Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som sliter litt psykisk (bipolar?) og hun er veldig høyt og lavt. Vi har vært venner fra barndommen av, men hatt noen "pauser" opp gjennom årene.

I det siste har vi fått tilbake kontakten, men jeg merket fort at det ble litt "mye" igjen. Vi kunne finne på ting i ukedager, og når helgen kom, dro vi på fest sammen eller ut på byen. Og hver gang endte det med krangel, fordi hun blir så ufyselig når hun drikker. Sånn ellers er hun også ganske oppmerksomhetssyk og tåler ikke at noen sier henne imot, samtidig som hun tar seg veldig lett nær av ting.

Mens jeg er helt motsatt; ganske konfliktsky og velger kranglene mine med omhu. Det er ikke alt som er verdt å ta opp å risikere vennskap for, det er det derimot for henne.

Jeg ble bare så sliten av det, at jeg kuttet henne ut en periode og prøvde å ta opp kontakten med andre venner, slik at jeg selv også kunne få noen positive opplevelser hva vennskap gjelder.

Hun er grei å prate med i uka, men ikke i fylla, da behandler hun meg som dritt og når jeg har prøvd å ta det opp med henne, stiller hun seg helt uforstående og mener jeg er like skyldig.

I det siste har jeg altså ignorert henne og jeg prøver på at det skal virke så naturlig som mulig, at jeg bare er opptatt med andre ting for tiden og ikke har tid til henne, når hun spør om vi skal gjøre noe i helgene, men jeg kan vel ikke spille skuespill for alltid.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal man nå frem til en person som selv mener hun aldri er skyld i problemer?? :vetikke:

Anonymous poster hash: fb203...340
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt det til henne. Sagt at jeg var veldig glad i henne og ønsket å beholde henne som venninne. Men at jeg ikke ønsket å drikke med henne mer pga hvordan hun blir når hun er full.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...