Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg sendte et lite spørsmål på melding til min venninne og hun ble kjemepesint, full av hatefulle kommentarer og ville gi meg dårlig samvittighet. Før jul ville jeg prøve å hjelpe min venninne med å komme i ordentlig julestemning ved å gi henne 3 sorter hjemmebakte julekaker og dessuten bakte jeg pepperkakehus til barna hennes på 5, 4 og 1/2 år. Til jul gav jeg henne en fin gave og også fine gaver til alle hennes tre barn. To av gavene hadde jeg tatt med meg fra ferie i utlandet, slik at jeg hadde tenkt på disse gavene i omtrent 1/2 år før jul. Jeg hadde gjort meg flid med innpakking og julekort og gledet meg over det hele. Da kom hun til meg med en papirpose med et pittelite julekort med standard tekst og en billig parfyme til meg. Til min minstemann på 4 hadde hun kjøpt og pakket inn en liten dårlig kvalitet ting. Til mine to største barn på 8 og 10 år hadde hun kjøpt sjokolade sa hun. Dette var trøfler uten sukker, og det stod lett leselig med store bokstaver utenpå boksen. Spørsmålet jeg sendte på melding til henne var hvorfor gav du den sjokoladen til guttene mine? Hva er dette?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Hvorfor spør du om hvorfor hun gir sjokolade? Anonymous poster hash: 94ea8...50c 13
MockingJay Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Mangler du sosiale antenner ? Hva får deg til å tro at hun ikke har gjort seg flid med gavene til deg? Kanskje hun synes lukten av akkurat den parfymen minnet sånn om deg? Uansett, du spørr ikke folk hvorfor de har kjøpt en gave. Det er veldig uhøflig, og jeg kan godt forstå "venninnen" din sin reaksjon. Fy flate hvor utakknemlig du er! 7
Gjest Violetta Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Hva ønsket du å oppnå med det spørsmålet? 7
Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2013 Jeg spurte henne om det for jeg ville høre noe sånt som sorry at jeg ikke hadde gaver til barna dine, jeg ser jo at du har lagt ned mye omtanke i gavene til oss. Men jeg hadde ikke tid eller penger, eller noe i den duren. Jeg ville bare føle at jeg er verdsatt, at hun skulle si at hun bryr seg om meg.
Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2013 Jeg glemte å si at vi er nærme venner, vi møter hverandre som regel flere ganger i uken, og forteller det meste til hverandre. Hun sier ofte at jeg er hennes beste venn, og jeg mener det om henne også.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Jeg spurte henne om det for jeg ville høre noe sånt som sorry at jeg ikke hadde gaver til barna dine, jeg ser jo at du har lagt ned mye omtanke i gavene til oss. Men jeg hadde ikke tid eller penger, eller noe i den duren. Jeg ville bare føle at jeg er verdsatt, at hun skulle si at hun bryr seg om meg. Kort sagt, du ville bare føle deg bedre enn henne! Anonymous poster hash: a0ca8...dfa 15
Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2013 Til MockingJay. Jeg syntes ikke hun hadde gjort seg flid pga manglende innpakning og dessuten vet alle som har barn selv at de ikke liker sjokolade med mye kakao og lite sukker, slik som trøfler naturell jo er. Og hva med å skrive på julekortet? Hun er selv en person som setter stor pris på forseggjorte kort, å store som mulig og med foresggjort skrift. Og parfymen? Jeg vet at hun selv ikke liker slik bilig parfyme.
Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2013 Til AnonymBruker. Jeg føler stadig mer at hun ikke verdsetter meg. Det har ikke noe å gjøre med at jeg skal være bedre enn henne. Det handler bare om at min aller beste venninne ikke bryr seg om å gi ordentlige julegaver. Hun er blitt så sjalu på mine barn at hun gav dem bitter sjokolade fordi hun visste at de ikke kom til å like den. Jeg skjønner at hun er sjalu for hun sa det så mange ganger da hun kjefta på meg i telefonen uten at jeg hadde nevnt det med et ord.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Hvis ho er sjalu på deg så prøver ho nok å såre deg ved å vise deg at du ikke er verdsatt. Dette kan være ubevisst oppførsel. Anonymous poster hash: 7ce1b...df5
Tiini40 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2013 Du er slem og bare ute etter å dømme! Jeg gav gaver med omtanke og begikk den feilen å forvente det samme tilbake. Jeg ville bare at hun skulle gi en eller annen slags forklaring på at hun gir noe som hun VET at barna ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Du er slem og bare ute etter å dømme! Jeg gav gaver med omtanke og begikk den feilen å forvente det samme tilbake. Jeg ville bare at hun skulle gi en eller annen slags forklaring på at hun gir noe som hun VET at barna ikke liker. Du krever ikke noe forklaring på gaver, si takk, ferdig med den saken. Anonymous poster hash: 94ea8...50c 4
Gjest bustyvel Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Litt av en veninne du er! Djiiizez, ikke rart det er krig i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Av og til har man tid, råd og mulighet til å gi gaver med omtanke. Andre ganger så gir man bare for å gi noe fordi man kanskje ikke har hatt tid, råd eller mulighet. I år hadde du tid, råd og mulighet. Problemet ditt er at du forstår ikke at bare fordi du hadde det så betyr ikke det at din venninne hadde det i år. Det går faktisk til og med an å glemme å kjøpe gave og bare raske sammen noe man har fått eller har liggende for å så gi det vekk. Hvem vet, kanskje blir det din tur til å ikke å ha tid, råd eller mulighet ett av årene som kommer? Vil du da i så fall sette pris på at noen kommer og strør salt i såret? Anonymous poster hash: f0c55...a66 7
Gjest Morgun Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Det beste er å ikke ha noen forventninger til gaver overhodet, men å glede seg over de man kan gi selv. 5
MunaMadan Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Siden dere er nære venner og jeg antar dette ikke er første julen dere kjenner hverandre, så gir vel tidligere julegaver en pekepinn på hva slags type gaver hun gir bort? Dere har lagt dere på forskjellig nivå, og ønsker kanskje begge at den andre skal ta hintet? Noen ganger så blir det i overkant mye forventningspress rundt julegavebytting, hvorfor gir dere til både barna og hverandre? Du trenger ikke svare meg på det, jeg bare undrer meg over at to gode venninner som ser hverandre flere ganger i uken, i førjulsstria ikke har kommet innom temaet julegaver og "loddet" forventningene hos hverandre. 3
Tabris Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har funnet ut at mye av problemene og konfliktene som kan komme av julegaver kan løses ved hjelp av ønskelister. Før jul spurte jeg ei venninne om vi skulle kjøper gaver til hverandre. Hun sa at det kunne vi gjerne gjøre, og mitt neste spørsmål var da "Hva ønsker du deg?". Svaret hennes ga med både et pekepinn om hva jeg skulle kjøpe samt hvilket prisnivå det var snakk om. Vi gjør det samme med min side av familien - vi gir hverandre ønskelister, alle mann. Så slipper vi problemet med at noen kjøper mye dyrere enn andre, eller at vi kjøper nips ingen vil ha fordi vi ikke aner hva vi skal kjøpe. 3
Surriball Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Ryddet for personangrep. Stjernesol, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Det virker som om du er misfornøyd med gavene du fikk av din venninne. Det handler ikke om å få men å gi.... Virker som om du forventer det samme tilbake. Syns det du gav var overkill.... det er min mening. Anonymous poster hash: e16ac...902 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå