Gå til innhold

Hvis jeg betaler ned på boliglånet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg betaler ned på boliglånet mitt med f.eks. et par hundre tusen, hva skjer da - blir innfrielsesdatoen justert, eller blir månedsummen bare lavere? Jeg kan sikkert velge, men hva er "default" ?

Anonymous poster hash: 753cd...b36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at innfrielsesdatoen blir justert.

Send en e-post til banken om at du ønsker å opprettholde løpetiden på lånet hvis det er hva du ønsker. :)

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at innfrielsesdatoen blir justert.

Send en e-post til banken om at du ønsker å opprettholde løpetiden på lånet hvis det er hva du ønsker. :)

Hvis nettbanken tilbyr det; send nettbankmelding om det eller chat fra innlogget nettbank. E-post er kun til generelle henvendelser.

Skrevet

Hvis du skal nedbetale såpass mye på en gang på boliglånet bør du snakke med banken først og diskutere betingelsene du ønsker. Hvis du ønsker justert nedbetalingstid event lavere mndbeløp så sier du det før du nedbetaler det ekstra. Banken vil bare se det som noe positivt, og helt sikkert gå med på de betingelsene du ønsker så lenge du nedbetaler ekstra. Men hvis du ikke tar en prat med de først, er det justert nedbetalingstid som er det vanlige. Ettersom det er en såpass stor sum kan det jo hende det ender prosentsatsen på hvor mye lån du har, fra f.eks 70 til 60 % av verdi av bolig, og dette kan igjen justere renten også som ofte er beregnet på hvor mye andel lån du har. Noe som er til din fordel. Men ta en prat med de først.

Anonymous poster hash: 61602...f98
Gjest Blondie65
Skrevet

NB! Hvis du har fastrente kan du ikke gjøre dette kostnadsfritt. Dette fordi du har inngått en bindende avtale om nedbetalingstid med banken så lenge fastrentebindingen gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...