Gå til innhold

Slumområder i Stockholm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ok!

Hva mener du egentlig med Ok! ?

Som i..OK! dette var nyttig informasjon (lol, not)

eller, OK! way to go!

Vanskelig å forstå hva du prøver å formidle :)

• Liker 2
Skrevet

Hvordan påvirker dette det norske innvandrermiljøet?

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Hvordan påvirker dette det norske innvandrermiljøet?

Jeg vet ikke? Har du noen formening om det kanskje?

Det kan jo være at det gir en pekepinn på hvilke tilstander vi kan se i Norge også i framtiden? At det skjer i det rike nabolandet Sverige, som jeg trodde fleste nordmenn så på som sitt brødreland, er vel skremmende nok til at det er nyhetsverdig? Eller..er du mest interessert i passiv-agressive spørsmål?

Skrevet

Jeg mener, hvis dette gjelder "fattige" eu migranter så må de også ha tilgang til det norske riket gjennom eu-schengen avtalen. Det er jo slik romatiggerene kommer hit, og da lurer jeg på hvorfor vi ikke har noen shanty towns enda eller om det er kort vei hit for disse folka.

Skrevet

Hva mener du egentlig med Ok! ?

Som i..OK! dette var nyttig informasjon (lol, not)

eller, OK! way to go!

Vanskelig å forstå hva du prøver å formidle :)

Ok, som i takk for informasjonen.

Heller ikke lett å forstår hva du prøver å formidle. Er det kun til generell info? Har du noen tanker selv? Er de i såfall positive eller negative?

• Liker 1
Skrevet

Har Sverige et svensk NAV?, problemet løses jo enkelt om man gir dem trygd eller sosial stønad slik at de kan leie leiligheter.

Anonymous poster hash: 5428f...f49
Skrevet

Jeg vet ikke? Har du noen formening om det kanskje?

Det kan jo være at det gir en pekepinn på hvilke tilstander vi kan se i Norge også i framtiden? At det skjer i det rike nabolandet Sverige, som jeg trodde fleste nordmenn så på som sitt brødreland, er vel skremmende nok til at det er nyhetsverdig? Eller..er du mest interessert i passiv-agressive spørsmål?

Sverige har jo hatt borgerlig styre i lang tid nå, bare å vente det samme i Norge....

Anonymous poster hash: 63399...d06

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ok, som i takk for informasjonen.

Heller ikke lett å forstår hva du prøver å formidle. Er det kun til generell info? Har du noen tanker selv? Er de i såfall positive eller negative?

Generell info egentlig. Fant ikke noe om det i norske medier. Jeg har ikke så mye tanker om det, annet enn at jeg anser fenomenet som uungåelig når ryktet sprer seg i verden og europa at det bare er å komme til Sverige - bare du venter litt så får du til slutt penger kastet etter deg.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg mener, hvis dette gjelder "fattige" eu migranter så må de også ha tilgang til det norske riket gjennom eu-schengen avtalen. Det er jo slik romatiggerene kommer hit, og da lurer jeg på hvorfor vi ikke har noen shanty towns enda eller om det er kort vei hit for disse folka.

Tja, det kan jo være fordi folk i større grad her faktisk får jobb, siden det er jobber. I Sverige er det ikke mye jobber, men de har vel hørt fra folk at det bare er å dra til Sverige, så får du før eller siden kastet penger etter deg. Problemet nå er vel at det ikke er så mye mer penger å kaste etter noen..og da blir vel disse shanty townsa bestående.

Har du noen andre tanker om det? Det er jo et interessant spørsmål.

Skrevet

Om det er noen trøst så må England snart åpne grensene sine for resten av EU, de vil nok ta noe av støyten for Norge og Sverige helt til England melder seg ut.

Skrevet

Sverige har jo hatt borgerlig styre i lang tid nå, bare å vente det samme i Norge....

Anonymous poster hash: 63399...d06

Tror ikke det er den borgerlige regjeringen som er årsaken her. Sverige plages av snillisme, ekstremisme (når det gjelder PK), feminisme og mange andre selvødeleggende greier. Dette er en ukultur som har vært der lenge før de borgerlige kom med makten. Selvfølgelig skader EU-medlemskapet Sverige ytterlige.

Anonymous poster hash: 883c2...6c1

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er mye dyrere å brødfø én romener i Oslo, enn å brødfø en hel familie i Romania. Likeledes er det dyrere å gi livsopphold til én Somalsk asysøker i Norge, enn det er å bygge og drive en hel skole i Somalia.

Logikken i dagens politikk uteblir.

Edit: Kilder: Ingen. Aner ikke hva jeg snakker om halvparten av tiden.

Endret av Passereaux
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...