Gå til innhold

Fiber eller dun - dyne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken synes du er best?
Hvilken absorberer svette best? Usikker på hva jeg skal ha :P

Anonymous poster hash: fdfac...22d
Skrevet

Jeg synes dun er best, fiber er mer "svett"

• Liker 1
Skrevet

andre som kan si noe om det?:)

Skrevet

Jeg foretrekker dun. Jeg er veldig varm om natta og bruker en tynn dundyne. Fiberdyne blir jeg lett klam av.

Skrevet

Jeg vil jo helst ha allergivennlig dyne. Hvordan er dun da?

Skrevet

flere? Hehe.

Jeg fikk fiber til jul, men er usikker på om jeg skal beholde den eller bytte til dun. Dun er jo så dyrt og.. men virket veldig god.

Skrevet

Ull. Beste dyna jeg har hatt. Kan ikke ha dun pga allergi, og synes syntetisk blir klamt.

Skrevet

Det er jo derfor dun er dyrere -- den er bedre, mer naturlig. Jeg har hatt begge deler og skal aldr tilbake til multifiber. Både puter og dyne mister form etterhvert.

Skrevet

Det er jo derfor dun er dyrere -- den er bedre, mer naturlig. Jeg har hatt begge deler og skal aldr tilbake til multifiber. Både puter og dyne mister form etterhvert.

Sant det. Men om du er allergisk mot dun da?

Men noen sier at dun er dårlig pga alt det greiene inni dyne samler seg en plass osv til slutt?

Skrevet

Foretrekker syntfiber selv, takler ikke dundyner, de blir så klamme og jeg får kvelningsfornemmelser når de synker sammen rundt kroppen. :haar:

Skrevet

Men noen sier at dun er dårlig pga alt det greiene inni dyne samler seg en plass osv til slutt?

TS skrev ingenting om alergien, så jeg regner med at det ikke er et tema.

Skrevet

TS skrev ingenting om alergien, så jeg regner med at det ikke er et tema.

Jeg er TS :) Jeg bare lurer, jeg vet ikke om jeg er allergisk, men m jeg hadde vært det. Er det noe du reagere på da? En dyne liksom?

Annonse
Gjest Citronella
Skrevet

Om du kjøper en dyne med mange kanaler, og med en høy prosentandel dun og lite fjær, så slipper du problemet med at dundynen blir klumpete.

Jeg kommer aldri til å bruke noe annet enn en skikkelig dundyne. Hverken sommer eller vinter.

Gjest Citronella
Skrevet

Foretrekker syntfiber selv, takler ikke dundyner, de blir så klamme og jeg får kvelningsfornemmelser når de synker sammen rundt kroppen. :haar:

Det er akkurat det jeg digger! At den synker sammen rundt kroppen. ;). Jeg blir klam av syntetiske dyner...

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde store søvnproblemer i lang tid, våknet hver natt av forferdelig hoste. Jeg holdt på å daue av latter av idiotien til legen da det ble spørsmål om jeg kunne være allergisk mot din - jeg som hadde hatt dundyne siden jeg var baby. Men jeg ble jo ikke bedre etterhvert som tiden gikk, og bestemte meg for å prøve noe annet. Første natt med syntetisk dyne - nix mer hoste.

Så jeg anbefaler syntetisk dyne - det er også det jeg har nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...