AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Jeg leser både her på kg og hører fra andre bekjente at de sier "Når jeg får barn så skal jeg sånn og sånn". Jeg syns det er så merkelig. Man vet jo ikke om man kan få barn før man har prøvd? Og hvorfor er så mange sikre på at de finner seg en mann å få barn med? Er ofte de single som sier dette. Jeg innrømmer at jeg sa "Når jeg får barn" selv for noen år siden, men siden jeg ikke møter noen menn og kommer til å være singel resten av livet så har jeg sluttet med det. Og de som har kjæreste, de vet jo ikke om han forlater de etter kort tid heller? De fleste menn stikker jo av før eller senere.. Man kan ønske seg barn, men ikke ta det som en selvfølge at man får de. Anonymous poster hash: ff70e...fd3 4
Gjesten Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Det å få barn er et sannsynlig utfall for de fleste kvinner, og hvis man i tillegg ønsker seg det, ser jeg ikke noe galt i å si "når". Det snakker jo vel så mye om en drøm for fremtiden som de gjør en selvfølgelighet. 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Det å få barn er et sannsynlig utfall for de fleste kvinner, og hvis man i tillegg ønsker seg det, ser jeg ikke noe galt i å si "når". Det snakker jo vel så mye om en drøm for fremtiden som de gjør en selvfølgelighet. Men man er jo ikke garantert å få barn uansett.. Mange får ja, men ikke alle som vil. Syns bare det er så merkelig å si "Når jeg får barn skal jeg bygge meg en fin enebolig/bli hjemmeværende i x antall år/sende barnet på privatskole." Anonymous poster hash: b624c...8db 3
Sushi Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 De fleste kvinner som vil ha barn og ikke venter for lenge kan jo få det - på den ene eller den andre måten. Synes ikke det er så rart å planlegge å få barn. Synes du det er rart å si "neste år skal jeg reise til London" også da eller? Man vet jo ikke om man lever eller får økonomiske problemer innen den tid 24
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 De fleste kvinner som vil ha barn og ikke venter for lenge kan jo få det - på den ene eller den andre måten. Synes ikke det er så rart å planlegge å få barn. Synes du det er rart å si "neste år skal jeg reise til London" også da eller? Man vet jo ikke om man lever eller får økonomiske problemer innen den tid Nei, men det er lettere å dra til London enn å finne en snill mann som ikke er en løgnaktig drittsekk som man kan få barn med Anonymous poster hash: b624c...8db 4
Marionette Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Jeg synes det er værre når folk sier: når DU får barn må du huske på ditten og datten. ...de skulle bare visst at jeg ikke kan få barn! 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Jeg synes det er værre når folk sier: når DU får barn må du huske på ditten og datten. ...de skulle bare visst at jeg ikke kan få barn! Ja, det der er også noe som irriterer meg. Er ufattelig respektløst. Jeg har hørt det selv, og får lyst å hyle. Hvordan skal jeg få barn når jeg ikke har noen mann??? Dessuten er jeg katolikk så kan ikke bli gravid uten å være gift. Anonymous poster hash: b624c...8db 2
#Sunrise Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Nei, men det er lettere å dra til London enn å finne en snill mann som ikke er en løgnaktig drittsekk som man kan få barn med Anonymous poster hash: b624c...8db kan jeg ikke si meg enig i:p
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Jeg synes det er værre når folk sier: når DU får barn må du huske på ditten og datten. ...de skulle bare visst at jeg ikke kan få barn! Jepp, det er verre. Selv er jeg frivillig barnløs, men folk snakker fortsatt om hvordan ting blir når jeg får barn. Som om jeg ikke har en egen vilje. Men det TS skriver om ser jeg ikke noe rart i. Dvs å snakke om fremtiden sånn man forventer at den skal bli. Vi snakker da alle stadig vekk om ting vi forventer vil skje i fremtiden, selv om det ikke er noen garanti for at vi lever om 30 sekunder. Anonymous poster hash: 34c1a...8ef 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Nei, men det er lettere å dra til London enn å finne en snill mann som ikke er en løgnaktig drittsekk som man kan få barn med Anonymous poster hash: b624c...8db Det er da mange som får barn med løgnaktige drittsekker, det er ingen hindring. Noen får til og med løgnaktige drittsekker til barn. Anonymous poster hash: 34c1a...8ef 4
Sushi Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Nei, men det er lettere å dra til London enn å finne en snill mann som ikke er en løgnaktig drittsekk som man kan få barn med Anonymous poster hash: b624c...8db Man trenger da ikke en mann i det hele tatt. Går fint an å bruke donor. Endret 27. desember 2013 av Stjernesol 6
Elanore Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Skal vi være "politisk korrekte" her også? Grøss. Jeg skjønner poenget, men vi er helidgvis ikke skrudd sammen slik at vi helt oppriktig trenger alle små detaljer helt 100% korrekt for at man skal forstå hva andre mener. Utsagnet reflekterer bare det at noen ønsker barn på et eller annet tidspunkt, og at de har en slags omtrentlig livsplan som inkluderer barn.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Man trenger da ikke en mann i det hele tatt. Går fint an å bruke donor. Jeg kan ikke bruke donor siden jeg er katolikk, jeg må være gift for å være gravid. Syns bare det er så rart å ta det som en selvfølge at man skal få barn. Er ikke alle som kan få barn nemlig. Anonymous poster hash: b624c...8db Endret 27. desember 2013 av Stjernesol 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Noen har det med i planen, jeg ser ikke problemet.. Hvor mange bruker ikke "når dittenogdatten" om alt mulig rart? Enten skjer det eller så skjer ikke det, men her idag er det med i planen. Anonymous poster hash: 37791...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Jeg leser både her på kg og hører fra andre bekjente at de sier "Når jeg får barn så skal jeg sånn og sånn". Jeg syns det er så merkelig. Man vet jo ikke om man kan få barn før man har prøvd? Og hvorfor er så mange sikre på at de finner seg en mann å få barn med? Er ofte de single som sier dette. Jeg innrømmer at jeg sa "Når jeg får barn" selv for noen år siden, men siden jeg ikke møter noen menn og kommer til å være singel resten av livet så har jeg sluttet med det. Og de som har kjæreste, de vet jo ikke om han forlater de etter kort tid heller? De fleste menn stikker jo av før eller senere.. Man kan ønske seg barn, men ikke ta det som en selvfølge at man får de. Anonymous poster hash: ff70e...fd3 Ikke bare det. Man kan aldri vite hvordan det er å få barn. Plutselig får man et barn med andre behov enn hva man har sett for seg. Kanskje har barnet kolikk eller andre sykdommer hvor det faktisk må legges til rette for på ande måter. Slutt å planlegg så mye, det blir nesten aldri som man tror. Da det på sparket og vurder situasjonen akkurat der og da.Anonymous poster hash: 2feaa...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Ikke bare det. Man kan aldri vite hvordan det er å få barn. Plutselig får man et barn med andre behov enn hva man har sett for seg. Kanskje har barnet kolikk eller andre sykdommer hvor det faktisk må legges til rette for på ande måter. Slutt å planlegg så mye, det blir nesten aldri som man tror. Da det på sparket og vurder situasjonen akkurat der og da.Anonymous poster hash: 2feaa...8d4 Nettopp det jeg mener! Er litt annerledes å planlegge barn enn en ferietur/innkjøp av motorsykkel/tur på kino. Livet er uforutsigbart og alt kan skje, det eneste som er sikkert er at livet blir sjeldent som vi tror Derfor syns jeg det er så merkelig når noen uttaler seg om hva som skjer når de får barn.. Om jeg skal få barn er opp til Gud. Anonymous poster hash: b624c...8db 1
Yesterday Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg pleier å si "når jeg vinner i lotto så skal jeg kjøpe...". MÅ absolutt alt man ønsker seg skje for at man skal få lov til å nevne det? Det må være lov å ønske seg barn før man begynner å prøve eller før man har møtt den rette. Jeg har ønsket meg barn siden jeg var lita og lekte med dukker. Selv om man ikke vet hva som skjer i fremtiden må man holde kjeft om sine ønsker? Endret 26. desember 2013 av Yesterday 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Da jeg var liten sa jeg "Når jeg blir voksen skal jeg ditt og datt", men jeg kunne jo ha dødd før jeg ble voksen. Det er bare en måte å snakke på: Det mest sannsynlige er at man får barn, de aller fleste damer får det. Og nei, de fleste menn stikker ikke av før eller senere. Jeg forstår at du neppe har vært helt heldig med valg av menn, men ikke dra med deg halve verden på vei ned. Andelen som er utro er ganske lik for menn og kvinner, og andelen som bare stikker av er liten. Anonymous poster hash: 29cd2...dd9 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Jeg irriterer meg også veldig over denne språkbruken. Den eneste gangen jeg bruker "Når" på denne måten er "Når jeg er død" eller "når jeg begraves". Det er det eneste jeg med sikkerhet vet at kommer til å skje. Ellers bruker jeg kun "hvis". Jeg synes det blir dumt å forvente at man er så heldig å få barn, eller å være så heldig at man lever neste sommer. Ting skjer plutselig og ofte uforventet. Anonymous poster hash: 3f5fe...781 3
Katniss Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 Ikke bare det. Man kan aldri vite hvordan det er å få barn. Plutselig får man et barn med andre behov enn hva man har sett for seg. Kanskje har barnet kolikk eller andre sykdommer hvor det faktisk må legges til rette for på ande måter. Slutt å planlegg så mye, det blir nesten aldri som man tror. Da det på sparket og vurder situasjonen akkurat der og da.Anonymous poster hash: 2feaa...8d4 Det er bare talemåter å si "Når jeg får barn" "Når hendelse X skjer." Ikke ta det så bokstavelig. De fleste vet veldig godt at man ikke kan planlegge friske barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå