Gå til innhold

Hva er mest slitsomt? Hjemmeværende eller jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere?

Å være hjemme med to barn på 1-3 år eller reise på jobb?

Anonymous poster hash: c1660...b75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det rett å slett er to forskjellige slitenheter

Anonymous poster hash: 87a15...8c9

• Liker 23
Skrevet

Hjemmeværende, hovedsaklig fordi man er hjemme døgnet rundt.

Anonymous poster hash: f6c79...f87
  • Liker 2
Skrevet

For meg ville det klikket hvis jeg skulle tilbring hele dagen med unger. Ikke minst får man "cabin fever" ved at man blir veldig låst til huset og ikke får noe særlig voksenkontakt.

• Liker 2
Skrevet

Krever nok sitt å oppdra flere småbarn hjemme også, men de finner vel som oftest selskap i hverandre, så sånn sett gjenstår det bare husarbeid å gjøre for mor.
Jeg vil nok tro det generelt er mer slitsomt å være hjemme, om man ikke har en veeeeldig slitsom og aktiv jobb.

Anonymous poster hash: a8377...77b
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg syns jobb er mest slitsomt. Kanskje det er avhengig av hvordan jobb man har?

Selvfølgelig kan det være slitsomt å gå hjemme med små barn, men på en helt annen måte.

Endret av Magdalene
Skrevet

Lile slitsomme begge to men på veldig forskjellige måter. Jeg kjenner mer mesteing på jobb enn med min 1,5 åring som gråter mye så da er jobb litt lettere, men det viktigste med at jobb er lettere er fordi man slipper å være så mye hjemme ikke fordi man slipper å være med barnet.

For dem som har et litt enklere barn enn mitt, som ikke gråter så mye og som sover litt mer enn 60 min på dagen mener jeg at å være hjemme er lettere fordi man får gjort mer husabreid i løpet av dagen og får mer ledig tid på kvelden.

Anonymous poster hash: 5644f...613

Skrevet

Jeg har prøvd begge, vært utkjørt på begge områdene og totalt utslitt.

Hjemmeværende var for meg verst.

Anonymous poster hash: c16b8...9f4

Skrevet

Slitsomt på forskjellige måter. Må innrømme at jeg setter pris på å kunne dra på kontoret, finne meg en kaffe, skru på radioen og jobbe uforstyrret. Setter mer pris på tiden hjemme når jeg jobber også, så jeg trives best i jobb.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det var slitsomt å være hjemme med barna. Jeg koste meg veldig med dem og vi var mye ute. Lekte også mye med dem inne og hadde barnesikret hjemmet godt slik at de kunne leke mye fritt. Jeg synes det var kjempekoselig.

• Liker 4
Skrevet

Tja, like slitsomt begge deler. Men det pussige er at det mest slitsomme i begge tilfeller er husarbeidet, ikke barna eller jobben. Når man er hjemmeværende blir det utrolig mye mer husarbeid, synes jeg. Når barna er hjemme en hel dag blir der mer rot og gris og oppvask. Når barna i barnehagen og jeg jobber er det mindre husarbeid, men husarbeidet må til gjengjeld gjøres om kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en aktiv tass som ikke liker å sove så mye, og som helst skal løpes rundt med non stop. Jeg opplever det å være hjemme med ham som fysisk mer slitsomt en jobb, men jeg elsker å være hjemme med ham langt mer en jeg elsker jobb, så skulle gjerne vært hjemme med ham ett år til hvis vi hadde råa.

Skrevet

Med tvillinger på 22 mnd, må jeg innrømme at det er deilig å være på jobb... Synes at en hel dag hjemme med barna er mye (!!) mer slitsom enn en dag på jobben. Jobber som sykepleier.

Skrevet

Ja stakkars husmødrene før i tiden. At de holdt ut. Hva gjorde de før barnehagene kom? Hvordan oppdro de sine barn på heltid hjemme, der de ikke hadde tv, data, tv-spill og filmer døgnet rundt. Der de ikke kunne ha ungene 9 timer hver dag i bhg. At husmødre før i tiden har overlevd :P

Anonymous poster hash: 731a5...53e
  • Liker 2
Skrevet

Ja stakkars husmødrene før i tiden. At de holdt ut. Hva gjorde de før barnehagene kom? Hvordan oppdro de sine barn på heltid hjemme, der de ikke hadde tv, data, tv-spill og filmer døgnet rundt. Der de ikke kunne ha ungene 9 timer hver dag i bhg. At husmødre før i tiden har overlevd :P

Anonymous poster hash: 731a5...53e

Veldig ofte ble barna satt bort til sine eldste søsken, som faktisk tok av seg den praktiske delen av barnepasset.

• Liker 3
Skrevet

Nå må sutrekjerringene faen meg ta seg sammen. Det å være hjemme og dulle med barn kan overhodet ikke sammenlignes med å måtte arbeide hver dag!

Anonymous poster hash: a91e2...e80
  • Liker 2
Skrevet

For min del kommer det an på ungen.

Førstemann var av typen som ikke sov mye, hverken dag eller natt, og som ikke kunne leke alene et eneste minutt. Syntes det var veldig greit å begynne å jobbe igjen da hun var 10 mnd. Da fikk jeg litt pusterom.

Nummer to er helt motsatt. Hun sover, hun leker for seg selv og er generelt veldig fornøyd hele dagen. Jeg får tid til å gjøre det meste, i tillegg til å leke og kose med henne. Det kommer nok til å bli en omstilling å skulle begynne å jobbe igjen over nyttår. Garantert mer slitsomt enn å være hjemme med henne.

Skrevet

Jeg er hjemme med en gutt på 13 måneder og det er faktisk veldig slitsomt. Han går, men mangler totalt impulskontroll og konsekvenstenkning så han må passes på hele tiden. Merker at det er anstrengende å være "på" absolutt hele tida. Så for meg er det forskjell på nyfødt baby og en ettåring mtp slitenhet.

Så er det slitsomt å jobbe også, men på en annen måte :)

Anonymous poster hash: 2a749...8eb

Skrevet

Jeg tror det hadde vært mest slitsomt for meg å være hjemmeværende i en slik situasjon. Nå skal ikke jeg ha mer enn det ene barnet jeg har da. Men husk at om man jobber får man enetid på vei til og fra jobb dersom man kjører dit selv + at man får fri under lunsjen. Det er mer fri enn det den hjemme har.

Anonymous poster hash: 6376c...ae0
Skrevet (endret)

Jeg hadde gått på veggen om jeg måtte gå hjemme med barn. Det handler nok mer om psyke enn å være fysisk sliten for jeg trenger utfordringer for hjernen og voksenkontakt. Jeg er gleder meg til å komme tilbake til jobb etter to dager med sykt barn for eksempel. I tillegg kunne jeg ikke vente med å bli ferdig med permisjonen min. Det kan selvsagt ha en sammenheng med at vi hadde et veldig aktivt barn som var tidlig ute med alt og sov nesten ingenting på dagen.

Endret av Sunshine
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...