AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg er en jente på 18 år. I det siste har jeg begynt å vurdere melanotan. Jeg er alltid kritt hvit, uansett hvor lenge jeg tar sol får jeg ikke noe farge. Jeg har i mange år vært fast avhengig av selvbruning, noe som er veldig travelt å påføre hele tiden. I tillegg blir jeg aldri brun når jeg er i syden. I fjor gikk jeg på dobbel dose betakaroten men ble ikke noe brun likevel. Om jeg i det hele tatt får farge så er det rosa. Jeg er lei av dette. Jeg har lest litt om melanotan og sett mange bloggere som bruker det, og jeg vurderer det sterkt. Jeg er veldig skeptisk til slike ting så jeg vet at jeg aldri ville vært noen som overdrev med det, jeg ville tatt så små doser som mulig. Jeg ville heller ikke gått på det lenge, for jeg ser på tcmn sin blogg at hun forsatt etter at hun har sluttet blir fort brun. Og jeg og hun har vel egentlig samme hudtype, lys og fregner (bare jeg ikke har så mye som hun hadde). Så, er det noen her som vil dele sine erfaringer med dette? Hadde satt stor pris på det! Anonymous poster hash: 70309...45e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Er litt brunfarge virkelig verdt det? http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/raadtilforbruker/melanotan/Sider/default.aspx https://www.politi.no/nord_trondelag/aktuelt/nyhetsarkiv/2011_08/Nyhet_10154.xml Du vet ikke hva du sprøyter inn i kroppen din, fordi det ikke er noen kontroll på hva du kjøper på nettet. Du risikerer farlige bivirkninger. Det er ikke testet på mennesker, og man vet ingenting om langtidsvirkninger. Anonymous poster hash: e1963...dd5 2
Rosewood Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Bloggeren Julia Nyland brukte melanotan før, hun fikk en forferdelig brunfarge og fikk pigmentflekker. Søk på Julia Nyland melanotan på google så ser du hun fikk en stor pigmentflekk på låret. 1
Zzyzx Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Hvis du virkelig vil sprøyte inn et syntetisk hormon som er bortimot utestet på mennesker, så for all del. Du vet ikke en gang hva du får når du kjøper det, siden det aldri har vært godkjent for bruk utenfor studier i noe land, noensinne. Ingen kontroll på hva skuddet ditt faktisk inneholder, med andre ord. Enkelte partier har blitt testet, og det ble funnet mikrobiell forurensing av produktet, altså risiko for alvorlige infeksjoner. Fordi det er ingen kontroll med hvordan det produseres. Ingen vet hva langtidsvirkningene av stoffet er, siden det aldri har blitt studert. Medisinske studier har blitt avsluttet fordi bivirkningene ikke var innenfor forsvarlig nivå. Men for all del. Hvis det er SÅ viktig å være brun, så er det jo bare å kjøre på. Vi vet jo alle at disse rosabloggerne er intelligente og oppegående mennesker, så hvis de gjør det så må det jo være greit for alle andre. Og ja, jeg vet hvordan det er å aldri bli brun, jeg har aldri i hele mitt 33 år lange liv vært i nærheten av å være brun, eller i det hele tatt hudfarget, jeg er så hvit at fargen minner om skummet melk. Hele året. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Det er farlig. Bare det å sette en sprøyte på seg selv uten å vite hva man gjør, kan være farlig. Vet du hvordan du skal trekke opp en sprøyte? Fjerne luftbobler? Vite at du ikke setter det i en blodåre? Setter du luft i en åre, kan du dø av det. I tillegg er stoffet du vurderer å injisere i kroppen ikke testet godt nok, så du vet ikke om du feks vil reagere allergisk på det eller om du vil få langtidsvirkninger som er uheldige. Til slutt vet du ikke hva du får fra de du bestiller av på nett. Som regel blander de ut det virkningsfulle stoffet med billigere fyllstoffer for å tjene mer. Jeg vil altså sterkt fraråde deg det. At det har gått bra med andre, betyr ikke at det alltid går bra. Lær deg å leve med at du har en hudtype som ikke blir så brun, eller bruk selvbruningskrem. Anonymous poster hash: 138cd...3e2
Adhara Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Melanotan er ulovlig i Norge, og her på KG følger vi Norges lover. Tråden stenges. Irrlys, mod. 1
Anbefalte innlegg