Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min kan bli ganske slem og ufin hvis han er ordentlig sint. Det er ganske sjelden, og noe som ikke vises til vanlig, men det er noe som for meg er veldig tøft. Jeg takler sinne dårlig, og han blir da mer sint. Det er en ond sirkel vi sliter med å komme unna. Selvom det ikke er ofte, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det er uaktuelt å avslutte forholdet, og selvom vi matcher ekstremt dårlig på akkurat dette punktet, er vi bra på mange andre punkt i livet. Jeg har forstått at jeg ikke kan endre han, men må jobbe med å la han være helt i fred, og ikke prate til han på lenge når han er i det humøret. Det er bare så vanskelig for meg, for han stenger meg helt ute. Er oppvokst med mye sinne i nær familie, noe jeg tror gjør at jeg reagerer så dårlig. Ideelt sett ønsker jeg selvfølgelig at han ikke skal bli så sint, men dersom jeg reagerer annerledes ville nok mye av problemet være løst. Er det flere som sliter med det samme, og som har klart å komme seg gjennom det?

Anonymous poster hash: 53d60...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd parterapi?

Anonymous poster hash: b19ba...6cd
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Du må jo nesten forklare nøyaktig HVOR sint han blir, hva han sier og hva han gjør. Jeg tror helt klart mye kan forandres på av dere begge, men om det f.eks er vold involvert, eller veldig mye usakelig drittslenging så handler det vel mer om dype personlige frusterasjoner/problemer. Det tror jeg er vanskelig å gjøre noe med sånn umiddelbart.

Skrevet

Det er på ingen måte vold involvert, men slemme kommentarer, skriking og noen ganger slåing i materielle ting. Føler meg aldri utrygg i den forstand, men har en psyke som nok takler sånt sinne ekstremt dårlig. Sliter også med å trekke meg unna, for da føler jeg meg så utrolig avstengt og alene. Vanskelig å forklare.

Skrevet

Om du fjerner deg fra situasjonen der og da ved å gå en tur, gå innpå et annet rom e.l. , kan dere ta opp temaet saklig på et senere tidspunkt ?

Dette ville vært det ideelle..

Jeg er også en hissigpropp, men lærte å gå fra situasjonen før jeg blir usaklig og stygg.. Kjæresten min skjønner ikke hvorfor jeg går , og blir litt fornærmet, han er typen som klarer å "krangle" uten å heve stemmen...

Mens jeg er bråkmaker :D

Men han har ikke sett den siden av meg enda og vil heller ikke at han skal se det... Nok at jeg vet hvor ille dette er.. :)

Så går jeg tilbake etter en time eller så, så kan vi diskutere saklig..

Anonymous poster hash: 16220...9d5
Skrevet

ved å gå fra situasjonen gir du rom for han å roe seg og tid til å se ting i andre perspektiv..om du bare sitter stille der, betyr at du blir underdanig og det må du heller ikke bli....

Bare si at det er ingen vits i å diskutere saken så sinnt som han er, så vi snakkes senere.... prøv å hold deg saklig og rolig, kan hende at han forandrer adferd når han ser at han kommer ingen vei med skrikinga

Anonymous poster hash: 16220...9d5
Skrevet

Du har en kjæreste som blir sint, men det er din feil? Det kunne vært løst hvis du reagerte annerledes? Hvordan bør man reagere når noen blir veldig sint, tenker du?

Mine varsellamper blinker rødt av innlegget ditt. Dette er hans problem, han bør gjøre noe med det. Vil han ikke det, er han ikke verdt å ha. Beklager, men det er sannheten.

Anonymous poster hash: 1cabb...a5b
  • Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjenn i min mann :P Han kan bli så sint at han ødelegger ting. Hna gjør ikke meg noe fysisk, men kan bli skremmende sint. Men det har blitt bedre med årene. Jeg har lært meg bedre å kjenne han, og vet hvor jeg ikke skal trykke når han er i dårlig humør. Men det har blitt mindre og mindre sånne episoder med årene :) Men i begynnelsen ble det bare krøll, fordi jeg selv tålte ikke at han ble sint og greide bare å gjøre han enda mere sint! Men vi begge har vel på en måte lært hverandre å kjenne med årene, så sinnatagen og hissiproppen har lært seg hvor man ikke skal trykke og ikke (han sinnata, jeg hissipropp) Men vi matcher bra på alt anna :) Så håper det går den veien med dere også, at dere lærer bedre hverandre å kjenne, og du vet når tid du skal stoppe, og ikke provosere han sintere (jeg var flink til det i begynnelsen, fordi jeg selv ble irritert)

Anonymous poster hash: 7723b...88b
Skrevet

Kjenner meg igjenn i min mann :P Han kan bli så sint at han ødelegger ting. Hna gjør ikke meg noe fysisk, men kan bli skremmende sint. Men det har blitt bedre med årene. Jeg har lært meg bedre å kjenne han, og vet hvor jeg ikke skal trykke når han er i dårlig humør. Men det har blitt mindre og mindre sånne episoder med årene :) Men i begynnelsen ble det bare krøll, fordi jeg selv tålte ikke at han ble sint og greide bare å gjøre han enda mere sint! Men vi begge har vel på en måte lært hverandre å kjenne med årene, så sinnatagen og hissiproppen har lært seg hvor man ikke skal trykke og ikke (han sinnata, jeg hissipropp) Men vi matcher bra på alt anna :) Så håper det går den veien med dere også, at dere lærer bedre hverandre å kjenne, og du vet når tid du skal stoppe, og ikke provosere han sintere (jeg var flink til det i begynnelsen, fordi jeg selv ble irritert)

Anonymous poster hash: 7723b...88b

Fint å se at det har blitt bedre med årene! Jeg tror jeg må lære meg å ikke provosere, men problemet er at han mener jeg prøver å få han sintere ved å snakke om det, og han gjør meg sintere ved å ikke prate. En av oss må bare gi oss, og jeg synes vel det er urettferdig at det da alltid må bli meg... Får bare prøve å få det til neste gang, men det er så himla vanskelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...