AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har gått til psykiater nå, og etter å ha pratet med meg noen ganger, sa han i timen rett før jul at jeg prøvde å være finere enn jeg er, også så han på meg og smilte og smålo litt .. Jeg skjønte ikke hva han mente? Ja, jeg kommer fra (øvre?)arbeiderklassen, men foreldrene mine har alltid hatt god råd og vært flink med penger. Jeg vokste opp i et hus og vi dro alltid på ferie når det var ferie, om det var på fjellet, havet eller til utlandet. I tenårene hadde jeg alltid de klærne jeg ville, og var med på det jeg ville, men det ar jo begrensinger - for vi kunne jo ikke sløse. Idag er jeg voksen, 30 år, og har slitt mye i 20-årene før jeg endte opp hos denne psykiateren for å få hjelp. Han mener tydeligvis at jeg prøver å være finere enn jeg er? Jeg har god holdning og prater dannet - noe jeg alltid har vært vant til, og vennene mine er likedan. Jeg har ingen behov for å vise at jeg er "rik", noe jeg ikke er da jeg går på AAP, men jeg har jo fine klær som jeg liker. Har en klassisk stil og en sporty stil. Jeg går jo ikke rundt i grilldress ... Jeg vet jeg ikke er så veldig pen. Har et mindre pent ansikt ... er vel litt uheldig med ansiktsformen og alt som er plassert i ansiktet. Kan det være det han mente? Anonymous poster hash: 30603...61c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Spør han. Anonymous poster hash: 339d1...e88 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Haha, for en tulling, han må jo vite at man ikke sier dette til en jente. Anonymous poster hash: 55f41...601 7
Thumbeline Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Upassende av en psykiater å komme med slike uttalelser.. 26
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Spør han. Anonymous poster hash: 339d1...e88 Ja, men skal ikke dit igjen før om ca.2 uker, så ville bare lufte tanken litt her. Syns det var veldig rart av han å si det, og følte han mente jeg burde gå i styggere klær og ha null ambisjoner og ikke prøve å ha hodet over vann. Anonymous poster hash: 30603...61c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 var litt av en psykiater du har må jeg si. ufint rett og slett. om du er komfortabel med deg selv å hva du går med så kan ikke han bare komme å si at "nei, det er ikek fint kjøp noe mindre jålete" hva veit vel han? Anonymous poster hash: fb3e9...31b 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Men i hvilken sammenheng sa han dette? Anonymous poster hash: 06d89...bd0 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Psykiateren fin trenger psykolog selv. Vet han ikke sånn sier man ikke til noen også sier han det til pasienten sin. Spør han hvorfor han sa det. Jeg hadde byttet psykiater for kjemien må passe mellom pasienten og pdykologen for at behandlingen skal virke.Det er ihvertfall min mening.Anonymous poster hash: f038e...301 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 var litt av en psykiater du har må jeg si. ufint rett og slett. om du er komfortabel med deg selv å hva du går med så kan ikke han bare komme å si at "nei, det er ikek fint kjøp noe mindre jålete" hva veit vel han? Anonymous poster hash: fb3e9...31b Ja til deg og alle andre. Det var ufint av han. Jeg skjønner ikke hvorfor han sa det i det hele tatt? Alle prøver jo å beskytte seg selv og å sette grenser. Man har god holdning og prøver å se bra ut og tar på seg klær som man liker og føler seg komfortabel i. Det er da mange som ikke har så mye penger som pynter seg og kler seg i fine klær? De fremstår som rikere, ja, men det er vel en forsvarsmekanisme. Jeg tok dette veldig innover meg, og føler at jeg ikke har lov til å pynte meg eller å kle meg fint eller å ta vare på meg selv ... Jeg må bare ta på meg stygge slitte klær og loffe rundt og se helt forjævlig ut... Anonymous poster hash: 30603...61c 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Jeg tror han mente du hadde ovenfra og ned holdninger. Anonymous poster hash: 4e3fb...111 18
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Men i hvilken sammenheng sa han dette? Anonymous poster hash: 06d89...bd0 Nei, han mente jeg hadde en personlighetsforstyrrelse, og fortalte litt hva det var og at de ofte prøvde å være finere enn de var - også så han på meg og smilte og smålo litt. Anonymous poster hash: 30603...61c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 du har din fulle rett til å bruke hva du vil, gå som du vil å gjøre AKKURAT det du vil med deg selv. MEN har du tenkt over at han kanskje mener at du ser ned på andre som kanskje har mindre fine klær osv? Anonymous poster hash: fb3e9...31b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Jeg tror han mente du hadde ovenfra og ned holdninger. Anonymous poster hash: 4e3fb...111 Åja, men det har jeg ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 30603...61c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 du har din fulle rett til å bruke hva du vil, gå som du vil å gjøre AKKURAT det du vil med deg selv. MEN har du tenkt over at han kanskje mener at du ser ned på andre som kanskje har mindre fine klær osv? Anonymous poster hash: fb3e9...31b Nei, han mente ikke det. Og jeg ser ikke ned på andre i det hele tatt. Det er heller andre som ser ned på meg... Anonymous poster hash: 30603...61c
Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Helt umiddelbart tenker jeg at han overhodet ikke tenkte hverken på klærne dine eller på hvordan du ser ut. Kan han ha tenkt på hvordan samtalen dere imellom forløp før timen var over? 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Nei, han mente ikke det. Og jeg ser ikke ned på andre i det hele tatt. Det er heller andre som ser ned på meg... Anonymous poster hash: 30603...61c kan det være da at du prøver å pynte deg ekstra for å få en slags godkjennelse fra de som er (unskyld) mer velstående? Anonymous poster hash: fb3e9...31b 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Utdrag beskrivelsen din skjønner jeg hva han kan ha ment, men latteren og smilet etterpå høres upassende ut. Jeg er sosiolog selv og har studert smak, og mange prøver virkelig å være finere uten at de merker det selv. Det handler kanskje om at du fremstår noe uekte? Jeg synes du skal spørre han om å utdype. Det er jo ikke noe poeng i å bringe opp sånt med mindre det er viktig for at du skal bli bedre.Anonymous poster hash: 39f93...0d5 2
Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har gått til psykiater nå, og etter å ha pratet med meg noen ganger, sa han i timen rett før jul at jeg prøvde å være finere enn jeg er, også så han på meg og smilte og smålo litt .. ........ Anonymous poster hash: 30603...61c Nei, han mente jeg hadde en personlighetsforstyrrelse, og fortalte litt hva det var og at de ofte prøvde å være finere enn de var - også så han på meg og smilte og smålo litt. Anonymous poster hash: 30603...61c Når jeg ser det du sier her i sammenheng så tror jeg du trekker konklusjoner nesten ut av tynn luft. Ofte betyr ikke at du er. 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 kan det være da at du prøver å pynte deg ekstra for å få en slags godkjennelse fra de som er (unskyld) mer velstående? Anonymous poster hash: fb3e9...31b Jeg pynter meg egentlig ikke så mye ... men jeg har min stil. Jeg har en klassisk/sporty stil som kler meg godt og som jeg trives med. Har alltid hatt denne stilen siden tenårene. Jeg er ikke interessert i å innynde meg hos de velstående, eller hos noen andre for den sagts skyld. For meg er det viktig å være men mennesker der kjemien stemmer. Anonymous poster hash: 30603...61c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå