bytte pumpe (pris er bare ca, og ikke nøyaktig. Men du sparer MASSE penger.. Forsikring på vaskemaskinen er ikke en dum ide Anonymous poster hash: 4bfef...4d7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #38 Skrevet 29. desember 2013 Jeg er helt sikker på at du kan heve kjøpet av forsikringen uten å heve kjøpet av maskinen. Si det som det er: Selgeren var pågående, og etter å ha rådført deg med andre, skjønner du at denne forsikringen er helt unødvendig. De har tidligere fått mye pes fra Forbrukerombudet, så jeg tror ikke det vil være noe problem i det hele tatt! Anonymous poster hash: 59815...cdd 1
#Sunrise Skrevet 29. desember 2013 #39 Skrevet 29. desember 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70198272/ vasker du detta i marskinen , så får du bruk for den forsikringa
tingeling Skrevet 30. desember 2013 #40 Skrevet 30. desember 2013 Var så glad for at jeg hadde forsikring på komfyren vår når et kjøkkenskap ramlet ned og knuste den. Fikk ny komfyr dagen etter, levert på døra. .. I tillegg hadde vi prutet på forsikringen og betalt nesten ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå