AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 hei mann 36, 2 barn. Forholdet til kona har vært dårlig lenge. Jeg regnet med at jeg skulle klare å ri dette av. Men, plutselig de siste 2 månedene har jeg endret meg. For å forklare først da, det har vært ganske dødt med kona de siste årene. Sex og intimitet er ganske fraværende - hun er blitt god på å avvise, jeg blitt god på å ta dette. Ga vel opp for ett år siden. Gjør det veldig godt karrieremessig så fokuserte på dette og ungene. Trodde jeg ville fikse 10 år til - kona og jeg er tross alt veldig gode venner og vi får det på hjemmebane til å funke. Kjenner på meg at dette kan bli litt langt så de av dere som gidder å lese videre, takk takk :-) Møtte en 9 år yngre dame, ikke gjort noe galt. klarte å fortrenge henne ganske raskt men etterdønningene sitter fortsatt godt i. Det er jo så mange flotte mennesker der ute... Kanskje også endret meg noe ovenfor andre mennesker den siste tiden. Har vel blitt mer åpen, bestemte meg for å ikke være så igjen-kneppet. Ble sjekket opp av en 8 år yngre dame på julebordet. Sa nei til hotellrommet (angrer egentlig litt på det). Nesten en enkel utvei... Har jeg en eller annen midlivskrise? Eller er det problemene hjemme som påvirker meg. Vil jeg skilles for kona og vi har hatt problemer (lenge) eller vil jeg skilles for å være fri og frank og oppleve livet igjen. Synspunkter verdsettes :-) For å unngå alle kommentarer med par terapeut og slikt. Snakket med kona - forklart henne at sånn som det er nå så orker ikke jeg noe mer. Det som plager meg litt er hvordan kan hun være glad i meg etter så mange år med dårlige greier. Hun hevder hun er, dette er forbi min fatteevne. Jeg vet ikke om jeg elsker henne på samme måte lenger. Min kone er litt redd for endringer, min teori er at jeg er en trygghet. Veldig skjev økonomi, når jeg så at jeg vurderte å gå ut av ekteskapet, var hennes svar - hvor skal hun bo. Forklarte henne at det også var i min interesse at bosted ble bra for henne pga ungene. Jeg vil beholde huset i tilfellet så barna ikke mister alt - sa til henne at jeg kunne bidra med 1 mill i EK så hun kunne finansiere ett bra sted. Hun vil fortsatt ikke miste megsier hun. Neste spørsmål da; kan noen hjelpe meg å sette litt lys på dette, tilbyr henne alle veier ut men hun vil fortsatt ikke...Hun sier hun elsker meg - så lenge jeg ikke forstår dette med tanke på historien frykter jeg at jeg velger å ty til min teori (trygghet). Og det er ikke godt nok for meg. Noen synspunkter rundt dette. mvh ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 ts igjen.beklager skrivefeil. håper det er forståelig - når jeg leste det igjen er jeg ikke helt sikker :-) Anonymous poster hash: fabf1...2b0
Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Helt umiddelbart, og siden du tross alt er den som virkelig burde kjenne henne, så tror jeg du er på rett spor når du sier 'tryggheten'. Såpass lenge som dere også har vært gift så er det kanskje noe med at alt det vante, det stabile, det forutsigbare, virker veldig skremmende å se en ende på. Enkelte ganger er det bare slik at det eneste som nytter for å få et annet menneske til å åpne øynene og reagere er å være krystallklar. Hun sier hun elsker deg, men avviser deg konsekvent... Har du spurt henne hva hun virkelig mener når hun sier at hun elsker deg? - og ikke latt deg avspise med noe slikt som 'det vet du da... jeg elsker deg' 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 (endret) det kan jo faktisk hende hun elsker deg, tross alt dere har vært igjennom. jeg tenker jo med en gang par terapi, for at dere skal kunne sette ord på følelsene deres litt bedre, uten at jeg skal si noe om kommunikasjonen dere imellom da du sier dere har snakket om dette. jeg kan dog ikke se hvorfor hun vil orker å være i et ekteskap hvor dere er mer som venner som sover i samme seng? så klart hun er redd for å miste alt, hun har vært vandt til å ha noen ved sin side, å kanskje hun er av de som faktisk mener "til døden skiller dere ad" uten å tenke på at man faktisk kan få et annet og bedre liv om forholdet ikke kommer til å bli det samme men tror på deg når du sier at det har noe mer tryggheten å gjøre. hun er jo vandt til å vite hva som skjer, å det er skittskummelt å gi opp sånne ting edit: skrivefeil Endret 27. desember 2013 av HappyWaffle
Kvinnefra1980 Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 (endret) jepp, tryggheten... si til henne at om hun ikke gir deg det du trenger så må du lete på si.... for dessverre i en alder av 36 så er du i din beste alder sexuellmessig og trenger virkelig den biten.. også nærhet og alt intimitet medfører. hva ville hun synes om det ? jeg mener opprikitg at når man ikke får det man trenger i ekteskapet så burde man få lov å få det utenfra. ( jeg mener vanlige ting ikke bdsm o.l.) for hun har nemlig ingen rett til å nekte deg et godt sexliv ( jeg er rimelig sikker på at mye av din frustrasjon kommer av utilfredhet over lengre tid ) Endret 27. desember 2013 av Kvinnefra1980 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 ts igjen. Takk for gode innspill. Jeg fikser mer eller mindre alt hjemme. Ikke en regning i hennes navn. Har snakket med henne om dette - mange ganger da. Hun gir så lite tilbake. Hun elsker meg punktum. Hvorfor vil hun ikke at jeg skal ta på henne da - ikke noe svar, hun gråter bare. Dette plager meg, mener jeg er for ung til å gå gjennom livet uten å føle meg begjært (som de to andre har fått meg til å føle). Veldig avvikende oppførsel for meg. Alltid vært veldig kontrollert men ikke i det siste da. Derfor lurer jeg på om dette er en eller annen form for midtlivskrise. Skal ut på byen med en single kompis imorgen. Det kan bli spennende da da :-) Første gang jeg har løyet for henne, hun og ungene er borte, sa jeg måtte på jobb for å komme meg bort (30 mil går jo fort å kjøre) mvh ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Er det du som startet tråden - "hard mann gått soft - trenger råd"? Anonymous poster hash: ed02c...300
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Tror kanskje hun elsker deg og er trygg med å ha deg, men at hun ikke tenner på deg seksuelt lenger. Anonymous poster hash: c51b0...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 nei Anonymous poster hash: fabf1...2b0
Dunkel Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Får virkelig ikke håpe du har planer om å finne på noe tull når du går ut med han kompisen din i morgen. Prøv å komme til bunns i problemene angående hvorfor din kone ikke vil ha sex og alt det der, og prøv å fiks de i stedet for å finne deg yngre jenter fordi det virker "spennende" Klarer dere å fikse opp i problemene vil nok forholdet bli kjempesterkt, og du vil være takknemmelig for at du ikke bare dro din vei 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Med barn i bildet så er jeg av den oppfatning av at man bør prøve, det hadde vært noe annet om dere ikke hadde dette. Men ellers tenker jeg at du bør lese innlegget ditt en gang til... Du ser ut til å bli av pliktfølelse og dårlig samvittighet, er innerst inne ulykkelig og lengter etter noe mer som du ikke vil få der du er nå. Du har prøvd å "kjøpe deg ut" og ser etter noe som kan være en "utvei". For din egen del tenker jeg at det er bra at du åpner deg opp for livet slik du beskriver at du føler at du er i ferd med å gjøre, for livet er for kort til å leve i vakuum. Og du har egentlig svaret ditt selv. Anonymous poster hash: 03b49...821 1
Kvinnefra1980 Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 vet ikke om dette er riktig veien å gå.. å begynne med løgn og bedrag , selv om jeg forstår behovet for spenning og å føle seg attraktiv.. ... Er du sikker på at hun ikke får dekt behovet sitt hos andre ? Vanskelig å tru at en kvinne i 30 årene ( som hun må nesten være ) som er frisk og sikkert ikke dritstygg vil si seg ferdig med sexlivet. De fleste kvinnene trenger jo kos og intimitet og bekreftelse ganske mye ... 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 nei Anonymous poster hash: fabf1...2b0 nei hva? Anonymous poster hash: c51b0...4d2
Kvinnefra1980 Skrevet 27. desember 2013 #14 Skrevet 27. desember 2013 Husk på om du bedrar henne.. imorgen eller en annen gang... og dere blir skilt og hun finner det ut, så blir det et underlig styr .. også med tanke på om barnefordeling, hun muligens nekter deg å se dem fordi hun blir bitter pga utroskapet... så lenge du er ikke utro og lyver så blir skillsmisse en ganske glatt greie der du kan se deg i speilet, hun og barna i øynene med rak rygg og verdighet 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 nei startet ikke noen annen tråd da ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Husk på om du bedrar henne.. imorgen eller en annen gang... og dere blir skilt og hun finner det ut, så blir det et underlig styr .. også med tanke på om barnefordeling, hun muligens nekter deg å se dem fordi hun blir bitter pga utroskapet... så lenge du er ikke utro og lyver så blir skillsmisse en ganske glatt greie der du kan se deg i speilet, hun og barna i øynene med rak rygg og verdighet takk for svar. Hun vil ikke ut. Hun vil ikke bruke barna. Når jeg sier det er det vel mer desperasjon - forstår alt du sier mvh ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 nei startet ikke noen annen tråd da ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0 Nei?? Deler av innleggene og historiene er jo helt like: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=798083 Anonymous poster hash: ed02c...300
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 vet ikke om dette er riktig veien å gå.. å begynne med løgn og bedrag , selv om jeg forstår behovet for spenning og å føle seg attraktiv.. ... Er du sikker på at hun ikke får dekt behovet sitt hos andre ? Vanskelig å tru at en kvinne i 30 årene ( som hun må nesten være ) som er frisk og sikkert ikke dritstygg vil si seg ferdig med sexlivet. De fleste kvinnene trenger jo kos og intimitet og bekreftelse ganske mye ... Hei. aktiv idag da :-). Hun har vært syk i noen år. Bra nå men alltid sliten. Sier hun bare har bortprioritert meg. De siste 10 årene har jeg stått på. Perioder vært litt på felgen, sovnet på østre aker å sånn i bilen. Hun mener jeg ikke gjør nok - samtidig sier hun at hun ikke kan forvente mer av meg. Dagen starter 6 og slutter 10/11 på kvelden, mmm livet er deilig. egentlig en avsporing dette da. men samme :-) mvh ts Anonymous poster hash: fabf1...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Nei?? Deler av innleggene og historiene er jo helt like: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=798083 Anonymous poster hash: ed02c...300 Nå ja. hatt en bra ba barndom jeg da. sorry men ikke meg da :-) Anonymous poster hash: fabf1...2b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #20 Skrevet 27. desember 2013 Alle fortjener kos. Et ekteskap uten kos er ikke et egentlig ekteskap, det er bare et vennskap. Så når hun nekter å gi deg kos, selv etter at du har tatt det opp med henne, syns jeg det er helt greit at du ønsker å skille deg. Men best å skille seg først, og så heller kose med andre etterpå. Send meg en PM når du har skilt deg da Takk da. vet ikke hvordan jeg sender en pm da :-). Nå legger jeg meg - på jobb imorgen Anonymous poster hash: fabf1...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå