AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Hei! Lurte på om det var noen her som hadde utdannelse i reiselivsledelse? Enten bachlor eller master. Lurte på følgende: - Hva jobber dere som? - Ca. hva hvor mye er gjennomsnittslønnna? - Og er det vanskelig å få seg jobb? Jeg går studiet nå, og hadde egentlig tenkt å ta en økonomiutdannelse gjennom dette. Da hadde jeg bare trengt å ta noen ekstra fag + 1 år ekstra. Etter jeg begynte så har jeg virkelig blitt interessert i utdannelsen, og tenker å jobbe innenfor dette enten med kun bachloren eller ta en master i tillegg. Anonymous poster hash: c7390...0e8 Anonymous poster hash: c7390...0e8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har bachelor i det, men ville ikke anbefalt å jobbe med det. Det er de færreste som får bra jobber (typ for Innovasjon Norge eller lign). De fleste ender opp på hotell, reisebyrå og lignende med lønn i 300.000kr klassen, skiftarbeid, helgejobbing som vanskelig kan kombineres med barn og elendig lønn. Jeg byttet bransje umiddelbart etter studier og fikk heldigvis ett steg innenfor en IT bedrift, tjener nå dobbelt så mye som de jeg studerte med. Vil absolutt anbefale deg å ta økonomipåbyggingen i tillegg så du kan jobbe med noe annet når du også finner ut hvor elendig lønn og betingelser det er i den bransjen.Anonymous poster hash: 17c51...fcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå