Gå til innhold

Anbefalte innlegg

(Det var jeg som skrev om det rosa skjerfet):

For min del handler det ikke om å være misfornøyd med gaven, men det irriterer meg grenseløst at folk som knapt kjenner hverandre absolutt SKAL gi gave. Da må det jo gå som det går, og man sender hverandre masse trams og dritt ingen har behov for.

Kan vi ikke heller sende hverandre noen ord på et kort og avtale å heller bruke mer tid sammen i året som kommer? Det er jo mye mer verdifullt.

Anonymous poster hash: bedbc...bf7
  • Liker 5

Fortsetter under...

Ungene har fått klær med helt feil størrelse hos tante/onkel. Klærne er kjøpt på Wow. Byttemerke henger på begge klærne med byttefrist til 31.12, men det blir jo umulig å bytte når vi ikke har kjeden her vi bor. Heller ikke de bor i byen der klærne er kjøpt. Idiotisk, især når det er xx antall klesbutikker/-kjeder her i hjembyen de kunne ha handlet i.

Anonymous poster hash: d41d6...3b7

Jeg har sluttet å få julegaver som er total-bom da jeg begynte med praksisen om å lage en unik ønskeliste til alle jeg vet jeg pleier å utveksle gaver med, og der setter jeg gaver i ulike prisklasser. Ofte havner det mye forbruks-varer på dem for jeg føler jeg har det jeg trenger, og ting jeg mangler er ting jeg ikke har plass til i min 33kvm store leilighet:P

Men før jeg startet med den praksisen så har jeg jo selvsagt fått noen bommerter sånn i løpet av åra da;

-Et budda hode (hæ?)

-En sånn kake-transportør(jeg kan ikke bake, og mulig jeg får bruk for den, om 10-15 år, men hvor skal jeg gjøre av den i mens??)

-Jule middagsservise. (Igjen, jeg har ikke plass, og jeg feirer jul hos mine foreldre...)

-Sokker som var 6 nummer for store(alså, jeg blir veldig glad for sokker da jeg sliter dem ut fort, men jeg har størrelse 35 så sånne one size sokker som i praksis er størrelse 41 er bare å glemme. De gikk til fretex gitt.)

-Nips, telysholdere, tullekopper, lykter og ræl.

-Div. kjøkkenutstyr som ikke er skrikende nødvendighet(blender, brødrister, stavmixer, strykejern osv.). Igjen; jeg har ikke plass! Jeg er STUDENT!

-Et sånn 3-etasjer serveringsfat for småkaker (...!)

osv...

Anonymous poster hash: af24a...234

Det 3-etasjes serveringsfatet kan du f eks bruke i et hjørnet på vasken/disken på badet. HVIS du har stor nok disk da. Da kan du ha f eks såper, kremer, sminke og hårduppeditter på den. Veldig plassbesparende. :gullengel:

• Liker 11

Annonse

Hvordan kan dere klage over noe dere har FÅTT gratis av noen som prøver å glede dere? Æsj

Hvis de som har gitt gaven oppriktig forsøker å glede meg, så blir jeg glad. F.eks fikk jeg en gang en stygg pynteting formet som en gås av min nevø. Han hadde egentlig tenkt å kjøpe en pyntehund siden han vet jeg liker så godt hunder, men valgte feil. Jeg hadde den faktisk fremme i et par år selv om pyntegåsa i seg selv var stygg som høgg - fordi det var en oppriktig tanke bak fra min nevø.

Men når min svigerinne hvert år gir oss noe tilfeldig pynteting som vi ikke liker, ikke har ønsket oss og ikke har behov for, så er det lov å bli litt oppgitt. Og, ja, jeg vet det ikke er noen større tanke bak, for samme pynteting ble gitt til hennes andre bror også.

• Liker 6

Jeg fikk en pocketbok av min mor. Flott gave siden jeg elsker å lese, men fordi jeg fikk den samme boka for bare et halvt år siden i bursdagsgave, ble det litt spesielt.

Hun er hverken gammel eller dement, så det ble bare ytterligere et bevis på manglende interesse. :(

• Liker 5

Jeg skal ikke klage, men bare lurer på hva jeg skal bruke lavendelsaltet til, som jeg fikk? :fnise:

Vilt og fisk istedet for vanlig salt. :) I kaker også. Brukbart til mye selv om det høres litt rart ut.

Anonymous poster hash: 8f6bd...f28

Vilt og fisk istedet for vanlig salt. :) I kaker også. Brukbart til mye selv om det høres litt rart ut.

Anonymous poster hash: 8f6bd...f28

Ok, takk for tipset. Det er nok bare jeg som er på upløyd mark og ikke har prøvd det før. Ellers var jeg på nippet til å helle det i badevannet. ;)

• Liker 3

Er ganske fornøyd med egne gaver, men sønnen min på tre år fikk en strømpebukse fra Europris i str 7-8 år fra stesøsteren min. Datteren hennes fikk en fin genser og lue fra H&M fra oss.

Vi har i alle år fått drit fra Europris fra dem (nissesetetrekk, fake ricekopper til ti kroner, duker, laken, pynteting og handduker i en totalt annen stil enn vi har), mens vi har gitt fine, gjennomtenkte ting som de bruker så de må jo ha blitt fornøyd. Litt lei...

Anonymous poster hash: 28d73...982

• Liker 1

Noen telys-lykt-greier med hvite "hekleblonder" og hvit pels&fjær dekor. En venninne har visstnok laget dem selv. Sikkert fine - hvis man liker den type ting. De passer definitivt ikke inn i min stue. Aner ikke hva jeg skal gjøre med dem. Kjellerboden, sannsynligvis.

Anonymous poster hash: 968ec...c9f

Annonse

Har aldri fått noen for jævlig julegave. Det har hendt jeg har blitt litt skuffet fordi jeg ikke har fått ny mobil eller ny pc, men det har jeg aldri forventet å få heller. Men å ta til takke med sjokolade når jeg egentlig må gå ned i vekt, synes det er søtt.

Er man student vet vel de som gir gaver at man har en bod man kan oppbevare sakene i, tror det er litt sånn brudekiste-greie.

Men sikkert godt ment.

Annonse

Twist, twist som er tatt ut av sin opprinnelige pose for så å bli delt inn i grupper på 5-10 og pakket inn i gjennomsiktige plastposer og forseglet med et grelt pakkebånd.

Twistpose.

Et sokkepar med et par twist oppi, da vedkommende sokkebortgiver i siste liten fikk dårlig samvittighet for å ha gitt bort et sokkepar til 15,-

Stearinlys, hva faen skal jeg med stearinlys?!

Vil jeg ha stearinlys så kjøper stearinlys selv mtp størrelse, lukt, utforming og farge!

Dassrullnisser...

Tante har lært seg hvordan symaskinen fungerer, så i år fikk vi ... en sydd ting... Den var nesten rund... Og blå...

Anonymous poster hash: 5cf61...41f
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...