Alvina Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Fikk romanen "Jeg vet hvem du er" av Yrsa Sigurdardòttir i julegave og tok den frem i sted. Har lest en anmeldelse og den er visst ikke for lettskremte... (noe jeg i bunnen er spesielt siden jeg er litt sliten etter to dager med julemat og drikke og lite søvn og litt mørkeredd når jeg er alene) Noen som har lest den? Er den virkelig så skummel som anmeldelsene sier? Har tenkt å lese den i korte sekvenser for å ikke bli for dratt med av handlingen, men blir det spennende faller kanskje den planen bort...
Hecubaa Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Jeg syns ikke den var SÅ skummel at man må lese den på dagtid med folk rundt seg.
Alvina Skrevet 27. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2013 Leste litt i går kveld, men var så trett at jeg sovnet raskt. Våknet tidlig mens det var mørkt og det fristet ikke å lese "grøss" så jeg sovnet igjen. Men skal lese videre, tror jeg da. Heldigvis hopper handlingen og man får "hvilt nervene" mellom slagene. Merker at jeg distanserer meg litt ved å granske hvordan forfatteren har valgt å gå frem, pysete som jeg er... (på samme måte som menn ofte distanserer seg når de ser skrekkfilm - de analyserer for å ikke bli revet med - i alle fall har jeg sterk mistanke om det)
Sugar&Spice Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Jeg tisset nesten i sengen da jeg leste den for et år siden. Men det går helt fint ann å lese den alene. Ville kanskje ikke lest den alene på hytta i mørket men altså... i leiligheten eller huset ditt går det helt fint. Anbefaler forresten også Dødsskipet og Det tredje tegnet av samme forfatter i samme slengen
brightness Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Jeg leste den ut på en natt. Ingen problem.
Alvina Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2013 Jeg tisset nesten i sengen da jeg leste den for et år siden. Men det går helt fint ann å lese den alene. Ville kanskje ikke lest den alene på hytta i mørket men altså... i leiligheten eller huset ditt går det helt fint. Anbefaler forresten også Dødsskipet og Det tredje tegnet av samme forfatter i samme slengen Leser fortsatt, men i korte sekvenser. Regner med at det blir til at jeg leser den en gang til når jeg vet hva som skjer og er mer forberedt. Er bare kommet til ca side 70...
Alvina Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2013 Jeg leste den ut på en natt. Ingen problem. Men var du alene hjemme... Har lett for å bli skvetten og tenker ikke på spøkerier til daglig, men blir jo minnet på det når jeg seigpiner lesingen, så kanskje å lese den uten stopp ville være bedre.
brightness Skrevet 28. desember 2013 #9 Skrevet 28. desember 2013 Men var du alene hjemme... Har lett for å bli skvetten og tenker ikke på spøkerier til daglig, men blir jo minnet på det når jeg seigpiner lesingen, så kanskje å lese den uten stopp ville være bedre. Jeg syns ikke den er SÅ ille. Den er skummel ja, men ikke noe problem å sove etterpå.
Gjest Ciegus Skrevet 28. desember 2013 #10 Skrevet 28. desember 2013 Jeg er glad jeg ikke var alene da jeg leste den, slet med å få sove selv om kjæresten lå på siden av meg.
Alvina Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2013 Jeg tisset nesten i sengen da jeg leste den for et år siden. Men det går helt fint ann å lese den alene. Ville kanskje ikke lest den alene på hytta i mørket men altså... i leiligheten eller huset ditt går det helt fint. Anbefaler forresten også Dødsskipet og Det tredje tegnet av samme forfatter i samme slengen Nå har jeg lest boka, leste siste 35 sider i dag tidlig når det var lyst. Men har hatt et lite lys på kjøkkenet og vurderte ha lys i gangen også. Vet ikke hva jeg synes om boka egentlig, grei underholdning. Kanskje jeg skal kjøpe en av de bøkene du anbefaler til søsteren min som ga "jeg vet hvem du er" i julegave, som en liten hevn (hun har samboer, så gjør ikke samme nytten da)
Alvina Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er glad jeg ikke var alene da jeg leste den, slet med å få sove selv om kjæresten lå på siden av meg. Må huske å analysere og lure på hvordan forfatteren går frem, det hjelper. Men du kunne jo vekket samboeren også, jeg hadde ingen her og det knirket som søren par ganger, i et murhus, smalt ute på kjøkkenet (tror det var kjøleskapet som rumlet med magen) Du har samboer du, det er litt juks å lese den da
Alvina Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Jeg syns ikke den er SÅ ille. Den er skummel ja, men ikke noe problem å sove etterpå. Det var ikke et problem, men tenkte ta en valium og en imovane for sikkerhets skyld....for feig det er jeg jo ikke. Men er lettet fordi jeg kan lese noe mer jordnært og fordi jeg turte lese den. Vurderte dra og overnatte hos min mor for å lese den der, og skikkelig fyre opp og la meg selv tillate å leve inn i handlingen, men fant ut at det er bedre å være hjemme. ¨På den måten er en samboer kjekt å ha... Endret 30. desember 2013 av Alvina
Tiril Amalie Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 det greie med en bok er jo at man kan lese den sakte og bare kan klappe den sammen hvis man ikke liker den
Gjest Ciegus Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Må huske å analysere og lure på hvordan forfatteren går frem, det hjelper. Men du kunne jo vekket samboeren også, jeg hadde ingen her og det knirket som søren par ganger, i et murhus, smalt ute på kjøkkenet (tror det var kjøleskapet som rumlet med magen) Du har samboer du, det er litt juks å lese den da Har ikke bare samboer, hadde mamma og pappa rundt meg også da jeg leste den nå i jula... Hvis du vil ta hevn med en skummel bok kan jeg anbefale Michelle Paver sin Mørketid. Dødsskipet (av Yrsa S.) er ikke i nærheten av like skummel som den du har lest nå (ingen spøkelser...), den tredje boka har jeg ikke lest.
Alvina Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2013 det greie med en bok er jo at man kan lese den sakte og bare kan klappe den sammen hvis man ikke liker den Jeg liker jo å lese bøker, også denne, men føler jeg gikk litt glipp av selve grøsset siden jeg ofte klappet den sammen, leste litt avisa, og stoppet og tenkte på hverdagslige ting... Hvis jeg ikke hadde vært alene ville jeg lest den fra perm til perm og sikkert halve natten. Har ikke bare samboer, hadde mamma og pappa rundt meg også da jeg leste den nå i jula... Hvis du vil ta hevn med en skummel bok kan jeg anbefale Michelle Paver sin Mørketid. Dødsskipet (av Yrsa S.) er ikke i nærheten av like skummel som den du har lest nå (ingen spøkelser...), den tredje boka har jeg ikke lest. Ok, skal titte på Mørketid og de andre og lese anmeldelser, men håper ikke det blir en tradisjon å gi hverandre bøker som omhandler det overnaturlige, eller drap og bestialitet, har ikke sansen for noen av delene egentlig. Å lese Tirsdagsdamene er mer det jeg liker å slappe av med.
Gjest Hyssingen Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Har ikke bare samboer, hadde mamma og pappa rundt meg også da jeg leste den nå i jula... Hvis du vil ta hevn med en skummel bok kan jeg anbefale Michelle Paver sin Mørketid. Dødsskipet (av Yrsa S.) er ikke i nærheten av like skummel som den du har lest nå (ingen spøkelser...), den tredje boka har jeg ikke lest. Den er fantastisk! Er sjelden jeg leser en bok hvor jeg gruer meg til den tar slutt fordi jeg vil at den skal vare lenger. Deilig skummel og innmari vakker på en litt sånn stille måte. Gir det mening?
Gjest Ciegus Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Den er fantastisk! Er sjelden jeg leser en bok hvor jeg gruer meg til den tar slutt fordi jeg vil at den skal vare lenger. Deilig skummel og innmari vakker på en litt sånn stille måte. Gir det mening? Deilig skummel kjenner jeg meg ikke igjen i, skummelt er aldri deilig (men jeg liker skummelt likevel). Men ja, en kjempeflott bok, og altfor kort! Det er sånn "grøssere" skal være i min verden, men de er sjelden vare.
Luppa Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 ..Dette hørtes spennende ut, er boka bra i tillegg til skummel?
Gjest Hyssingen Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Har kjøpt den nå. KG ass, får meg til å bruke penger jeg ikke syns jeg har 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå