AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Dama har en søster som jeg absolutt ikke liker (kjenner henne fra før). Hun har sagt en del stygge ting om meg og oppfører seg slemt manipulerende mot folk. Dessverre har dama og søstra hennes et veldig nært forhold, og hun synes det er dårlig gjort av meg å skygge unna henne. "Det er bare vanlig folkeskikk at man vil bli kjent med familien til kjæresten", sier hun. "Hadde du vært glad i meg hadde du vært normalt høflig mot henne for min skyld." Søstra har blant annet sagt at hun (søstra) og kjæresten må få til en middag med oss to (meg og dama) en dag. Jeg har sagt til dama at det er uaktuelt. Hun må gjerne ha et nært forhold til søstra si, men det er ikke noe jeg vil være en del av. "Men hun er søstra mi enten du vil det eller ikke. Jeg synes det er dårlig gjort at du skal være sånn!" Hva mener dere? Bør jeg fake vennskap med henne for damas skyld?Anonymous poster hash: 55119...d77
Tabris Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Du trenger ikke fake et vennskap, men du bør strekke deg så langt at du kan være normalt høflig i samme rom. Det er snakk om hennes søster, og hun vil være en del av livet deres enten du liker det eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Du sier du kjenner henne fra før? Greit at hun har sagt stygge ting i fortiden (uten å vite hvor lenge dette er siden), så bør du legge det bak deg og gi det en sjangse til. Folk oppfører seg ulikt i ulike sammenhenger. For alt du vet er dette fortid for henne og at hun nå også gjør en ekstra innsats for å bli kjent med deg på nytt og gi deg en ny sjangse, siden du er kjæresen til søsteren hennes - og det vil bety mye for din kjæreste at dere alle kommer overns. Hun har forslått felles middag. Din tur til å være imøtekommende og iallefall gi det en sjangs. Enten finner du ut at : 1) hun er fortsatt like jævlig og at du ikke liker henne 2) hun er helt ok og du klarer i framtiden og har et akseptabelt forhold til henne (for din kjæreste skyld) 3) hun kan faktsik være alrigth og du kan få et fint forhold til din svigerinne Anonymous poster hash: 05036...064
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Du trenger ikke fake et vennskap, men du bør strekke deg så langt at du kan være normalt høflig i samme rom. Det er snakk om hennes søster, og hun vil være en del av livet deres enten du liker det eller ikke. Ja, men faker jeg ikke vennskap om jeg går ut med henne og spiser?Anonymous poster hash: 55119...d77
Tabris Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Ja, men faker jeg ikke vennskap om jeg går ut med henne og spiser?Anonymous poster hash: 55119...d77 Nei, det synes jeg ikke du gjør.
Lila Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Er enig med kjæresten din. Du trenger ikke fakte et vennskap, men vær høflig mot henne. Hun kommer til å være en stor del av livet deres, og da er det bare til å gjøre det beste ut av dere. Kjæresten din forventer nok ikke at dere skal bli bestevenner, men det er jo bedre for alle om dere kan ha en hyggelig tone når dere treffes. Om hun er så ufyselig som du sier, hvorfor ikke bare heve deg over henne og være den voksne her?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Er enig med kjæresten din. Du trenger ikke fakte et vennskap, men vær høflig mot henne. Hun kommer til å være en stor del av livet deres, og da er det bare til å gjøre det beste ut av dere. Kjæresten din forventer nok ikke at dere skal bli bestevenner, men det er jo bedre for alle om dere kan ha en hyggelig tone når dere treffes. Om hun er så ufyselig som du sier, hvorfor ikke bare heve deg over henne og være den voksne her? Det er ikke lenge siden hun satte ut rykter om penisstørrelsen min for eksempel. Hun likte ikke at søstra datet meg. Anonymous poster hash: 55119...d77
bettsa Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Hva sier dama di til at søsteren hennes snakker stygt om deg? Hadde noen snakket stygt om min kjæreste uten å si unnskyld hadde jeg unngått den personen, uansett om det er søster eller venn. Men hev deg over henne og ikke bry deg om tullpratet hennes. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Hva sier dama di til at søsteren hennes snakker stygt om deg? Hadde noen snakket stygt om min kjæreste uten å si unnskyld hadde jeg unngått den personen, uansett om det er søster eller venn. Men hev deg over henne og ikke bry deg om tullpratet hennes. Hun synes det er dårlig gjort, men tilgir henne hver gang. Tror søstra har litt manipulerende makt over henne. Tror dama lider lirt av stockholmsyndromet. Sier alltid at hun må få en ny sjanse, og sikkert bare hadde en dårlig dag.Anonymous poster hash: 55119...d77
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Synes denne søstra skal jobbe litt med seg selv. Du skal ikke være høflig mot henne bare for at hun skal mislike deg mindre. Ha en privat samtale med henne og si at du ikke liker hennes oppførsel overfor deg. Synes også kjæresten din er litt trangsynt/sta, i og med at hun forlanger at du skal være venn med henne. Anonymous poster hash: 2afe1...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Jeg forstår at hun vil jeg skal være høflig mot søstra, men jeg synes det er dust å forvente at jeg skal gjøre ting jeg ikke har lyst til, som å gå ut og spise med henne. Anonymous poster hash: 55119...d77 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Synes denne søstra skal jobbe litt med seg selv. Du skal ikke være høflig mot henne bare for at hun skal mislike deg mindre. Ha en privat samtale med henne og si at du ikke liker hennes oppførsel overfor deg. Synes også kjæresten din er litt trangsynt/sta, i og med at hun forlanger at du skal være venn med henne.Anonymous poster hash: 2afe1...9aa Greia er at jeg ikke kan fortelle søstra det, fordi jeg fikk vite hva hun har sagt av dama. Hvis jeg forteller det blir det drama mellom dem, og dama vil garantert gjøre det slutt med meg.Anonymous poster hash: 55119...d77
Lila Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Det er ikke lenge siden hun satte ut rykter om penisstørrelsen min for eksempel. Hun likte ikke at søstra datet meg.Anonymous poster hash: 55119...d77 Altså, hun høres jo ikke helt god ut. Likevel er det jo du som kommer dårlig ut av dette hvis du nekter å forholde deg til henne. Forstår at det ikke er kjekt å måtte forholde seg til et sånt menneske, men hev deg over henne. Noen er bare litt blåst i hodet, men du trenger ikke oppføre deg likedan. Mitt råd er å drite i hva hun sier (kjæresten din vet vel sannheten uansett?) og som sagt, være den voksne i denne situasjonen. Jeg forstår at hun vil jeg skal være høflig mot søstra, men jeg synes det er dust å forvente at jeg skal gjøre ting jeg ikke har lyst til, som å gå ut og spise med henne.Anonymous poster hash: 55119...d77 Dette er jeg enig i. Dere trenger jo ikke omgås mer enn hva som er nødvendig. Har du prøvd å ta dette opp med søsteren?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Dama sier nå at hun angrer på at hun var ærlig med meg, og at hun ikke skal være det hertter.Anonymous poster hash: 55119...d77
Gjest Yellowrose Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Du burde vel i det minste prøve komme overens med søsteren hennes. Tviler på at søsteren hennes kommer til å være uhøflig mot deg når dere er ute å spiser.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Du burde vel i det minste prøve komme overens med søsteren hennes. Tviler på at søsteren hennes kommer til å være uhøflig mot deg når dere er ute å spiser. Det blir jo veldig falsk uansett. Vet jo hva hun har sagt og hva slags person hun er bak skallet. Anonymous poster hash: 55119...d77
Lila Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Det blir jo veldig falsk uansett. Vet jo hva hun har sagt og hva slags person hun er bak skallet.Anonymous poster hash: 55119...d77 Ja, det blir falskt - men det er bedre enn at dere ikke snakker med hverandre i det hele tatt. Det er dette kjæresten din vil, og hvis du vil at forholdet deres skal fungere, så må du inngå litt kompromisser her. Uansett hvor kjipt det føles.
Wonders Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 (endret) Ts, om jeg var deg ville jeg ikke gått med på å spise med dette kvinnemenneske. Hun kommer til å plukke den kvelden fra hverandre i biter etter på, -å komme med mere oppspinn av hva hun syntes foregikk i hennes hode og ikke hva som i realiteten ble sagt og gjort. Gjør dette helt klart ovenfor din kjære at slik disrespektløshet tålereres ikke og vil ikke bli premiert med en klein middag under 4 øyne. Om det er snakk om større tilstelninger med flere er det ok, for mange er nok obs på henne og vil selv se hva som er sannhet og hva som er sludder. La din kjære vite at hennes lykke betyr utrolig mye for deg, og at du ikke ønsker at hun og søsteren skal bli uvenner over deg. Så si at du holder deg borte fa slike som snakker styggt. Det er rett og slett din dame som bør være den som setter sin søster på plass her! Aldri sett søsteren på plass, det er ikke din oppgave. Og så må jeg si at om du har vært intim med søsteren er slaget tapt for din del. Det du får mest ut av er å være ærlig ovenfor din kjære. Jeg mener at du må si hvordand du føler det når søster rakker ned. " jeg blir lei meg når hun snakker om utstyret mitt. Det er sårende. Jeg føler meg utilstrekkelig, og at du kanskje ikke kommer til å tenne på meg eller noe. Så flaut for meg, da jeg vet jeg får masse cred fra deg og at du viser at du ikke synes det. " Sånn ærlighet, det er sterke ord, sterk kost, og skaper sterke bånd! Vær ærlig. Endret 27. desember 2013 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Ts, om jeg var deg ville jeg ikke gått med på å spise med dette kvinnemenneske. Hun kommer til å plukke den kvelden fra hverandre i biter etter på, -å komme med mere oppspinn av hva hun syntes foregikk i hennes hode og ikke hva som i realiteten ble sagt og gjort. Gjør dette helt klart ovenfor din kjære at slik disrespektløshet tålereres ikke og vil ikke bli premiert med en klein middag under 4 øyne. Om det er snakk om større tilstelninger med flere er det ok, for mange er nok obs på henne og vil selv se hva som er sannhet og hva som er sludder. La din kjære vite at hennes lykke betyr utrolig mye for deg, og at du ikke ønsker at hun og søsteren skal bli uvenner over deg. Så si at du holder deg borte fa slike som snakker styggt. Det er rett og slett din dame som bør være den som setter sin søster på plass her! Aldri sett søsteren på plass, det er ikke din oppgave. Og så må jeg si at om du har vært intim med søsteren er slaget tapt for din del. Det du får mest ut av er å være ærlig ovenfor din kjære. Jeg mener at du må si hvordand du føler det når søster rakker ned. " jeg blir lei meg når hun snakker om utstyret mitt. Det er sårende. Jeg føler meg utilstrekkelig, og at du kanskje ikke kommer til å tenne på meg eller noe. Så flaut for meg, da jeg vet jeg får masse cred fra deg og at du viser at du ikke synes det. " Sånn ærlighet, det er sterke ord, sterk kost, og skaper sterke bånd! Vær ærlig. Disrespektløshet? :sAnonymous poster hash: 70c9a...816
Wonders Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Disrespektløshet? :sAnonymous poster hash: 70c9a...816 Blir med litt engelsk inni der gitt. Pytt sann. Hvilke tanker har har du å dele med ts?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå