Gå til innhold

alle var triste, men ikke kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til stebroren til min eks døde på lille juleaften. De fant han to dager senere. Kjørestens måte å reagere på var merkelig. Han fokuserte på hvor jævlig lukta hadde vært, at han holdt på å brekke seg, hvordan det så ut der. Ser på facebook at han har lagt til nye sider over restauranter han liker, komnentert bilder fra en fest på samme tidspunkt som da moren skriver at hun er i dyp sorg på veiene av sønnens tap. Jeg har lenge vurdert å gjøre det slutt fordi han kun tenker på seg selv. Han er så egoistisk. Og det i dag gjorde meg dårlig. Han sjekket tom. hvor mye han hadde i lommeboka.

Anonymous poster hash: 17da1...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren til stebroren til din eks?

Hvor kommer din kjæreste inn i bildet her som tilsier at han bør være i sorg? Beklager, men jeg forstod den ikke.

Skrevet

noen er sånn, virkelig denne sære typen ellers så reaksjon på dødsfall kan være veldig forskjellig og merkelig... en av mine betse venner døde da han ble påkjørt av en buss, jeg smilte når jeg fikk vite det, gikk ikke i begravelsen heller, men bærte han med meg i mange år før jeg plutselig fikk en sånn gråtekrampe over at han er borte at jeg nesten strøk med pga pustevansken under gråten...

ikke døm for hardt

Anonymous poster hash: 4a365...8ae
  • Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Faren til stebroren til din ex...

Nå må jeg virkelig tenke.

Det er altså faren til stebroren til exen din..hvilken relasjon har din nåværende kjæreste til han egentlig? Vet han i det hele tatt hvem han er? Hvorfor mener du kjæresten din burde reagere med sorg?

• Liker 11
Skrevet

Dersom ex & kjæresten er samme person så skjønner jeg uansett ikke hvorfor han skulle sørge så voldsomt over stebrorens far? Jeg har en stesøster, og jeg har overhodet ingen releasjon til hennes far. Mora hennes er gift med min far. Utrolig forvirrende HI. Fikk hodepine.

Anonymous poster hash: 9ad7a...08b

• Liker 8
Skrevet

hmm hvis mor til min stesønn skulle dødd, så hadde ikke mine barn sørget. Kankje følt seg trist på veine av stebrorens tap. For di kjenner jo ikke mor hans. Og samme blir det jo motsatt. Trur ikke min stesønn har sørget over faren til mine barn hvis han skulle ha dødd. Han har vært med bort til faren deres noen få ganger, men har ikke noe relasjon til han. Så skjønner ikke helt hva du vil fram til her..

Anonymous poster hash: 67fda...604
  • Liker 1
Skrevet

De vokste opp med moren som om de var helsøsken. Han elsket faren sin som de dleste gjør. Han er 20 år og var ikke på besøk hos faren i julen. Da han ikke ga ltd fea seg reiste de på 1. juledag. Der fant de han i en stol. Jeg mener..gutten er broren hans..20 år.

Skrevet

hmm hvis mor til min stesønn skulle dødd, så hadde ikke mine barn sørget. Kankje følt seg trist på veine av stebrorens tap. For di kjenner jo ikke mor hans. Og samme blir det jo motsatt. Trur ikke min stesønn har sørget over faren til mine barn hvis han skulle ha dødd. Han har vært med bort til faren deres noen få ganger, men har ikke noe relasjon til han. Så skjønner ikke helt hva du vil fram til her..

Så må jeg bare tilføye.. din ex sin stebrors far? Måtte lese igjennom engang til. Da skjønner jeg iallefall ikke hvorfor din nåværene kjæreste skal være trist pga din ex sin stebror sin far er død..

• Liker 4
Skrevet

De vokste opp med moren som om de var helsøsken. Han elsket faren sin som de dleste gjør. Han er 20 år og var ikke på besøk hos faren i julen. Da han ikke ga ltd fea seg reiste de på 1. juledag. Der fant de han i en stol. Jeg mener..gutten er broren hans..20 år.

Hæ? Ja de vokste opp hos moren, men ikke hos stefaren da går jeg ut i fra? Hvorfor skulle noen sørge over noen andres stefar??????? Ja han kan jo føle sympati for (ste)brorens sorg, men hva mener du han burde gjøre som hadde vært en passende reaksjon etter ditt syn?

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Vet du, det er ikke din oppgave å skulle fortelle andre at de må sørge, eller hvordan de skal sørge etter at noen dør. Vi mennesker har så ulike måter å reagere på.

Når det er faren til stebroren til din eks som er død, så skjønner jeg virkelig ikke at du forventer at din nåværende kjæreste skal sørge med deg/dere.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Hæ? Ja de vokste opp hos moren, men ikke hos stefaren da går jeg ut i fra? Hvorfor skulle noen sørge over noen andres stefar??????? Ja han kan jo føle sympati for (ste)brorens sorg, men hva mener du han burde gjøre som hadde vært en passende reaksjon etter ditt syn?

Beklager, mente noen annens far, ikke stefar... Uansett. Har du en oppskrift og mal på hvordan andre skal reagere på ting?

Skrevet

Det finnes ingen oppskrift eller mal på hvordan andre mennesker skal reagere i ulike situasjoner, fordi dette er individuelt.

Skrevet

Jiz. Jenter as. La nå kjæresten få selv velge om han vil være knust eller ikke. Det er da vitterlig ikke opp til deg å bestemme. Dessuten, sorg er individuelt. Jeg var ikke nevneverdig knust når bestemor døde. Jeg savner henne hele tiden, men ikke på den måten at jeg griner daglig over hennes død. Begravelsen holdt. Når det blir enda mer perifert som stefaren til broren til eksen? Haha! :D

Troll? Is that you? :laugh:

Skrevet

Har kjæresten i hele tatt faktisk møtt den som døde?! For det virker som du er fornærmet over at kjæresten din ikke gråter fordi noen han aldri engang har møtt er død...

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke forvente følelser, hverken egen eller andres. Vi reagerer på ulike måter. Nå var sikkert ikke kjæresten din så nær den avdøde, og viser lite føleser av den grunn. Du kan forvente at kjæresten din stiller opp for deg når du har det vanskelig - følelsene hans er det ingenting galt med.

Skrevet

Faren til stebroren til min eks døde på lille juleaften. De fant han to dager senere. Kjørestens måte å reagere på var merkelig. Han fokuserte på hvor jævlig lukta hadde vært, at han holdt på å brekke seg, hvordan det så ut der. Ser på facebook at han har lagt til nye sider over restauranter han liker, komnentert bilder fra en fest på samme tidspunkt som da moren skriver at hun er i dyp sorg på veiene av sønnens tap. Jeg har lenge vurdert å gjøre det slutt fordi han kun tenker på seg selv. Han er så egoistisk. Og det i dag gjorde meg dårlig. Han sjekket tom. hvor mye han hadde i lommeboka.

Husk på at alle reagerer helt forskjellig på et dødsfall. Kanskje hans måte å takle det på er å leve normalt og fokusere på andre ting? Kanskje han gråter når han er alene? DU er jo ikke med han 24 timer i døgnet, så du kan ikke vite noe om hvordan han egentlig reagerer?

Skrevet

status ville være " it's complicated". Vet ikke om jeg en gang skal definere han for eks eller kjæreste. Prøver å finne bekreftelser på at det er best han er en eks, sannsysnligvis.

Han forteller meg alt dette her og forteller meg at han så at han kun hadde 70 kroner i lommebokea. Han forteller hvordan det stinket av dødt menneske. Jeg synes fokus er på helt feil ting. En ung gutt mistet faren sin på lille juleaften, det kom brått på alle og nå sliter han med dårlig samvittighet for ikke å ha vært der på da det skjedde. Jeg synes det er trist når noen pårørende dør uansett, og når det er din egen bror synes jeg det rart at du sjekker lommeboka, sitter på face og sjekker restauranter osv. Jeg har fått eksen opp i halsen. Lei hele han. Lei av at han kun tenker på seg selv. Han kommer sikkert til å spise popcorn i begravelsen. Jeg ringte opp igjen flere timer senere og da har han i tillegg en attitude når han svarer " du vil? er opptatt" Også var det han som ringte og meddelte en relativt sjokkerende nyhet før i dag. Da satt han og fortalte i nesten en time hvordan alt dette hadde gjort inntrykk, hvordan liket så ut, hva han hadde spist til middag før han døde osv... Jeg tenkte at han fikk tømme seg, at det var greit, men vet jo innerst inne at han aldri er der for meg. Jeg kjenner ikke mannen i det hele tatt, men kjenner jo broren hans veldig godt.

Skrevet

"Lei hele han. Lei av at han kun tenker på seg selv. Han kommer sikkert til å spise popcorn i begravelsen".

Du er jo bare sint på ham, TS, han har ikke gjort noe som helst galt i denne saken. Reaksjonen hans er helt grei, men du misliker fyren. Helt i orden det, men her har han ikke gjort noe feil.

Anonymous poster hash: b8f63...21f
  • Liker 3
Skrevet

status ville være " it's complicated". Vet ikke om jeg en gang skal definere han for eks eller kjæreste. Prøver å finne bekreftelser på at det er best han er en eks, sannsysnligvis.

Han forteller meg alt dette her og forteller meg at han så at han kun hadde 70 kroner i lommebokea. Han forteller hvordan det stinket av dødt menneske. Jeg synes fokus er på helt feil ting. En ung gutt mistet faren sin på lille juleaften, det kom brått på alle og nå sliter han med dårlig samvittighet for ikke å ha vært der på da det skjedde. Jeg synes det er trist når noen pårørende dør uansett, og når det er din egen bror synes jeg det rart at du sjekker lommeboka, sitter på face og sjekker restauranter osv. Jeg har fått eksen opp i halsen. Lei hele han. Lei av at han kun tenker på seg selv. Han kommer sikkert til å spise popcorn i begravelsen. Jeg ringte opp igjen flere timer senere og da har han i tillegg en attitude når han svarer " du vil? er opptatt" Også var det han som ringte og meddelte en relativt sjokkerende nyhet før i dag. Da satt han og fortalte i nesten en time hvordan alt dette hadde gjort inntrykk, hvordan liket så ut, hva han hadde spist til middag før han døde osv... Jeg tenkte at han fikk tømme seg, at det var greit, men vet jo innerst inne at han aldri er der for meg. Jeg kjenner ikke mannen i det hele tatt, men kjenner jo broren hans veldig godt.

Hadde min stefar dødd, hadde jeg ikke brydd med. Dårlig forhold har vi også, og han er en drittsekk mot meg alltid.

Selvfølgelig trist for de han er far for, men min far er selv død, og jeg ønsker ikke involvere meg i andres fedres død.

Har mer enn nok med meg selv.

Kanskje han tenker sånn?

Anonymous poster hash: 66976...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...