AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Kompis av mannen har over en tid vært utro mot mange damer. Han har hatt kjæreste en lang tid, men forholdet har vært litt opp og ned siste året. Så har han altså vært utro mot en del som jeg og sambo vet om i alle fall siste året. Dilemmaet er at dama hans ikke vet om dette. Sambo kommer ikke til å si noe. Jeg er i tvil om jeg skal si noe eller ikke til dama hans, som vi på en måte er "vennepar" med. Sambo er god venn med kjæresten hennes, og mener at jeg eller han ikke bør si noe. Samtidig mener jeg at hun bør få vite om det, da jeg i hennes posisjon hadde blitt kjempesur og lei meg. Sambo kommer til å bli sur på meg, om han får vite at jeg har sagt noe til henne. Vet ikke om det i seg selv er "slå opp grunn" for ham, men sambo har betrodd meg om kompisen sine "synder", og stoler egentlig på at jeg ikke vil si noe. Vet at sambos kompis kommer til å "tvinge" utav dama hvem som har fortalt henne. Samtidig har jeg litt troa på at ryktet går, og at hun til slutt vil få vite om det gjennom noen, da det er ett lite tettsted. Ja, what to do? Dilemma om jeg skal fortelle, og få kjæresten kjempesur, eller ikke fortelle å la dama forbli i ett forhold som er basert på en løgn. Anonymous poster hash: 0e761...d6b
Noteknekk Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Dette er rett og slett ikke din sak, spesielt siden du kun vet det fordi kjæresten din har betrodd seg til deg, så jeg syns ikke at du skal si noe. Gjør du det, så er det jo også et veldig tillitsbrudd i forhold til kjæresten din. Kanskje ikke slå opp grunn, men definitivt en ordentlig knekk i forholdet. Så det er jo også noe å vurdere om er verdt det for deg. 2
Gjest Bud Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Var i et 5årig forhold, da det endelig ble slutt kom venner løpende ( i gåseøyne ) for å informere om at hun hadde vært utro flere ganger med flere forskjellige kandidater. Hvorfor har dere ikke fortalt det før..? Jeg følte meg holdt for narr.
Gjest Snuppi Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Var i et 5årig forhold, da det endelig ble slutt kom venner løpende ( i gåseøyne ) for å informere om at hun hadde vært utro flere ganger med flere forskjellige kandidater. Hvorfor har dere ikke fortalt det før..? Jeg følte meg holdt for narr. Samboeren til Ts bør oppfordre kompisen om å fortelle om utroskapen selv! Det er ofte sendebudet som får skylden i slike saker.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Jeg skjønner ikke helt om han vært utro mot flere damer, eller om han har vært utro flere ganger mot denne samme damen? Hvis han er notorisk utro mot henne synes jeg hun burde få vite om det så hun kan finne seg noen bedre... I denne situasjonen kan det være dumt om du bare går og sier det til henne..kanskje du kan forsøke å gjøre det på en annen måte? Forsøke å sende henne en anonym melding med et tips om å passe litt på eller noe...? Vanskelig situasjon, skjønner at du kvier deg for å bryte tilliten til samboeren din...samtidig er det jo ganske dritt at han synes det er greit at kompisen er utro mot en person dere tydligvis kjenner litt og møter innimellom, hvorfor synes ikke han det er dårlig gjort og slemt? Jeg tror faktisk ikke kompisene til kjæresten min hadde synes det var ok om de fikk vite at han var gjentatt utro mot meg, slik jeg kjenner deres syn på utroskap.. Så, prat mer med kjæresten din og få ham til å forstå at det ikke er noe god ide å gå rundt å holde på kompisens hemmeligheter om utroskap, og vurder å finne en måte å anonymt tipse damen på.. det er mitt råd. Anonymous poster hash: 04c40...92e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Jeg synes du skal fortelle typen din at han må slutte å betro seg til deg, fordi du sliter med å holde munn. Anonymous poster hash: 40a2d...991
smalls Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Jeg hadde blitt kjempe glad om noen sa til meg om at samboeren min var utro. Men jeg synes ikke du skal si noe. Jeg synes han selv burde si det. Kanskje kjæresten din kan snakke med han?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Jeg synes også at han selv burde si det, men det kommer han aldri til å gjøre. Han har vært utro med opptil 5 ulike damer, som vi vet om. Noen av de har jeg funnet ut av, mens noen har samboeren min funnet ut av. Lite sted. Mange andre som også vet. Anonymous poster hash: 0e761...d6b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Hvis du har litt medlidenhet og sympati så sier du ifra til henne. Anonymous poster hash: 6bb6a...bec 1
Dunkel Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Selvfølgelig skal du si noe! Det kan for all del være hun aldri finner ut av det, dersom ikke du sier noe. Det er bedre at hun får vite det nå, enn at hun får vite det om 10 år når de kanskje er gift og har barn... 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Jeg kan forstå problemstillingen. Men når det sies at dette ikke er "din sak" eller deres "problem", er dette tull og tøys. Tidlig lærte vi at å stå å se på urett er det samme som å delta selv. Ikke at jeg vil dramatisere det helt dit, men, bare husk på at idioten som har gjort dette i offentlighet har ansvaret for sin egen ugjærning selv, og hvis han vet at andre vet det han har gjort; bør han fortelle det selv. Av en eller annen grunn tror ofte dårlige relasjoner at de aldri trenger å ha ansvar for alle sine "up and downs" selv, og at mennesker rundt skal bli upåvirket. Sånn er det ikke. Mennesker rundt oss påvirker oss, så problemstillingen blir ikke bare "hans" eller "deres". Ts, hva hadde du hatt lyst til at jeg skulle gjøre, om dette var deg? Jeg vet i hvert fall at jeg hadde fortalt det. Det er mitt problem, når jeg må gå rundt og holde slikt hemmelig for noen. Det er å gå bak noens rygg, det også! I tillegg ville jeg ikke "føle meg fortjent" til å få hemmelighetene og tilliten til å bære urettferdige og hensynsløse ting en annen person gjør bak ryggen til dama/typen. Anonymous poster hash: a4dd8...b98
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Jeg er i samme situasjon . Jeg kjenner flere av kompisene til samboeren min som er utro, men jeg klarer ikke å si noen ting . Først å fremst kjenner jeg dem ikke godt nok til å si noe . Har heller ikke noe spesielle forhold med kompisene hans annet enn at vi treffes iblant eller de kommer på besøk for å se kamp etc . Og samboeren min har jo betrodd seg til meg, og føler det blir feil av meg å si noe til noen jeg egentlig ikke kjenner så godt . Pluss at dette ble sagt til meg selv om han ikke skulle fortelle det videre . Jeg forstår TS, men jeg kan ikke gi noen råd i og med at jeg selv ikke klarer å gjøre noe med dette . Anonymous poster hash: 1bb0a...9c3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Om noen hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg vært evig takknemlig. Hadde aldri sagt navnet på personen om ønsket var anonymitet. Hadde til og med gått med på å finne en måte jeg kunne ha funnet ut av det på en annen måte. Anonymous poster hash: a4dd8...b98 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Samtidig så er det så dumt at andre sier "si det". Det er ikke så enkelt. Jeg å samboer har et godt forhold, og jeg vil ikke risikere noen ting . Eller få alle blikkene på meg senere om det skal ha kommet frem at det var jeg som sa noe . Det er faktisk ikke så enkelt som alle skal ha det til . Jeg har tenkt på dette flere ganger, men jeg klarer dessverre ikke å nevne noe . Anonymous poster hash: 1bb0a...9c3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Hvis du har litt medlidenhet og sympati så sier du ifra til henne. Anonymous poster hash: 6bb6a...bec Helt enig! Jeg er selv i en situasjon hvor min mann nok er utro rundt om i denne byen med flere damer, og det ville jeg satt svært stor pris på å få vite fordi det ville gjort det mye enklere for meg å ta et endelig brudd med han. Slik det er nå sitter jeg alene med alle mine mistanker fordi ingen tør si noe til meg til tross for at de vet at vi faktisk har vært mye opp og ned det siste året. Anonymous poster hash: d6c46...fe3 2
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Hvis kjæresten min hadde vært utro mot meg, ville jeg -virkelig- hatt lyst til å vite det. Uansett hvor mye det hadde såret. 2
Hulderen Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Problemet her er todelt. Det ene er om TS skl si noe til hun som blir bedratt. Det kan det være mange meninger om. Hadde dette vært den eneste problemstillingen, ville jeg anbefalt TS å fortelle hva hun vet. Det andre er at samboeren har fortalt om sin venn i all fortrolighet og bedt henne om å ikke gå videre med det. Det skal veldig mye til før man bryter lojaliteten til sin samboer. TS kan oppfordre samboeren til å varsle den bedratte, men hun må samtidig si fra at hun ikke går videre med det samboeren har fortalt. I denne saken er forholdet mellom TS og hennes samboerer viktigere enn å informere den bedratte. Vi har mest ansvar overfor de som står oss nærmest.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Kan du ikke få sendt en anonym mail til denne dama uten å utlevere deg eller sambo? Anonymous poster hash: d6c46...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå