Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal uttrykke meg, men jeg/vi ønsker barn - men vi er ikke "desperate" om dere skjønner. Vi er mer "det som skjer det skjer", og har ikke noe imot å få en liten baby. Usikker på om jeg forklarte meg rett her nå...

Uansett. Siden særlig jeg, aldri har tenkt så mye på å få barn,i tillegg til at jeg fikk beskjed av legene da jeg var 19 at jeg ville få STORE problemer med å bli gravid pga pcos, så har jeg lagt det på hyllen.

Nå er jeg 35 år og har vært gift i snart 2 år med "verdens beste mann" :rodmer: .

Han vet selvfølgelig om min pco diagnose, og ingen av oss har barn fra før. Vi har i ca 3 år har ubeskyttet sex. Ikke for å aktivt prøve å bli gravide, men som sagt har vi ikke hatt noe i mot det. Litt avslappet forhold til dette + at jeg ville slutte på pillen.

Vi mener begge vi kan få et fullverdig og fint liv uten barn, men jeg må også si at jeg stusser litt. Jeg var nemlig hos gynekolog for ca 1,5 år siden og tok ultralyd undersøkelse. Status var da at jeg ikke hadde en eneste cyste og jeg har hatt veldig regulær mens de siste årene (ca 5 -6 år). Hun mente jeg fint kunne bli gravid.

Jeg er altså 35 år. Han er 39 år og ikke sjekket seg medisinsk, men i hans forrige forhold ble samboeren gravid 2 ganger (og tok abort - lang historie, men det var ikke etter hans ønske).

Fastlegen min mener at "plutselig så sitter det", men jeg begynner å lure på om jeg allikevel ikke kan bli gravid?

Noen som har erfaringer med dette? Er det kanskje alderen vår?

Nå er jeg/vi litt der at dersom vi ikke blir gravide så bør han sterelisere seg, for vi ønsker ikke å få barn så altfor "gamle".

Noen tanker og erfaringer?

Anonymous poster hash: 27b0d...cb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er at du kjøper deg noen EL tester, eller en fertilitetsmonitor så du finner ut om/når du har egeløsning, og deretter prøver å ha sex i de mest fruktbare periodene dine. Lykke til! :)

• Liker 2
Skrevet

Nå har ikke jeg noen diagnose, men jeg hoppet av i svingen og brukte mindre lure prevensjonsmetoder i 6 år med mannen uten å bli gravid en eneste gang, mens planlagte forsøk med beregnet EL osv tok rett under 1 år.

Så jeg må som den over anbefale at dere prøver mer "treffsikkert" i en lengre periode.

Jeg valgte å la være å teste en haug, men vi bare visste i bakhodet at "denne perioden har jeg EL" og hadde sex som vanlig.

På den måten ble ikke prøvingen så tung, og vi hadde også satt oss en plan for "hva hvis det ikke fungerer - hvor lenge skal vi prøve, skal vi forsøke alternativer" osv.

Da har man en plan som man følger, med den innstilling at dette også går fint dersom det ikke klaffer.

Jeg ville fått testet ham med en gang, forøvrig - for å ikke bruke ett år unødig om han har fått større utfordringer enn før. Dere har jo hatt ubeskyttet sex lenge, og dere bør da ha krav på henvisning for å teste ham.

Anonymous poster hash: f8664...aa3
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp el-test, og ha sex annen hver dag så skal du se at det klaffer :eeeh:

Skrevet

Og etter han er ferdig, hold rompa i været i 5 min :-)

Anonymous poster hash: 24a24...94e

Skrevet

Etter tre år med ubeskyttet sex behøver dere hjelp for å få det til. Ingen tips, triks eller tester vil hjelpe dere. Be legen om henvisning til utredning, med din alder vil dere bli prioritert i køen.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal uttrykke meg, men jeg/vi ønsker barn - men vi er ikke "desperate" om dere skjønner. Vi er mer "det som skjer det skjer", og har ikke noe imot å få en liten baby. Usikker på om jeg forklarte meg rett her nå...

Uansett. Siden særlig jeg, aldri har tenkt så mye på å få barn,i tillegg til at jeg fikk beskjed av legene da jeg var 19 at jeg ville få STORE problemer med å bli gravid pga pcos, så har jeg lagt det på hyllen.

Nå er jeg 35 år og har vært gift i snart 2 år med "verdens beste mann" :rodmer: .

Han vet selvfølgelig om min pco diagnose, og ingen av oss har barn fra før. Vi har i ca 3 år har ubeskyttet sex. Ikke for å aktivt prøve å bli gravide, men som sagt har vi ikke hatt noe i mot det. Litt avslappet forhold til dette + at jeg ville slutte på pillen.

Vi mener begge vi kan få et fullverdig og fint liv uten barn, men jeg må også si at jeg stusser litt. Jeg var nemlig hos gynekolog for ca 1,5 år siden og tok ultralyd undersøkelse. Status var da at jeg ikke hadde en eneste cyste og jeg har hatt veldig regulær mens de siste årene (ca 5 -6 år). Hun mente jeg fint kunne bli gravid.

Jeg er altså 35 år. Han er 39 år og ikke sjekket seg medisinsk, men i hans forrige forhold ble samboeren gravid 2 ganger (og tok abort - lang historie, men det var ikke etter hans ønske).

Fastlegen min mener at "plutselig så sitter det", men jeg begynner å lure på om jeg allikevel ikke kan bli gravid?

Noen som har erfaringer med dette? Er det kanskje alderen vår?

Nå er jeg/vi litt der at dersom vi ikke blir gravide så bør han sterelisere seg, for vi ønsker ikke å få barn så altfor "gamle".

Noen tanker og erfaringer?

Brukte dere hoppe av i svingen metoden eller gjennomførte dere fult ut i 3 år uten at du ble gravid?

Anonymous poster hash: 6e8ba...24a

Skrevet

Brukte dere hoppe av i svingen metoden eller gjennomførte dere fult ut i 3 år uten at du ble gravid?

Anonymous poster hash: 6e8ba...24a

Neida. Aldri hoppet av i noen sving. Da hadde vi jo heller brukt prevensjon.

Skrevet

Og etter han er ferdig, hold rompa i været i 5 min :-)

Anonymous poster hash: 24a24...94e

Wow, finnes det fortsatt noen som tror på sånt?

Anonymous poster hash: 5bdad...e93

• Liker 2
Skrevet

Wow, finnes det fortsatt noen som tror på sånt?

Anonymous poster hash: 5bdad...e93

Satt akkurat og tenkte det samme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...