missdior Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Kjøpte vaskemaskin på elkjøp i dag, og selgereb prakket på meg en forsikring til 800 kroner, og fremstilte det som noe man måtte ha. Ringte mannen etterpå og fortalte hvor mye alt kom på og sa jeg hadde kjøpt med forsikring. Han ble sur og sa jeg hadde blitt lurt, for alt elektrisk har gode garantier, iallefall vaskemaskiner oppi fleretusenkronersklassen. Er forsikring bare tull? Surt å ha "tapt" 800 kroner.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Ja, det er bare tull. Anonymous poster hash: 53489...0ac 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Høres ut som du ble lurt ja. Men om det er en idiotforsikring kan det jo hende du tjener på det likevel. Jeg mener om du har for vane å putte BHer inn i maskinen og forsikringen dekker at spilene setter seg fast. Anonymous poster hash: c535f...0a5 2
Lea2 Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Kommer an på hva denne forsikringen går ut på. Kanskje dekker den andre ting enn det produsenten har skyld i? Slik som med telefoner der man kan kjøpe en forsikring som dekker knust glass, noe som normalt ikke er dekket av andre forsikringer. Men generelt er det vel ofte penger ut av vinduet.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Det kan også gjøre det mer vanskelig å få ting til å gå på den egentlige garantien, fordi produsenten vil sende deg til elkjøp for å få ting i orden mens elkjøp vil prøve å sende deg til produsenten, og dette fortsetter i en evighet. Vært mange ganger på tv om slike "forsikringer". Anonymous poster hash: 6c7f2...193 1
-Jiinxs- Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Sier nei til alt Elkjøp eller andre prøver å presse på meg. Tanten min betale ca 2000 for at de skulle "konfigurere/stille inn tv" + 3 års forsikring. TVen kosta bare 5000. 2
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2013 Høres ut som du ble lurt ja. Men om det er en idiotforsikring kan det jo hende du tjener på det likevel. Jeg mener om du har for vane å putte BHer inn i maskinen og forsikringen dekker at spilene setter seg fast. Anonymous poster hash: c535f...0a5 Det skulle dekke alt mellom himmel og jord. Han selgeren var ekstremt pågående og ble nesten sint da jeg takket nei først. BHer vasker jeg for hånd Kommer an på hva denne forsikringen går ut på. Kanskje dekker den andre ting enn det produsenten har skyld i? Slik som med telefoner der man kan kjøpe en forsikring som dekker knust glass, noe som normalt ikke er dekket av andre forsikringer. Men generelt er det vel ofte penger ut av vinduet. Den dekker visstnok alt mellom himmel og jord. Æsj, dumme meg... Det kan også gjøre det mer vanskelig å få ting til å gå på den egentlige garantien, fordi produsenten vil sende deg til elkjøp for å få ting i orden mens elkjøp vil prøve å sende deg til produsenten, og dette fortsetter i en evighet. Vært mange ganger på tv om slike "forsikringer". Anonymous poster hash: 6c7f2...193 Jeg har ikke fått meg med det, men kjæresten var ganske amper. Sure penger! Sier nei til alt Elkjøp eller andre prøver å presse på meg. Tanten min betale ca 2000 for at de skulle "konfigurere/stille inn tv" + 3 års forsikring. TVen kosta bare 5000. Ja, skal gjøre det jeg også fra nå av. Skikkelig dritt å ha mista 800 kroner ut av vinduet.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Kan jeg også anbefale at du begynner å lese aviser - særlig det som omhandler forbrukerstoff. Dette er det jeg vil kalle alminnelig kjent. Er det samme med avbestillingsforsikring - de aller fleste er dekket gjennom sin helårs reiseforsikring eller den forsikringen de har på sitt kredittkort. Og aggressive selgere fortjener et rungende "jeg sa nei".
hjärterdam Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Kjøpte fire års forsikring på en vask/tørk for to år siden, betalte vel 699,-. Med en seksåring og foreldre som ikke alltid er like flinke til å sjekke lommene hans har vi hatt reparatør her to ganger uten at det har kostet oss et øre, og det med null diskusjon og tull ang hvem sitt ansvar det har vært. Dette kan vi i to år til, så for oss har det vært verdt det i ft å betale reparasjon på ca 2000×2
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2013 Kan jeg også anbefale at du begynner å lese aviser - særlig det som omhandler forbrukerstoff. Dette er det jeg vil kalle alminnelig kjent. Er det samme med avbestillingsforsikring - de aller fleste er dekket gjennom sin helårs reiseforsikring eller den forsikringen de har på sitt kredittkort. Og aggressive selgere fortjener et rungende "jeg sa nei". Jeg skulle egentlig bare inn og kjøpe maskinen og så dra hjem igjen, men slik ble det altså ikke..Drittselger, og dumme, dumme meg! De elsker sikkert teite kunder som meg Haha, jeg leser jo aviser, men har liksom ikke helt fått med meg at det er såpass bra garanti at man ikke trenger forsikring. Jaja, gjort er gjort, går vel ikke an å "avbestille" forikringen?
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2013 Kjøpte fire års forsikring på en vask/tørk for to år siden, betalte vel 699,-. Med en seksåring og foreldre som ikke alltid er like flinke til å sjekke lommene hans har vi hatt reparatør her to ganger uten at det har kostet oss et øre, og det med null diskusjon og tull ang hvem sitt ansvar det har vært. Dette kan vi i to år til, så for oss har det vært verdt det i ft å betale reparasjon på ca 2000×2 Åh,så greit for dere da! Er jo det jeg også tenkte, at hvis noe sånt skulle skje, så dekker vel ikke garantien det. JAja, nå har vi nå forsikring 1
Gjest Fjotten Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Forsikringer på disse greiene er noe av det Elkjøp og lignende tjener mest på. 2
Hulderen Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Kjøpte vaskemaskin på elkjøp i dag, og selgereb prakket på meg en forsikring til 800 kroner, og fremstilte det som noe man måtte ha. Ringte mannen etterpå og fortalte hvor mye alt kom på og sa jeg hadde kjøpt med forsikring. Han ble sur og sa jeg hadde blitt lurt, for alt elektrisk har gode garantier, iallefall vaskemaskiner oppi fleretusenkronersklassen. Er forsikring bare tull? Surt å ha "tapt" 800 kroner. Ta kontakt med Elkøp og avbestill forsikringen. Protesterer de, så avbestill hele vaskemaskinen. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Jeg skulle egentlig bare inn og kjøpe maskinen og så dra hjem igjen, men slik ble det altså ikke..Drittselger, og dumme, dumme meg! De elsker sikkert teite kunder som meg Haha, jeg leser jo aviser, men har liksom ikke helt fått med meg at det er såpass bra garanti at man ikke trenger forsikring. Jaja, gjort er gjort, går vel ikke an å "avbestille" forikringen? Tror ikke du kan det. Men et lite tips: hvis noe høres j... dyrt ut, be om betenkningstid. Ja, de lever av usikre kunder som lar seg overtale av aggressive kunder. Garantien skal dekke produksjonsfeil, mens forsikringen bør dekke "idiotfeil" - men jeg tviler på at du får dekket det meste. Men reagerte du ikke selv på prisen?
Gjest Mr. Toad Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Den er like mye verdt, nei mindre, enn forsikringen som Ryanair vil selge deg når du kjøper billett. 1
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 27. desember 2013 Tror ikke du kan det. Men et lite tips: hvis noe høres j... dyrt ut, be om betenkningstid. Ja, de lever av usikre kunder som lar seg overtale av aggressive kunder. Garantien skal dekke produksjonsfeil, mens forsikringen bør dekke "idiotfeil" - men jeg tviler på at du får dekket det meste. Men reagerte du ikke selv på prisen? Nei, jeg reagerte ikke, for den kostet visstnok over 2000 originalt. Men jeg innser jo nå at jeg er en skikkelig dufus som gikk på det der.... Blææh, man lærer av sine feil.
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #17 Skrevet 27. desember 2013 Ta kontakt med Elkøp og avbestill forsikringen. Protesterer de, så avbestill hele vaskemaskinen. Ja, er det mulig å avbestille en forsikring?
Gjest Mr. Toad Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Ja, er det mulig å avbestille en forsikring? Nå får noen andre rette på meg her, men er det ikke mulig å avbestille tjenester og varer som har blitt solgt på denne måten innen 30 dager fra de ble solgt?
Gjest Blondie65 Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Nå får noen andre rette på meg her, men er det ikke mulig å avbestille tjenester og varer som har blitt solgt på denne måten innen 30 dager fra de ble solgt? Nei, ikke uten videre. Hvis ting blir kjøpt på nett har du 14 dagers angrefrist.
missdior Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 27. desember 2013 Jaja, innser vel egentlig at jeg er helt dorkydork
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå