Gå til innhold

Gå til sak for full omsorg, jeg er ikke biologisk far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer bare på om noen her vet om det er noe håp for oss.

Jeg er juridisk far til min sønn, men ikke biologisk. Barnets mor er ganske ustabil og lar mye gå utover sønnen vår. Trenering av samvær, løgner osv.

Jeg har derfor lyst å gå rettens vei for å få full omsorg for sønnen min og mor beregnet som utilregnelig. Men så er jo spørsmålet, er det i det heletatt mulig siden jeg ikke er biologisk far? I teorien kan jo mor sette seg på bakbena i denne saken og gå til sak for å ta fra meg det juridiske farskapet...

Anonymous poster hash: 5ffb9...850
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har jo vert negativt diskriminert i farskaps saker de siste tiårene, spesiellt da AP regimet styrte, da ble en jo straffet for å være i arbeid så en kunne forsørge ungene, om en var alene med dem. Da ble de jo alene...Jeg skulle ønske jeg visste svaret. Det gjør jeg ikke, men stå på og finn det ut. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til, det der ble litt vanskelig...

Skrevet

Uten å vite boe som helst, vil jeg da tro at juridisk har like mye rettigheter som biologisk. Undersøk det. Ellers skal det jo sies at fedre har blitt "undervurdert" ofte i slike saker, så fremt at mor ikke er heeeeelt ute å kjøre..

Skrevet

Jeg er juridisk far til min sønn, men ikke biologisk. Barnets mor er ganske ustabil og lar mye gå utover sønnen vår. Trenering av samvær, løgner osv.

Jeg har derfor lyst å gå rettens vei for å få full omsorg for sønnen min og mor beregnet som utilregnelig. Men så er jo spørsmålet, er det i det heletatt mulig siden jeg ikke er biologisk far? I teorien kan jo mor sette seg på bakbena i denne saken og gå til sak for å ta fra meg det juridiske farskapet...

Hva mener du med jurdisk far? Har du adoptert han, eller bare står navnet ditt på fødselsattesten selv om du og mor vet du ikke er biologisk far?

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Du bør ta en samtale med en advokat som er spesialist i barne- og familierett.

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med jurdisk far? Har du adoptert han, eller bare står navnet ditt på fødselsattesten selv om du og mor vet du ikke er biologisk far?

Jeg fikk nylig vite at mor har løyet om hvem som er biologisk far i flere år. Jeg har tatt test og fått bekreftet at jeg ikke er far. Jeg ønsker fortsatt å være far, det ønsker ikke hun. Hun truer titt og ofte med at hvis jeg ikke gjør ditten og datten så kan hun fjerne meg som far.

Hennes siste påfunn er at jeg må skrive under ny samværskontrakt hvis jeg skal få se sønnen min igjen.

Skrevet

Jeg fikk nylig vite at mor har løyet om hvem som er biologisk far i flere år. Jeg har tatt test og fått bekreftet at jeg ikke er far. Jeg ønsker fortsatt å være far, det ønsker ikke hun. Hun truer titt og ofte med at hvis jeg ikke gjør ditten og datten så kan hun fjerne meg som far.

Hennes siste påfunn er at jeg må skrive under ny samværskontrakt hvis jeg skal få se sønnen min igjen.

Det er noen nye regler som går på at hvis far uvitende har vært far, sånn som du har, i mer en et visst antall år, så har da faren endel rettigheter. De nye reglene for fedre som oppdager at de ikke er biologisk far, men allikevel vil være far, er nye og har ikke være praktiskert i praksis så lenge, derfor saken din "advokatmat"

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke jeg jurist, men du kan ikke få retten til å bestemme at mor er utilregnelig, som du skriver. Men du kan gå rettens vei for å forsøke å få full omsorg. At moren har holdt det biologiske farskapet skjult, taler vel ikke til hennes fordel. Uansett bør du kontakte advokat.

Anonymous poster hash: eb9b6...0a7

• Liker 2
Skrevet

Det er noen nye regler som går på at hvis far uvitende har vært far, sånn som du har, i mer en et visst antall år, så har da faren endel rettigheter. De nye reglene for fedre som oppdager at de ikke er biologisk far, men allikevel vil være far, er nye og har ikke være praktiskert i praksis så lenge, derfor saken din "advokatmat"

Vet du hvor jeg kan finne noe informasjon om disse nye reglene?

TS

Skrevet

Hvis hun ikke kan ha ansvaret for barnet bør du ringe barnevernet mener nå jeg. Du har større sak om barnevernet mener at mor ikke er egnet.

• Liker 2
Skrevet

Har du skrevet om saken før her. I tilfelle er her også en biologisk far inni bildet..

Det viktigste er å ha fokus på barnet. Hvem som har det er vanskelig for osd på KG å vite. Er du den samme som har postet her før, er jeg i tvil om du har en god sak.

Anonymous poster hash: d5e32...8d7

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke kreve full omsorg når du ikke er biologisk far. Du har ikke rett på samvær engang.

Anonymous poster hash: d1495...4b2
  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke kreve full omsorg når du ikke er biologisk far. Du har ikke rett på samvær engang.

Anonymous poster hash: d1495...4b2

Man kan være foreldre selv om man ikke er biologisk foreldre..

Det er ikke slik at et adoptert barn plutselig står uten foreldre om adoptivforeldrene går fra hverandre..

Dersom TS står som far, ingen biofar krever posisjonen og TS ønsker å fortsette som far etter å ha funnet ut at han ikke er biologisk far så ser jeg ikke at hans rettigheter er svekket...

Skrevet

Dersom TS står som far, ingen biofar krever posisjonen og TS ønsker å fortsette som far etter å ha funnet ut at han ikke er biologisk far så ser jeg ikke at hans rettigheter er svekket...

Det kan se ut som TS tidligere har opprettet tråden "Tilbakebetaling barnebidrag. Jeg er ikke far..". Hvis det er tilfelle, svarte han da at biologisk far ønsker samvær og det juridiske farskapet, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=794280&p=13673454

Anonymous poster hash: d5e32...8d7

• Liker 1
Skrevet

Som juridisk far står du like sterkt som biologsk mor, så lenge du ikke sier fra deg farskapet. Mor kan ikke ta det fra deg.

Reglene er slik for å beskytte barns rettigheter.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk starter tråder på KG for å spørre om sånt. Alt vi kan bidra med her er synsing! Kan du ikke bare ringe en advokat, TS?? :klo:

Anonymous poster hash: 439ce...084
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...