AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Hordan er det å bo på Lambertseter i Oslo for barnefamilie? Jeg kjenner jeg har mine fordommer og er bittelitt skeptisk - likevell er jeg åpen for å høre litt.. På forhånd tusen takk! :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Vel, det er et ganske rolig og stille område. Det bor veldig mange gamle folk der, men også en del yngre, nyetablerte mennesker. De fleste tilbud ligger rett i nærheten, de er for eksempel et godt etablert idrettsmiljøet der, med mange gode fasilliteter. Et ganske trivelig og hyggelig sted. De fleste jeg kjenner som bor der stortrives. Anonymous poster hash: c6b17...37a 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 De jeg kjenner til som bor der er noe yngre(med yngre mener jeg i 30årene)høyt utdannede småbarnsfamilier, og de sier de trives veldig fint og liker området/bomiljøet godt. Har bare hørt positivt om området trivselsmessig. Kjenner dog ingen som har barn i skolealder, så det vet jeg ikke noe om Anonymous poster hash: b1453...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 Jeg og samboeren min flyttet hit for halvannet år siden. Enn så lenge er vi barnløse, men kunne godt tenkt oss å fortsette å no her noen år etter at vi har stiftet familie. Der er et flott område med alt man trenger av tilbud, som butikker, treningstilbud, kino, bibliotek osv. Kort vei til skog og mark, og passe avstand til sentrum. Jeg jobber i Groruddalen, og bruker 40 min til jobb, fra dør til dør. I "vår" oppgang er det 8 leiligheter, og her finner du hele spekteret av stadier i livet, fra oss som er nyetablerte, til pensjonisten i første. Jeg er i hvertfall veldig glad for at vi flyttet hit!Anonymous poster hash: df105...81a 1
Scherbatsky Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg flyttet for 9 mnd siden, og jeg stortrives her. Veldig koselig område, føles veldig åpent og rolig. Alt ligger på senteret like ved Lambertseter stoppet, så du må liksom aldri til sentrum. Når du føler for det, derimot, så er det bare 20 min på tbana, så vips, er du på Jernbanetorget. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Tusen takk for innspillene deres, settes stor pris på! :-) Jeg har opprinnelig kun bodd på vestkanten og sentrum (grunerløkka).. Har ingen kjennskap eller kunnskap om den delen av byen annet enn at jeg alltid har ten´nkt på Labertseter som et noe litt skummlt sted langt unna byen.. Men, jeg er jo voksen nå og vet bedre ;-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd
Scherbatsky Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Tusen takk for innspillene deres, settes stor pris på! :-) Jeg har opprinnelig kun bodd på vestkanten og sentrum (grunerløkka).. Har ingen kjennskap eller kunnskap om den delen av byen annet enn at jeg alltid har ten´nkt på Labertseter som et noe litt skummlt sted langt unna byen.. Men, jeg er jo voksen nå og vet bedre ;-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd Virkelig IKKE skummelt. Her er veldig åpent, stille og rolig. Og som sagt, 20 min maks på tbanen, så erru midt i smørja i sentrum. 1
Belima Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Hadde oppveksten min der og jeg har bare gode minner. Trodde Lambertseter nå var blitt vestkant/østkant. Bodde på Bergkrystallen. Prisene der har blitt relativt stive synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Tusen takk :-) Ja, jeg synes flere av leilighetene der er veldig fine (nyoppusset) samtidig som prisene er greie. Under 3mill for 3-roms.. Det får man tross alt ikk mange steder i byen i OK stand;-) Men, en greie har jeg.. og det er at jeg ikke ønsker å bo i en sånn skikkelig blokk-blokk hvis noen forstår hva jeg mener.. Det må evt være de litt lavere blokkene med ferre leiligheter i :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd
Irie Skrevet 1. januar 2014 #11 Skrevet 1. januar 2014 Men, en greie har jeg.. og det er at jeg ikke ønsker å bo i en sånn skikkelig blokk-blokk hvis noen forstår hva jeg mener.. Det må evt være de litt lavere blokkene med ferre leiligheter i :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd Det burde ikke være noe problem, da det er veldig få høyblokker her. Jeg kommer på 6-7 stykker. Primært er det lavblokker med 3-4 etasjer, og 6-8 leiligheter i hver oppgang.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #12 Skrevet 1. januar 2014 Tusen takk :-) Ja, jeg synes flere av leilighetene der er veldig fine (nyoppusset) samtidig som prisene er greie. Under 3mill for 3-roms.. Det får man tross alt ikk mange steder i byen i OK stand;-) Men, en greie har jeg.. og det er at jeg ikke ønsker å bo i en sånn skikkelig blokk-blokk hvis noen forstår hva jeg mener.. Det må evt være de litt lavere blokkene med ferre leiligheter i :-)Anonymous poster hash: ea56f...2bd Som Irie sier er det ikke vanskelig å unngå høyblokkene. Lambertseter er et lavblokkområde. Det gjør at området ikke føles så innestengt, syns jeg. Bøler er et eksempel på et et område hvor jeg får en klaustrofobisk følelse når jeg går mellom blokkene der. Blokkene på Lambert er ikke på langt nær like ruvende eller tette. Anonymous poster hash: df105...81a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Det burde ikke være noe problem, da det er veldig få høyblokker her. Jeg kommer på 6-7 stykker. Primært er det lavblokker med 3-4 etasjer, og 6-8 leiligheter i hver oppgang. Som Irie sier er det ikke vanskelig å unngå høyblokkene. Lambertseter er et lavblokkområde. Det gjør at området ikke føles så innestengt, syns jeg. Bøler er et eksempel på et et område hvor jeg får en klaustrofobisk følelse når jeg går mellom blokkene der. Blokkene på Lambert er ikke på langt nær like ruvende eller tette.Anonymous poster hash: df105...81a Supert, tusen takk for info! Tror jeg skal ta bilen å stikke en tur til Lambertseter å kikke litt :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Forresten, er det avstand til type Holmlia, Hauketo osv eller er det nærme? Jeg er bittelitt skeptisk til den delen av byen.. Anonymous poster hash: ea56f...2bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Forresten, er det avstand til type Holmlia, Hauketo osv eller er det nærme? Jeg er bittelitt skeptisk til den delen av byen.. Anonymous poster hash: ea56f...2bd Holmlia har fått et ufortjent dårlig rykte. Ja, det er en del innvandrere der, men det er ikke nyankommne asylsøkere som bor der. Det er hyggelige, etablerte innvandrere som har bodd i Norge i mange, mange år. Og for å besvare spørsmålet ditt, så er Holmlia ca. en 40 minutters busstur unna Lambertseter. Anonymous poster hash: c6b17...37a 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Holmlia har fått et ufortjent dårlig rykte. Ja, det er en del innvandrere der, men det er ikke nyankommne asylsøkere som bor der. Det er hyggelige, etablerte innvandrere som har bodd i Norge i mange, mange år. Og for å besvare spørsmålet ditt, så er Holmlia ca. en 40 minutters busstur unna Lambertseter. Anonymous poster hash: c6b17...37a 40 minutter? Er det ikke bare ned dumpa der fra ljabru? Anonymous poster hash: ea56f...2bd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 40 minutter? Er det ikke bare ned dumpa der fra ljabru? Anonymous poster hash: ea56f...2bd Skrev feil. 20 minutters busstur, ikke 40. Anonymous poster hash: c6b17...37a 1
Irie Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Supert, tusen takk for info! Tror jeg skal ta bilen å stikke en tur til Lambertseter å kikke litt :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd Forresten, er det avstand til type Holmlia, Hauketo osv eller er det nærme? Jeg er bittelitt skeptisk til den delen av byen.. Anonymous poster hash: ea56f...2bd Hvis du ikke kjenner området, foreslår jeg virkelig at du tar deg en tur, og leser deg opp på området. Du kan jo ikke kjøpe her, når du tydeligvis er skeptisk og full av fordommer, uten å ha gjort deg kjent. Hva er du skeptisk til? 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Hvis du ikke kjenner området, foreslår jeg virkelig at du tar deg en tur, og leser deg opp på området. Du kan jo ikke kjøpe her, når du tydeligvis er skeptisk og full av fordommer, uten å ha gjort deg kjent. Hva er du skeptisk til? Det skal jeg gjøre :-) Anonymous poster hash: ea56f...2bd
Scherbatsky Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Som Irie sier er det ikke vanskelig å unngå høyblokkene. Lambertseter er et lavblokkområde. Det gjør at området ikke føles så innestengt, syns jeg. Bøler er et eksempel på et et område hvor jeg får en klaustrofobisk følelse når jeg går mellom blokkene der. Blokkene på Lambert er ikke på langt nær like ruvende eller tette.Anonymous poster hash: df105...81a Virkelig. Jeg bodde på St. Hanshaugen og visste ingenting om Lambertseter. Ble skikkelig positivt overrasket første turen dit. Så åpent, koselig natur-følelse (ihvertfall etter å ha bodd i sentrum). Jeg ser trær rett fra kjøkkenvindu OG stuevindu (forskjellige sider), og fra ei som kommer fra vestlandet så er det veldig koselig. I tillegg er leilighetene romslige, her er stille på kveldene og det senteret er jo virkelig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå