Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet til en by i USA for rundt ett år siden. Nå har ei i familien sagt at hun vil komme på besøk til meg dette året og lurte på når det passer at hun kommer. Jeg har overhodet ikke lyst til å ha besøk av denne personen. Vi har ikke veldig mye kontakt, og jeg føler at vi har lite til felles. Hun er en helt ok person, men jeg føler bare at vi er veldig forskjellige og at jeg ikke vil tilbringe tid med henne. Dersom hun kommer på besøk her, blir det bare oss to flere dager da jeg bor alene. Jeg har i tillegg mye å gjøre på jobb og er generelt travel i livet mitt. Hva kan jeg si for at hun ikke skal komme på besøk? Jeg vil ikke si at jeg ikke vil ha henne her, det synes jeg blir frekt. Jeg må dessuten være forsiktig med å ikke såre henne eller gjøre henne lei seg da hun har opplevd vanskelige ting og er litt ustabil. Det beste hadde vært om jeg hadde en unnskyldning til å ikke motta besøk. Noen ideer til hva jeg kan si?

Anonymous poster hash: 001e5...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo si at du har mye på jobben å gjøre dette året? Eller at du allerede skal ha en del besøk, og da kan det bli litt mye i år. Hvis du har liten plass, kan du jo si at du desverre ikke har plass, men at hun akn på på hotell? Slipper i alle fall å være oppi henne hele tiden da.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo si at du har mye på jobben å gjøre dette året? Eller at du allerede skal ha en del besøk, og da kan det bli litt mye i år. Hvis du har liten plass, kan du jo si at du desverre ikke har plass, men at hun akn på på hotell? Slipper i alle fall å være oppi henne hele tiden da.

Jeg tror jeg skal si at jeg har det travelt med jobb, men hun er veldig bestemt av seg så jeg tviler på at hun vil godta det. Hun vil nok heller si at, men du kan bare gå på jobb så kan vi være sammen når du kommer hjem. Og så vil hun sikkert feste hver kveld også. Vi har veldig forskjellige liv og interesser. Hvis det blir til at hun kommer skal jeg prøve å få henne til å bo på hotell, men jeg tror hun kommer til å prøve å overtale meg til å la henne bli her.

Skrevet

Kan du kontakte et annet familiemedlem og få hjelp til å få henne til å innse at du verken kan eller vil ha henne på besøk? Selv om hun er ustabil så må jo sannheten opp.

Anonymous poster hash: 9ebe8...027
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg skal si at jeg har det travelt med jobb, men hun er veldig bestemt av seg så jeg tviler på at hun vil godta det. Hun vil nok heller si at, men du kan bare gå på jobb så kan vi være sammen når du kommer hjem. Og så vil hun sikkert feste hver kveld også. Vi har veldig forskjellige liv og interesser. Hvis det blir til at hun kommer skal jeg prøve å få henne til å bo på hotell, men jeg tror hun kommer til å prøve å overtale meg til å la henne bli her. Anonymous poster hash: 001e5...c0f

Hun er jo bare pent nødt til å godta det om du sier du er opptatt og at det ikke passer. Såpass folkeskikk skal man kunne forvente av folk.

• Liker 1
Skrevet

Du kan iallefall si at du ikke kan love at du kommer til å ha tid til å underholde henne hvis hun tar turen.

Anonymous poster hash: a2a98...b73

Skrevet

Hun er jo bare pent nødt til å godta det om du sier du er opptatt og at det ikke passer. Såpass folkeskikk skal man kunne forvente av folk.

Det hadde jeg også trodd, men hun har ikke så veldig sosiale antenner og jeg vil heller ikke gjøre henne lei seg. Som sagt har hun opplevd mye vondt og er veldig følsom, så jeg må være forsiktig med hvordan jeg sier dette.

Skrevet

Du kan iallefall si at du ikke kan love at du kommer til å ha tid til å underholde henne hvis hun tar turen.

Anonymous poster hash: a2a98...b73

Det skal jeg helt klart! Håper hun tar hintet da.

Skrevet

Kan du kontakte et annet familiemedlem og få hjelp til å få henne til å innse at du verken kan eller vil ha henne på besøk? Selv om hun er ustabil så må jo sannheten opp.

Anonymous poster hash: 9ebe8...027

Jeg tror kanskje jeg skal alliere meg med tanten min. Da kan hun kanskje nevne for henne at jeg er veldig travel eller noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...