Gå til innhold

Sex and the City - bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe den Sex and the City-skoesken. Har aldri sett serien før, men "alle" jenter elsker det jo. Har sett Carrie, og liker det utrolig godt (vet de ikke stemmer helt med hverandre, men tenker det kanskje er litt samme greien?). Er det verdt pengene? :)

Anonymous poster hash: f531c...7b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg absolutt :) Satc er bedre enn Carrie imo. Carrie er for et litt yngre publikum og jeg synes den er litt mer klisjeaktig, mens Satc er litt morsommere og med bedre handling pluss kommentarer, synes jeg :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker serien veldig godt og har den "skoesken" selv, men jeg vil anbefale deg å se et par episoder før du kjøper den. Den samleboksen er vel ganske dyr også, så slipper du at det blir bomkjøp. Kanskje låne en sesong på biblioteket eller noe? :)

Skrevet

Kjøpte hele skoesken så fort den kom ut & jeg ELSKER virkelig Sex and the city. Det må være den beste jenteserien ever :danse:

Skrevet

Selv synes jeg Carrie-serien ble veldig teit og dum i sammenligning med SatC(så bare to episoder, mulig det blir bedre etterhvert). Carrie er forøvrig den personen jeg liker minst i hele SatC, så mulig jeg var litt forutinntatt når jeg begynte på prequelen :P

Skrevet

JA, kjempeserie. Har sett filmen 3 ganger nå i julen :D

Anonymous poster hash: c68d6...0b7
Skrevet

SatC er tidenes jenteserie! Eneste serien jeg virkelig kan se om og om igjen.

Skrevet

Synes det er en veldig bra serie, en av mine favoritter faktisk :) Ville, som noen over her sier, sett et par episoder før jeg hadde kjøpt hele den dyre samleboksen.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Synes ikke Carrie når SatC verken kvalitetsmessig eller humormessig, i tillegg til at sistnevnte har langt bedre karakterer, både hovedrollen og biroller. Men se goen episoder på nett eller på tv før du kjøper den i tilfelle bomkjøp. Vet at det er en del som har serien helt opp i halsen.

Skrevet

Kjøp den brukt på finn.no eller lignende.

Jeg så den på en kjøp/salg/bytte-gruppe på fb istad for nesten ingen penger.

Du er.. kremt... over 15 år for sent ute, men den er fortsatt bra. :)

Anonymous poster hash: 707d2...a0b
Skrevet

Carrie er ikke helt det samme, men jeg liker serien veldig godt uansett. Sex and the City er definitivt på førsteplass! ;) Jeg elsker den serien, og jeg er oppvokst med den (spennende å titte når man ikke fikk lov av mor ja:p). Serien er god underholdning, og man blir glad i karakterene. Jeg tror jeg nesten må dra frem Skoesken og mimre litt :)

• Liker 2
Skrevet

Åh, det er så gøy!! :jepp: Eneste serien jeg kan se om, og om igjen.. bortsett fra Friends da! :jepp:

• Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Åh, det er så gøy!! :jepp: Eneste serien jeg kan se om, og om igjen.. bortsett fra Friends da! :jepp:

Samme her :jepp: Friends og SATC stiller i en egen kategori. Man går aldri lei!

Skrevet

Sex and the city likte jeg da jeg var tenåring, men ser ikke på det lenger, syns serien er oppskrytt og "enkel" (men det er vel det som er meningen). Filmene er forferdelig dårlige.

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker Sex and the City! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den. Fikk eksen min til å se alle sesongene sammen med meg og tilogmed han syntes det var en veldig bra serie :)

Skrevet (endret)

Hver sin smak.

Jeg synes at SATC er fantastisk på flere plan. Nå er jeg jo av natur opptatt av sex, så at den handler en del om sex blir ikke for mye for meg. Og en kan faktisk lære en god del om sex ved å se på serien, selv om en selvfølgelig skal ta noe med en klype salt.

Det jeg liker spesielt godt er den gode humoren og alle ordspillene i serien. Det dukker opp ganske mange gullkorn i serien.

Jeg synes også rollene er gode, og det blir aldri kjedlig for min del. Særlig siden episodene har så fin lengde.

Jeg er forresten uenig i at serien er oppskrytt og for enkel. Den tar tak i ganske mange temaer og universelle spørsmål om kjærlighet som vi stadig stiller oss selv: Det blir diskutert og gir aldri noen fasitsvar. Mest av alt, den viser at kjærligheten har mange sider. Kjærlighet og sex fremstilles slettes ikke enkelt, og det er mange andre temaer underveis i serien: Som karriere, familieliv etc.

Jeg elsker den serien og blir alltid i godt humør av å se den, og jeg har sett mange episoder mange ganger. Om du forresten ikke er avhengig av å ha fysiske cder og har stabilt nett, kan du se serien på pcen. Du kan kjøpe månedsabonnement på HBO nordic. Der ligger nemlig hele denne serien ute, sammen med mange andre gode serier. For kun 79 kr nå, uten bindingstid. Da kan du se mange episoder der og bestemme deg for om du liker det, og om det ikke faller i smak så har du en hau av andre gode HBO-serier å se på den måneden du har abonnementet :)

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Skrevet
Serien handler mye om sex, men det er ikke det som plager meg. For min del blir serien for triviell (men det er vel nettopp det som er årsaken til at folk liker den så godt). Den tar opp temaer som sex, vennskap og singelliv - men det blir så forutsigbart, det er min personlige mening - å se kvinnene dra med seg tilfeldige menn hjem fra byen, flørte, diskutere forhold og følge med på forholdet til Carrie og Mr.Big, blir langtekkelig i lengden.
Jeg har venninner som er frelst av den serien, og det er helt greit, så lenge de ikke tvinger meg til å se serien sammen med dem. Angående gullkorn, så er jeg ikke helt enig med den, syns de fleste "gullkornene" i serien er litt "cheesy." :)
  • Liker 1
Skrevet

Min første tanke da jeg så tittelen din var "oh my gosh yes!".

Det er desidert en av mine favorittserier. Men jeg synes ikke de første sesongene er spesielt bra. Så om du synes de virker litt tørre kan jeg love deg at det blir bedre etter hvert.

Man ser stor, stor forskjell på sesong én og seks. Filmingen, manuset og styling er MYE bedre :)

Skrevet

Husker jeg kjøpte skoesken for mange år siden, beste jenteserien for min del. :)

Får du kjærlighetssorg en gang, er Satc medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...