Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 uker siden bruddet, eksen gjorde det slutt etter 3 år sammen. Blir fysisk kvalm av å se/høre at eksen forsetter hverdagen "normalt" uten meg. Ingen form for kjærlighetssorg, ingen savn, ingen kontakt. Mens jeg er helt langt nede og eksisterer ikke lenger for ham. Prøver å være med venner, gå ut og få dagene til å gå, men er så vanskelig :(( Huff, håper dette går over snart!

Anonymous poster hash: fb870...e23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at sorgen hans kan komme senere.

Anonymous poster hash: ef915...996
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner at det ikke er så veldig lett. Men folk reagerer forskjellig og kanskje han har vært over forholdet før det i det hele tatt ble slutt? Det kan jo også hende at han ikke viser det men egentlig har det vondt inni seg, det kan du aldri vite. Men er det slutt så er det slutt og hva den ene eller den andre i det tidligere forholdet gjør har ikke den andre noe med lenger.

Så det beste du kan gjøre er å leve livet som best du kan. Det gjør dritvondt, har vært der selv, men det går over! Jeg lover! Kanskje du snart møter en ny du virkelig liker, men prøv å nyt singellivet i mellomtiden. Prat, lek, le og flørt med hvem du vil.

Skrevet

Sånn var det med eksen min og.

Jeg gikk i dyp sorg i 2-3 måneder, før jeg begynte å komme meg opp fra kjelleren igjen-

I ettertid(1 år senere ca) har jeg hatt noen fine samtaler med han, hvor han fortalte om hvordan han selv hadde hatt det ganske kjipt inni seg, men ikke ville vist det til noen.

Vi er venner nå i dag, men det er han som angrer på bruddet og vil finne tilbake.

Folk sørger forskjellig, og bare fordi han ikke viser det offentlig så betyr ikke det at du ikke betydde my for han :)

Anonymous poster hash: 10a06...2cf
Skrevet

Sorgen hans kommer vel den dagen han har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Og DA har du allerede kommet deg videre :)

Skrevet

Det blir bedre! Sånn du beskriver var jeg også. Men etterhvert tok jeg meg sammen og møte andre, spesielt andre gutter - Fant på ting heletiden for å ikke ha "tid" til å tenke på eksen.. Når eksen fikk vite av andre at jeg drev å møte andre gutter tror han fikk opp øya sine, han begynte ihvertfall å sende meg meldinger om at han savnet meg, o.l. Fortsatt etter over to år etter sender han av og til melding om at han savner meg så fælt og at jeg bare kan komme tilbake når jeg vil.. Kan ikke si jeg savner han. Deilig følelse... ;)

Anonymous poster hash: db508...9ce
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror absolutt alle som blir dumpa føler en viss angst til at eksen skal gå videre. Man vil instinktivt hale og dra i prosessen for å pine ut siste saften av medlidenhet og omsorg. Men som vi alle vet er det hele fullstendig fåfengt. Man gjør seg selv en tjeneste ved å gå videre så tidlig som man kan. Når forholdet tar slutt er det i 99% av tilfellene absolutt over, for all fremtid. Det er ingen nytte i å pirke i liket.

Hvem fant egentlig opp konkurransen om å være lengst mulig nede, eller høyest mulig oppe? Med hjelpemidler som Facebook, Instragram, Snapchat, blogger, og andre sosiale medier kan man presse bilder av hvor sykt fett man har det i sin nye single tilværelse opp i trynet til en eks man vet holder manisk øye med dine nett-bevegelser.

Jeg er usikker på hva man ønsker å oppnå med alt dette. Man får et surt forhold til eksen og det blir tydelig for alle andre hvordan man overkompenserer. 'Ny og singel, nå skal det drikkes, pules, slåss og spys. Hurra for meg'! Er målsetningen å benytte seg av nyfunnet frihet? Er ikke da begrensningene i et parforhold vært uutholdelig strengt? Med unntak av å ha one-night-stands; er det noe frihet man går glipp av i et forhold som gjør at man må til de grader ta igjen når båndene endelig er kuttet?

Jeg tror mange er for strenge med hverandre i et forhold.

Ikke gjør slik, ikke gå med den genseren der.

Ikke snakk sånn.

Hun hater jeg, ikke snakk med henne lengre.

Han er bare ute etter én ting, ikke møt han lengre.

Ikke tenk på eksen, jeg ser det på deg at du drømmer om han. Kan du innrømme det for meg?? Du mumlet navnet hans i søvne, jeg sverger.

Vi lager alle mulige strenge regler for hverandre som kanskje blir for vanskelige å etterleve. Når det først blir slutt skal man enten hovere eller bevise (for seg selv?) at man virkelig elsket eksen, og formelig sleike rennesteinen. Retoriske spørsmål, men hvorfor gjør vi det til en konkurranse? Det er alltid to tapere i et brudd.

Skrevet

Det er ofte slik at den som slår opp allerede har gått gjennom denne prosessen. Det kan også tenkes, slik flere har nevnt, at det ikke har gått opp for ham enda.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...