Gå til innhold

Umoralske mødre nekter å fortelle barna hvem som er faren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årlig fødes 2500 barn i Norge med ukjent barnefar. Mange av disse mødrene er kyniske og umoralske og nekter å fortelle barna hvem som er deres biologiske far. Mange lyver sågar og får dem til å tro at en annen person er deres far.

Her er historien til to av disse barna som er løyet for av sin egen mor, og som trolig aldri får vite hvem som er deres biologiske far til tross for at mødrene vet hvem dette er. Dette er i mine øyne et gedigent overgrep mot disse barna og det burde vært straffbart!

http://www.side2.no/aktuelt/article3732219.ece

Anonymous poster hash: e325a...acf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg TS. Alle burde ha en lovfestet rett til å vite hvem de er og hvor de kommer fra.

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan kan det være mulig i praksis? Man kan jo ikke bevise at en kvinne ikke lyver om det, hvis de sier at de tror faren er den eller den, eller om de sier at de ikke husker hvem det er pga det hendte i fylla.

Anonymous poster hash: 6237b...15c
  • Liker 1
Skrevet

Slike historier gjør at jeg er SÅ glad fordi jeg svelget all stolthet og sporet opp han jeg ble gravid med etter et ONS. Det tok lang tid, jeg hadde lite å gå på, men jeg fant ham, og barnet mitt har nå jevnlig kontakt med sin far. Jeg er fortsatt bekymret for hvordan barnet vil reagere når det blir så gammelt at det klarer å legge to og to sammen (jeg har ikke løyet om noe, bare holdt tilbake detaljer, men ingen barn vil vel tenke på at foreldrene har ONS), men den tid den sorg. Jeg får vondt i meg når jeg leser disse historiene om mødre som nekter å oppgi far.

Mulig de faktisk ikke vet hvem han er (ONS i stupfylla f.eks.), men da får de heller si det, hvor flaut det enn er.

Det eneste jeg tenker på er selvfølgelig at det kan være voldtekt i nær relasjon, eller liknende som de ikke klarer å snakke om, men etter så mange år burde det være mulig å i det minste gi en forklaring utover å bare nekte å si noe.

Anonymous poster hash: cd5b8...432
Skrevet

Eneste grunnen jeg kunne tenke meg var god nok til å ikke fortelle hvem faren er, er visst han var voldtektsmann/drapsmann/osv. Når en vet at barnet har det bedre av å ikke å vite.

Anonymous poster hash: 7f403...cbf

Skrevet

Faren til barnet mitt stakk mens jeg var gravid og har ikke tatt noe del i barnets liv. Jeg møtte ny mann mens barnet mitt var spedbarn og vi er nå gift.

Er nå i gang med søknad om stebarnsadopsjon og når den går igjennom så blir mannen min pappa også juridisk.

Men jeg kunne aldri tenke meg å holde tilbake informasjon ovenfor barnet mitt. Når han blir større skal jeg selvfølgelig fortelle han om hans opphav, hvem faren er, hvor han holder til (om jeg vet det) og alt han ellers måtte lure på.

Det har han rett på å vite og jeg syns det er helt feil å juge til barna sine om sånt

Skrevet

Noen velger å beholde etter voldtekt, og vet enten ikke hvem faren er eller takler ikke å måtte være involvert med ham. Andre vet bare ikke hvem faren er. De som faktisk vet hvem faren er, hadde frivillig sex og likevel velger å lyve/ikke å opplyse far og barn er umoralske, men det bør ikke være straffbart fordi vi ikke kan vite hva mor vet og hvilke grunner hun har.

Anonymous poster hash: 91d4f...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...